۱۳۹۸ خرداد ۱۷, جمعه

دروغ بزرگ تاریخی




!دروغ بزرگ تاریخی


امروز هفتادوپنجمین سالگرد پیاده شدن نیروهای آمریکایی، بریتانیایی و کانادایی برای پس گرفتن فرانسه و رویارویی با آلمان نازی در سواحل نرماندی در شمال غرب فرانسه است. غربی ها ادعا میکنند که گشودن این جبهه سرآغاز شکست آلمان نازی بود. این یک دروغ بزرگ تاریخی است. واقعیت این است که آمریکایی ها از وحشت پیشروی و پیروزی های پی در پی نیروهای شوروی در جبهه شرق، با تاخیر ۵ ساله جبهه دوم را باز کردند تا از سقوط حکومت های سرمایه داری در اروپا جلوگیری کنند. در واقع پیروزی در نبرد استالینگراد سرآغاز شکست فاشیسم بود.
نبرد استالینگراد (تابستان ۱۹۴۲ - ۲ فوریه ۱۹۴۳)، یکی از مهلک‌ترین و سرنوشت‌سازترین نبردهای جنگ جهانی دوم و تمام تاریخ بشر بود. در این نبرد ارتش آلمان نازی و متحدان آن به‌منظور فتح شهر استالینگراد (ولگاگراد کنونی)، به آن یورش بردند که پس از چندین ماه درگیری خونین، در سوم فوریه ۱۹۴۳ آلمانها شکست خورده و این شهر توسط ژنرال روکوسوفسکی آزاد گردید و فیلد مارشال «فون پاولوس» (Von Paulus) به اتفاق ۲۵۰۰ افسر عالی رتبه که ۲۴ نفر از آنها را ژنرال‌ها تشکیل می‌دادند، تسلیم ارتش شوروی شدند. خشونت این درگیری از تمامی منازعات جنگ جهانی اول بیشتر بود و هنگام جنگ، شهر به کشتارگاهی عظیم تبدیل گشت.
۹۱٬۰۰۰ مرد یخ‌زده و گرسنه آنچه بود که از ارتش زرهی عظیم چهارم و ششم آلمان باقی ماند که همگی به همراه ۲۴ ژنرال آلمانی به اسارت گرفته‌شدند. ۲۵۰٬۰۰۰ جسد متعلق به آلمانها و رومانیایی‌ها توسط نیروهای شوروی، در داخل و حومه شهر پیدا شد. کل تلفات نیروهای محور (آلمان، ایتالیا، رومانی و مجارستان) چیزی حدود ۸۰۰٬۰۰۰ نفر تخمین زده شده‌است. تاریخ‌نگاران رسمی ارتش روسیه، برآورد می‌کنند که ۱٬۱۰۰٬۰۰۰ تن از سربازان شوروی برای دفاع از شهر جان باخته یا مجروح و مفقود شده‌اند و رقم نیروهای مردمی و غیر نظامی کشته‌شده در نبرد حدود ۴۰٬۰۰۰ نفر تخمین زده شده است.

در نتیجه شکست در این نبرد، گارد آلمان در شرق کاملاً باز شد و این کشور ۳۰ درصد نیروهای خود را از دست داد و در سراشیبی اضمحلال قرار گرفت.
از Bijan Heidarian
فيسبوك  كمپين ضد جنگ



هیچ نظری موجود نیست: