۱۳۸۷ آذر ۵, سه‌شنبه


افغانستان
٣٥٠٠ سرباز آمریکایی عازم افغانستان می شوند

طبق گزارش رادیو فارسی زبان فرانسه سه هزار و پانصد سرباز آمریکایی به افغانستان اعزام می شوند . دفتر ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا، باراک اوباما، به حامد کرزای گفته است که اولویت آمریکا مبارزه با" تروریسم" و استقرار امنیت در افغانستان است.
رئیس جمهور جدید آمریکا در دورۀ کارزار انتخابات ریاست جمهوری این کشور ضمن پشتیبانی از این اولویت، حکومت حامد کرزی را به دلیل بی کفایتی در مبارزه با فساد اداری و تولید و قاچاق مواد مخدر مورد سرزنش قرار داده بود.
بیانیه دفتر ریاست جمهوری افغانستان افزوده است که باراک اوباما در گفتگوی تلفنی اش با همتای افغان خود به او اطمینان داده که واشنگتن قصد دارد برای استقرار ثبات و امنیت در افغانستان بر دامنۀ حضور نظامی اش در این کشور بیافزاید.
همزمان یک سخنگوی ارتش آمریکا اعلام کرد که در ژانویه ٢٠٠٩ بین ٣٥٠٠ تا ٤٤٠٠ سرباز کمکی آمریکایی راهی افغانستان و برای جلوگیری از ورود نیروهای شورشی در شرق این کشور مستقر خواهند شد.
این نیروها بخشی از ٢٠٠٠٠ نیروی کمکی است که ارتش آمریکا قصد دارد به مرور به افغانستان اعزام کند. قرار است به کمک این نیروها بیش از ١٦٠ پاسگاه مرزی در سرحدات پاکستان و برای جلوگیری از نفوذ شورشیان ضد آمریکایی ساخته شود.
با ابن حال، سخنگوی ارتش آمریکا در کابل افزوده است که اعزام نیروهای کمکی به افغانستان بستگی زیادی به بهبود اوضاع امنیتی در عراق دارد. آنچه مسلم است این است که آمریکا در عراق و افغانستان شکست خورده است و سیاست آقای اوباما نیز ادامه سیاست جنگ طلبانه جرج بوش است و محکوم به شکست می باشد. آمریکا و متحدین او باید فورا خاک افغانستان را ترک کنند و گورشان را از منطقه گم کنند. خلق افغانستان نیازی به قیم ندارد و تا پیروزی نهایی وکسب استقلال آرام نخواهد گرفت.

هیچ نظری موجود نیست: