۱۳۸۹ فروردین ۱۳, جمعه


افشاگریهای یک فعال ضد جنگ
سرباز سابق درعراق

بمناسبت هفتمین سالگرد اشغال عراق
http://www.youtube.com/watch?v=akm3nYN8aG8

مایکل پرایزنر ( Prysner Michael) یک سرباز سابق ارتش آمریکا است که مدت 12 ماه در عراق خدمت کرده است. او شاهد بعضی از جنایات آمریکا در عراق بوده و پس از بازگشتش تصمیم میگرد که دست به افشاگری بر علیه جنایات ارتش آمریکا در عراق بزند و راجع به اهداف اشغال ونحوه آماده سازی اذهان عمومی و سریازان آمریکائی برای جنگ سخن بگوید. مایکل هم اکنون در چندین سازمان ضد جنگ منجمله " سازمان ضد جنگ سربازان سابق آمریکا در عراق http://www.ivaw.org/wintersoldier/testimony/racism-and-war- dehumanization-enemy-part-2/mike-prysner/video" فعالیت میکند. مایکل پرایزنر درمیتینگ های متعددی شرکت کرده و ویدیو چندین سخنرانیهای او در سایتهای مختلف موجود است . ویدیوی بالا از روی یکی از سخنرانیهای او ساخته شده است. ما دیدن آنرا به همه فعالین ضد جنگ و انسانهای آزاده و صلح دوست توصیه میکنیم.
در زیر برگردان بفارسی قسمتهائی از متن ویدیو را در اختار بینندگان قرار میدهیم.

من کوشش کردم که از خدمتم در ارتش احساس غرور کنم اما آنچه که من میتوانستم احساس کنم چیزی جز شرم و احساس گناه نبود. نژاد پرستی دیگر نمیتوانست ماسکی بر روی واقعیت اشغال بزند. اینها (اشغال شدگان) مردم هستند ، انسان اند.
من از آن زمان تاکنون از احساس گناه شدیدا رنج میبرم ، زمانی که پیر مردی را میبینم، مثل آن پیرمردی که نمیتوانست راه برود و ما او را از روی برانکارد پائین انداختیم و از پلیس عراق خواستیم که او را از محل بیرون ببرد. وجدان من احساس گناه میکند موقعیکه مادری را با بچه هایش میبینم ، مانند آن مادری که با شدت تمام گریه میکرد و با عصبانیت موقعی که او را از خانه اش بیرون کردیم فریاد میزد که ما از صدام بدتر هستیم . من احساس گناه میکنم هر موقعی که دختر جوانی را میبینم ، مانند آن دختری که من بازوی او را محکم گرفتم و او را بوسط خیابان کشاندم.
به ما گفته شده بود که ما بر علیه تروریستها میجنگیم. تروریست من بودم. تروریسم واقعی اشغال بود.
تروریسم در ارتش همیشه ابزاری عمده برای توجیه اشغال و نابودی کشورهای دیگر بوده است. مدتهاست که ارتش از این ابزار برای کشتار و انقیاد و شکنجه مردم استفاده میکند. ..............
آنهائی که ما را به جنگ میفرستند خود ماشه تفنگ را نمیچکانند و خمپاره را آتش نمیکنند. آنها فقط جنگ را بمردم میفروشند. آنها بمردمی نیاز دارند که سرباز به قربانگاه بفرستند. آنها بسربازانی نیاز دارند که بدون سوال بکشند و کشته شوند.......
طبقه حاکمه ، میلیاردر ها فقط بفکر افزودن بر ثروت خود هستند ، فقط بفکر کنترل اقتصاد دنیا هستند. آنها میفهمند که قدرتشان در این است که بتوانند ما را متقاعد کنند بپذیریم که جنگ ، سرکوب، و استثمار به نفع ماست. آنها میفهمند که کسب ثروت هنگفت برایشان به این وابسته است که کارگران را متقاعد کنند که کشته شوند تا خود بازار کشور های دیگر را کنترل کنند. و متقاعد کردن ما به کشتن و کشته شدن بر این اساس استوار است که بتوانند به ما این تفکر را القا کنند که ما از مردم دیگر برتر هستیم.
سربازان ، ملوانان ، پرسنل نیروی هوائی سودی از این اشغال کسب نمیکنند. اکثریت عظیم مردم آمریکا منافعی در این اشغال ندارند بلکه از آن هم آسیب دیده اند. ..............
میلیونها نفر در این کشور بدون بیمه بهداشت ، بدون شغل ، بدون دسترسی به آموزش باید شاهد آن باشند که دولت این کشور روزانه 450 میلیون دلار هزینه این اشغال بکند.
فقیران و کارگران این کشور برای کشتار مردم تهیدست و کارگران کشور دیگری گسیل شده اند برای آنکه ثروتمندان ثروتمندتر شوند. بدون نژاد پرستی سربازان ما متوجه خواهند شد که ما منافع بیشتری با مردم عراق داریم تا میلیاردرها که ما را به جنگ فرستاده اند. من خانواده هائی را در عراق بوسط خیابان پرت کردم. وقتی که برگشتم دیدم که خانواده هائی در این کشور بخاطر بحران ایجاد شده در مسکن بوسط خبابانها پرت شده اند.
ما باید بیدار شویم تا دریابیم که دشمن ما در کشوری دوردست زندگی نمیکند. دشمنان ما مردمی نیستند که ما نه اسم آنها را میدانیم و نه فرهنگ آنها را میشناسیم. دشمنان ما کسانی هستند که ما آنها را خوب میشناسیم و می توانیم آنها را مشخص کنیم. دشمن ما سیستمی است که وقتی برایش سود آور باشد دست به جنگ میزند. دشمنان مدیران کله گنده ای هستند که موقعی که برایشان سودآور باشد ما را از کار بیکار میکنند. دشمنان ما کمپانی های بیمه بهداشتی هستند که هر زمانی که برایشان سودآور باشد خدمات بهداشتی را از ما دریغ میدارند. دشمنان ما بانکها هستند که موقعی که برایشان سود آور باشد خانه های ما را ضبط میکنند. دشمن ما 5000 مایل ( 8000 کیلومتر) آنطرف دنیا ساکن نیست. دشمن ما همینجا در مملکت خودمان است. اگر به خود تشکیلات بدهیم میتوانیم این جنگ را متوقف کنیم. ما میتوانیم این دولت را از کار باز داریم و دنیای بهتری بسازیم.



چندین لینک ویدیوی بالا ، با زیرنویس بزبان های مختلف


http://www.youtube.com/watch?v=akm3nYN8aG8

http://www.ivaw.org/wintersoldier/testimony/racism-and-war-dehumanization-enemy-part-2/mike-prysner/video

http://www.a-w-i-p.com/index.php/news/2009/12/21/amazing-speech-by-war-veteran

http://www.mefeedia.com/watch/27627475

http://www.youtube.com/watch?v=hPxTtvr5N58

http://www.wikio.es/news/MIKE+PRYSNER


http://palestinethinktank.com/2010/01/11/mike-prysner-iraq-veterans-against-the-war-speech/

http://www.superaflam.com/video/9kWU-JHetMM/AMAZING-SPEECH-BY-WAR-VETERAN-Asombroso-discurso-de-un-Veterano-SUBTITULADO-ESPAÑOL.html
http://jk-iran.blogspot.com/
منبع: کارگر آگاه

هیچ نظری موجود نیست: