۱۳۹۱ فروردین ۲۴, پنجشنبه

ویکیلیکس: نتان یاهو عامل اطلاعاتی و تدارکاتچی جنگ با ایران:

برکرفته از سایت انقلاب اسلامی




سندی که ویکیلیکس در باره نتان یاهو انتشار داده است- دستیاری که آمانو است –گروگانگیری با دست آویز کردن برنامه اتمی ایران:
انقلاب اسلامی: برابر اسنادی که در 28 مارس ویکیلیکس انتشار داده است، نتان یاهو منبع اطلاعات بوده و قصد حمله به ایران به تنهائی را دارد. نیک که بنگری، خامنه ای عامل تقویت راستهای افراطی اسرائیل و او و نتان یاهو عامل تقویت محافظه کاران جدید امریکا و دیگر گرایشهای راست و راست افراطی امریکا هستند:
Netanyahou 120225ویکیلیکس: نتان یاهو عامل اطلاعاتی و تدارکاتچی جنگ با ایران:
ویکیلیکس یک رشته سندهای محرمانه استراتفور را در تاریخ 28 مارس انتشار داده است. از آن جمله است سندهای زیر:
◀ از ماه مه 2007 تا 2010 یعنی پیش و بعد از به نخست وزیری اسرائیل رسیدن، نتان یاهو منبع کسب اطلاع فرد بورتن Fred Burton نایب رئیس پیشین اداره ضد تروریسم وزارت خارجه امریکا، بخش امنیت دیپلماتیک بوده است. او اینک معاون رئیس استراتفور است. دفتر نخست وزیر اسرائیل توضیحی در باره این سند نداده است.
بنا بر ایمیلی از بورتن، نتان یاهو گفته است که در دسامبر 2009، فاش کرده است که «ایران کلاهک اتمی و موشک قادر به پرتاب آن را آماده دارد». بورتن می نویسد که کاخ سفید (باراک اوباما) هرکار ممکن بوده است کرده است تا مانع از آن شود که اسرائیل قدم بعدی را بردارد. او افزوده است: «اسرائیل قصد دارد به تنهائی به ایران حمله کند. زیر دریائی های اسرائیل در سواحل ایران مستقر شده اند. »
• در پاسخ به پرسشی، بورتن گفته است: منبع من بی بی (نتان یاهو) است.
◀ ایمیل دیگری در سال 2009، فاش می کند که روابط میان نتان یاهو و رئیس جمهوری امریکا بی ثبات است. او می نویسد: «نتان یاهو همان اندازه به اوباما اعتماد می کند که به عرفات و یا ودیع حداد (رئیس جبهه آزادی بخش خلق فلسطین در سالهای 1970) اعتماد می کرد.»
◀ ایمیل هائی که ویکیلیکس انتشار داده است حاکی از آنند که نتان یاهو با دادن اطلاعات که از لحاظ امنیتی و سیاسی، کلیدی بشمار بوده اند، به فرد بورتن، قصد داشته است که افکار و اطلاعات او به جامعه اطلاعاتی امریکا برسند. در یک مورد او خطاب به بورتن می نویسد: «فرد، از شما بخاطر حمایت از اسرائیل متشکرم».
• در این باره که اسرائیل چه وقت به ایران حمله خواهد کرد، بورتن پاسخ داده است: «من هیچگاه از او در این باره نپرسیده ام. او فکر می کند من عضو سیا هستم.
• در نوشته دیگری، بورتن اینطور نظر می دهد: «وقتی آنها اطلاعات انسانی (عناصر در خدمت اسرائیل) را از دست بدهند، ممکن است دست به عمل نظامی بزنند. تا آنجا که من مطلع هستم، تا این زمان عناصر کاربردی آنها برای در کار ایجاد انقطاع در برنامه اتمی ایران، عمل کرده اند. وقتی پنجره بسته شود، بی بی (نتان یاهو) می داند چه باید بکند. به ما اطلاع پیشکی نخواهد داد».
• در نوامبر 2009، بورتن می نویسد: « یک منبع بسیار موثق به من اطلاع داد که بی سر و صدا، میان اداره امنیت داخلی و اف بی آی مباحثاتی در جریان هستند. موضوع، گفتگوهاپی آمدهای حمله اسرائیل به ایران، از جمله جامعه یهودیان امریکا و تأسیسات آنها و کنیسه های آنها بوده است.
انقلاب اسلامی: بدین سان، نتان یاهو، در همان حال که نقش منبع را برای وزارت خارجه امریکا بازی می کرده، می خواسته است سیاست دلخواه خود را، از طریق جامعه اطلاعات امریکا، به حکومت امریکا تحمیل کند. دروغ سازی او در باره مجهز بودن ایران به دو کلاهک اتمی و موشکهای قادر به حمل کلاهک اتمی، بدین قصد انجام می گرفته است که این دروغ، از راه بازگو شدن توسط دستگاه اطلاعاتی امریکا، حقیقت جلوه کند و امریکا سیاست دلخواه اسرائیل را در قبال ایران اتخاذ کند. این امر که جامعه اطلاعاتی امریکا و حکومت اوباما، بازیچه نتان یاهو نشده اند، بدان معنی نیست که کار او بی اثر بوده است: او و خامنه ای توانسته اند حکومتهای امریکا و کشورهای اروپائی را به تشدید تحریم ها و نگاه داشتن ایران در لبه پرتگاه جنگ، موفق کنند. دستیارانی نیز می داشته اند. از آن جمله است آمانو، رئیس کنونی آژانس بین المللی انرژی اتمی:

هیچ نظری موجود نیست: