۱۴۰۳ اردیبهشت ۲۵, سه‌شنبه

 برد سنگین مقاومت در رفح؛ انتقال تلفات اسرائیل با بالگرد به بیمارستان

شاخه نظامی حماس امروز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌هایی، جزئیاتی از تداوم عملیات‌های خود علیه نظامیان صهیونیست و جنگ‌افزارهای در حال پیشروی آنها در شرق شهر رفح منتشر کرد.

مقاومت فلسطین برای دویست و بیست و یکمین روز متوالی به مقابله با نفوذ نیروهای صهیونیستی در چندین جبهه ادامه می‌دهد. مقابله‌ای که به اعتراف ارتش اشغالگر تاکنون به کشته شدن 620 افسر و سرباز و زخمی شدن بیش از 3 هزار و 442 نفر منجر شده است. هرچند که گزارش‌های منابع بیمارستانی رژیم صهیونیستی شمار زخمی‌ها را بیش از 7 هزار و 129 نفر اعلام می‌کند. در سایه تداوم بمباران‌های کور و مستمر مناطق مختلف نوار غزه، کتائب شهید عزالدین القسام صبح امروز طی بیانیه‌هایی از تداوم عملیات‌ها علیه نظامیان صهیونیست در حال پیشروی در رفح خبر داد. شاخه نظامی حماس اعلام کرد که رزمندگان فلسطینی از صبح امروز در حال هدف قرار دادن نیروهای اسرائیلی مستقر در داخل گذرگاه زمینی رفح در جنوب نوار غزه هستند. کتائب القسام در ادامه اعلام کرد که در محله السلام واقع در شرق شهر رفح یک نفربر و یک تانک اسرائیلی را با بمب‌های «شواظ» هدف قرار داده است و پس از آن یک نفربر نظامی دیگر اسرائیلی را در همین منطقه با راکت ضد زره یاسین 105 هدف قرار داده است و موجب کشته و زخمی شدن نیروهای موجود در آن شده است. در ادامه این بیانیه آمده است که یک بالگرد اسرائیلی برای انتقال تلفات این عملیات خود را به محلی که نفربر در آن هدف قرار گرفته بود، رسانده است.
لحظاتی پس از انتشار این اخبار، رسانه‌های اسرائیلی از فرود یک فروند بالگرد متعلق به یگان 669 در بیمارستان «شعر زدک» در قدس اشغالی خبر دادند و تایید کردند که این بالگرد حامل تعدادی از سربازان ارتش اسرائیل بوده که در جریان نبردهای غزه زخمی شده‌اند.

شاخه نظامی حماس همچنین اعلام کرد که یک تانک اسرائیلی از نوع مرکاوا را با راکت یاسین 105 در نزدیکی گذرگاه رفح سرنگون کرده بود.
روز گذشته نیز مقاومت فلسطین با انتشار یک ویدئو از هدف قرار دادن یک نفربر اسرائیلی در شرق رفح و نیروهای اسرائیلی و خودروهای نظامی آنها در داخل گذرگاه زمینی رفح خبر داده بود.




هیچ نظری موجود نیست: