۱۳۹۴ اسفند ۹, یکشنبه

روزنامه واشنگتن پست : یمن به ویتنام عربستان تبدیل شده است



روزنامه واشنگتن پست : یمن به ویتنام عربستان تبدیل شده است

روزنامه واشنگتن پست : یمن به ویتنام عربستان تبدیل شده است (1)

مترجم : احمد مزارعی 27/2/ 2016

نشانی سایت :

Yemen is turning into Saudi Arabia’s Vietnam

The inside track on Washington politics.

روزنامه واشنگتن پست گزارشی را از میدانهای جنگ یمن ، بوسیله هیو نایلرگزارشگراین روزنامه از منطقه نجران درجنوب عربستان منتشر کرده است که در آن تهاجمات نیروهای یمنی را به سعودیها ، کشنده ذکر کرده است.در گزارش امده است : » هزاران نفر از نیروهای نظامی عربستان درتپه های جنوب یمن متمرکز شده اند تا از هجوم گسترده موشکهای یمنیها وهمچنین عملیات کشنده زمینی انها ، جلوگیری کنند».

مقاله که با عنوان » یمن به ویتنام عربستان تبدیل میشود» شروع میشود و این چنین ادامه مییابد:
«جنگجویان یمنی صدها نفر از سربازان عربستانی را کشته ویا اسیر کرده اند ، این درگیری درنوع خود بزرگترین تهدید و درگیری میباشد که درسالهای اخیر عربستان با آن روبرو بوده است».

همین روزنامه در ادامه می افزایذ : این تهاجمات از طرف یمنیها در مقابله با حملات هوائی وزمینی انجام میگیرد که عربستان بر علیه یمن به پیش میبرد.

در همین رابطه یک سرهنگ سعودی بنام سعد علیان، از مرکز فرماندهی خود در منطقه نجران، در یک مصاحبه با خبرنگار روزنامه واشنگتن پست اظهار داشت : » تنها در هفته گذشته ده نفر از نفرات زیر دست من بوسیله یمنیها در مرز کشته شده اند » . وی سپس اضافه کرد » سربازان ونیروهای زیر دست من در حالی میجنگند که کمینها وتله های بسیار پیشرفته ای بطور روز افزون ، از طرف جنگجویان یمنی ، در راه آنها کار گذاشته میشود».

روزنامه در بخش دیگری می افزاید ک » تراکم تهاجمات وتاثیرات انها در منطقه نجران، نشاندهنده «توحش» جنگ از طرف جنگجویان یمنی است ، هم اکنون هزاران نفر از ساکنان مناطق مرزی ، به مناطقی انتقال داده شده اند که از امنیت بیشتری برخردار است وبه علت همین جنگ بسیار خونین، فرودگاه نجران نیز تعطیل شده است».(1) . پایان

(1) – ساکنان شهر نجد عمدتا اسماعیلی وبه زیدیها بسیار نزدیک هستند، دواستان دیگر هم مرز با نجد نیز زیدی بوده واینها برای دولت عربستان مشکل ساز میباشند، چند سال پیش دولت عربستان تصمیم گرفت تا اسماعیلیها را به یک منطقه بیابانی کوچ دهد وبه جای آنها سی هزار نفر سنی حنفی اسکا ن دهد، اما مقاومت آنها ما نع این اقدام عربستان گردید.

هیچ نظری موجود نیست: