۱۴۰۳ اردیبهشت ۱۹, چهارشنبه

 کوچ آوارگان فلسطینی از رفح به شنزارهای غزه

سازمان ملل اعلام کرد که دهها هزار نفر از آوارگان فلسطینی پس از تهدیدات اسرائیل در حال خروج از شهر رفح و کوچ اجباری به مناطقی هستند که هیچ زیرساختی برای اسکان ندارد.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای فلسطینیها امروز چهارشنبه اعلام کرد که حدود 50 هزار نفر طی 48 ساعت گذشته شهر رفح در جنوب غزه را در نتیجه تهدیدها و دستورات رژیم صهیونیستی برای تخلیه این شهر ترک کرده‌اند.
معاون ارشد آنروا اسکات اندرسون در غزه به سی ان ان گفت، ما حدود 50 هزار نفر را ردیابی کردیم؛ بعضی از آنها به خان یونس رفته، برخی به منطقه المواسی و دیگران به دیر البلح کوچ کرده‌اند. سی ان ان می‌گوید، مردم غزه از روز دوشنبه و به دنبال آغاز عملیات زمینی در حومه رفح و پخش اعلامیه و تهدیدات ارتش اسرائیل برای تخلیه فوری این شهر، شروع به کوچ اجباری مجدد از رفح کرده‌اند.

علیرغم هشدارهای جامعه بین المللی و پذیرش پیشنهاد آتش بس از سوی حماس، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تهاجم به رفح، جاییکه میزبان یک میلیون و 500 هزار آواره از جمله 600 هزار کودک است را کلید زده است. ناظران سیاسی گزینه ادامه جنگ را هدف نتانیاهو برای بقای سیاسی و رد پیشنهادات آتش بس می‌دانند.
هنگامی که از اندرسون در مورد منطقه بشردوستانه‌ای که اسرائیل در شهر ساحلی المواسی برای فرار آوارگان غزه تعیین کرده است، گفت که این منطقه مسلماً زیرساخت‌های مورد انتظار را ندارد و افزود که همین الان بالغ بر 400 هزار نفر در آنجا به دنبال سرپناه می‌گردند. وی تاکید کرد که این منطقه اساسا یک منطقه ساحلی-شنی است و زیرساختهای فاضلاب، آب و حتی جاده‌ای که به آن منتهی شود ندارد.


هیچ نظری موجود نیست: