۱۴۰۳ اردیبهشت ۲۶, چهارشنبه

 لحظات نفس‌گیر نبرد سنگین مقاومت در تله مرگ رفح

شاخه نظامی حماس امروز چهارشنبه، با انتشار یک ویدئو، توانایی خود در زمین‌گیر کردن نظامیان صهیونیست در دروازه شرقی رفح را به نمایش گذاشت و نظامیان صهیونیست را از پیشروی در «تله مرگ» رفح برحذر داشت.

«28 سرباز ما طی 24 ساعت گذشته در شمال و جنوب نوار غزه زخمی شده‌اند و وضعیت برخی از آنها وخیم است». این را سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در چارچوب اعلام قطره‌چکانی تلفات اسرائیل در جنگ غزه اعتراف کرد. کسی که پس از انتشار ویدئوهای متعدد از انتقال نظامیان زخمی و کشته شده در جبهه‌های مختلف با بالگرد به بیمارستان‌، ناگزیر به توضیح شد.
شاخه نظامی حماس کتائب شهید عزالدین القسام امروز با انتشار یک ویدئو، صحنه‌هایی از عملیات ترکیبی خود علیه نظامیان و جنگ‌افزارهای اسرائیلی از فاصله صفر در محورهای مختلف نبرد در شرق رفح و هدف قرار دادن تجهیزات اشغالگران از زیر آوار و درون ساختمان‌های ویران شده در رفح را منتشر کرد.



ویدئویی که نشان می‌دهد مبارزان فلسطینی خود را به تانک‌ها و نفربرهای زرهی اسرائیل و نزدیکی نظامیان اشغالگر می‌رسانند و دو جنگ‌افزار اسرائیلی را با بمب‌های شواظ و یک جنگ افزار دیگر را با راکت یاسین 105 منهدم می‌کنند و پس از آن به داخل تونل عملیاتی خود باز می‌گردند.
یک بالگرد اسرائیلی نیز در این ویدئو مشاهده می‌شود که برای انتقال تلفات ارتش اشغالگر به بیمارستان اعزام شده است.در تصاویر منتشر شده صحنه‌هایی از یک ربات جاسوسی اسرائیلی نیز نشان داده می‌شود که پس از منفجر کردن دهانه یکی از تونل‌ها در شرق رفح بر روی نیروهای یگان مهندسی اسرائیلی، تحت کنترل نیروهای مقاومت درآمده است.
پیشتر خانواده‌های 900 نظامی اسرائیلی در نامه‌ای به وزیر جنگ و رئیس ستاد مشترک این رژیم حمله به رفح را «تله مرگ» خوانده بودند و از این مقامات خواسته بودند که دست از عملیات نظامی در رفح بردارند و نظامیان «خسته و افسرده» را از این جنگ «خطرناک» بیرون بکشند. تحلیلگران سیاسی و نظامی نیز حمله زمینی به شهر رفح را «تله‌ای خطرناک و مرگ‌بار» برای صهیونیست‌ها توصیف کرده بودند که تنها هدف آن جلوگیری از سقوط کابینه نتانیاهو و کسب زمان بیشتر برای بقای او در قدرت است. با این وجود کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ۱۷ اردیبهشت(۶ می ۲۰۲۴) حمله زمینی به شهر رفح را تصویب کرد و در سایه بمباران‌های کور این منطقه پرجمعیت عملیات زمینی را نیز کلید زد.


مقاومت فلسطین طی چند روز اخیر ثابت کرده که با وجود گذشت بیش از هفت ماه از جنگ، همچنان قادر به وارد آوردن ضربات سنگین به اشغالگران در محورهای مختلف شمال و جنوب غزه است و هم اکنون نیز اشغالگران را در دروازه شرقی رفح با تونل‌های بمب‌گذاری شده، کمین‌های پیشرفته، بمب‌های بومی و شلیک راکتهای متعدد زمین‌گیر کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: