۱۳۹۱ مرداد ۱۸, چهارشنبه

چراغ سبز واشنگتن به کمکهاى آمريکايى به شورشيان سوريه

چراغ سبز واشنگتن به کمکهاى آمريکايى به شورشيان سوريه


Published: 06 August, 2012, 23:07

http://www.rt.com/news/syria-rebels-us-donations-997/



ديلى تلگراف گزارش ميدهد که دولت آمريکا به همشهريان خود اجازه داده است که اعطاى پول به مخالفان سوريه اى را٬ جهت هموار نمودن راه براى کمک مستقيم اتباع آمريکا به شورشيان٬ آغاز نمايند. گروه پشتيبانى سوريه (SSG)٬ يک سازمان مستقر در واشنگتن که در ارتباط نزديک با شورشيان قرار دارد٬ از وزارت دارايى آمريکا مجوزى دريافت نموده است که براى مخالفان اعانه جمع آورى کند.

اين حرکت به گروه اجازه ميدهد که به شورشيان با "کمک مالى٬ ارتباطات٬ خدمات لجستيکى که در شرايط معمولى "توسط تحريمهاى آمريکا بر سوريه٬ ممنوع اعلام شده است"٬ يارى رسانند.

معهذا٬ اين مجوز به SSG اجازه نميدهد که مستقيما دست به خريد سلاح بزند. اين سازمان از هم اکنون اين اقدام را بعنوان يک "تغيير - دهنده بازى" مورد ستايش قرار داده است. سازمان ميزان پولهاى جمع آورى شده را٬ پس از دريافت مجوز در اواخر جولاى٬ اعلام ننموده است.

از جمله فعاليتهاى ديگر SSG اعمال فشار براى مداخله نظامى آمريکا در سوريه توسط ايجاد فضاى پرواز ممنوع و نابودى سيستم هوايى کشور ميباشد.

هفته گذشته٬ آمريکا حمايت موسوم به "پشتيبانى غير کشنده"٬ خود را به شورشيان تا ١٢ ميليون دلار افزايش داد و مجموع مبلغ صرف شده براى کمکهاى بشر دوستانه به ٧٦ ميليون دلار رسيد. دستگاه ادارى اوباما همچنان از دادن کمکهاى نظامى به نيروهاى مخالف امتناع ميورزد.

اقدام آخرى يک روز پس از آمدن گزارشهايى مبنى امضاى فرمانى محرمانه از جانب پرزيدنت اوباما آمد٬ فرمانى که بر اساس آن به CIA و ديگر سازمانهاى جاسوسى اجازه داده ميشود که از نيروهاى شورشى که به دنبال سرنگونى رژيم العسد هستند حمايت نمايند. آمريکا همچنين از جامعه بين المللى درخواست کرده است که در چهار چوب گروه موسوم به دوستان سوريه٬ با دولتهاى عضو که با تقويت شديد نيروهاى مخالف سوريه موافقند٬ به شورشيان کمک کنند.

هیچ نظری موجود نیست: