۱۳۹۱ مرداد ۲۱, شنبه

کارگردانان و تهیه کنندگان نمایش خونین در سوریه

کارگردانان و تهیه کنندگان نمایش خونین در سوریه


اولگا چتوریکووا(OlgaChetverikova)

http://www.fondsk.ru/news/2012/08/09/o-rezhisserah-i-prodjuserah-krovavogo-spektaklja-v-sirii.html

مترجم: ا. م. شیری

http://eb1384.wordpress.com/2012/08/10/

۲۰ مرداد ۱٣۹۱

حوادث روزهای اخیر سوریه ثابت کردند، که برنامه غرب دایر بر تبدیل حلب به بنغازی سوریه و، استفاده از آن بعنوان پایگاه نیروهای ضد دولتی و آغاز حملات گسترده، با شکست مواجه شده است. در چنین شرایطی اربابان «مخالفان سوریه» در پاریس، تل آویو، لندن و واشینگتن به اهمیت تاکتیک اقدام از دو خط بهم پیوسته پی بردند: ۱- ایجاد حداکثر تشنج از راه کارشکنی، حملات تروریستی، جنگ روانی و تبلیغاتی، به جان هم انداختن گروههای مختلف دینی و قومی؛ ۲- تدارک تهاجم نظامی مستقیم ناتو و غلامان عرب آن. برای ایجاد هرج و مرج به هر کاری دست می زنند تا به بهانه مبارزه با آن، حمله نظامی به سوریه را آغاز کنند (تحریکات پیرامون تصرف تسلیحات شیمیائی سوریه از سوی «تروریسم بین المللی»، محتمل ترین و «موجه ترین» بهانه برای شروع حمله نظامی خواهد بود).

۵ ماه اوت، پس از آنکه شبه نظامیان سوریه ۴۸ نفر ایرانی را (که کودکان و زنان هم در میانشان بودند) به گروگان گرفتند، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد، که سوریه در حال رفتن بسوی مناقشات دینی است و گروههای سیاسی مخالف را به سوی رو در روئی دینی و قومی می راند. «این، همان خطری است که به درگیریهای خونین مرگبار منجر خواهد شد و ما سقوط همه قدرت را در سوریه می بینیم». چنین موضعگیری سیاستمداران غربی در واقع بمعنی علنی کردن برنامه آنهاست. نتیجه گیری ویلیام هیگ چنین است: «در شرایط فقدان حل سیاسی، ما حمایت خود از معارضان را تشدید می کنیم، به ارائه کمکهای بشردوستانه ادامه می دهیم و فعالیتهای مان برای منزوی کردن رژیم اسد، امور مالی و طرفداران آن را شدت می بخشیم، عرصه را هر قدر که ضرورت ایجاب کند، بر او تنگ می کنیم»(۱).

تکنولوژی مبارزه با دولت سوریه را رسانه های جمعی غرب بسیار خوب ترسیم می کنند. روزنامه انگلیسی ساندی تایمز در شماره ۵ ماه اوت خود، شواهدی از ربودن عکاس انگلیسی، جون کنتلی بهمراه همکار هلندی اش از سوی «جهادگران بین المللی» درسوریه را که تا زمان رهائی، آنها را در مقر خود نگه داشتند، چاپ کرد(۲). در مقر این «مبارزان عقیدتی»، حتی یک نفر هم سوری نبود. در اینجا فقط شبه نظامیان پاکستانی، بنگلادشی، انگلیسی و ... روسیه (از چچن) حضور داشتند. ۱۲ نفر از ۳۰ نفر آنها بزبان انگلیسی، از جمله، ۹ نفرشان بلهجه لندن صحبت می کردند. واکنش وزارت خارجه به نوشته این نشریه این شد، که تأمین امنیت در سوریه به یک اقدام جدی بین المللی نیاز دارد.

همزمان با آن، روزنامه دیگر انگلیسی، دیلی میل مقاله ای چاپ کرد، که در آن گفته می شود: «انگلیس به شبه نظامیان سوریه تجهیزات ماهواره ای قابل حمل و دستگاههای تلفن برای استفاده در شرایط سخت تحویل می دهد». در این مقاله تأکید شده است، که تأمین وزارت دفاع انگلیس با پیشرفته ترین تجهیزات ارتباطی بمثابه بخشی از وظایف معمولی این وزارتخانه، برای گردآوری دسته های مسلح سوریه در یک ائتلاف واحد سمت داده شده است. حضور مقامات مسئول وزارت دفاع انگلیس در سوریه و تأمین تجهیزات مورد نیاز باندها در سوریه نشاندهنده آنست که نیروهای ویژه انگلیس در سوریه فعالیت می کنند(۳).

در مورد چگونگی ارائه کمکهای نظامی به باندهای مسلح، مطبوعات آمریکائی هم بطور آشکار خبر می دهند. ایالات متحده آمریکا تا این لحظه بطور علنی به شبه نظامیان سوریه سلاح تحویل نداده است، ولی کتمان نمی کند که این کار را با دست متحدان منطقه ای خود- ترکیه، عربستان سعودی و قطر- انجام می دهد. مشاور سابق نیروهای ویژه، ست جونس در شماره اخیر وال استریت ژورنال می نویسد: «در سوریه ”القاعده“ تحت نام ”جبهه النصره برای دفاع شرق“ فعالیت می کند و به قاچاقچیان مرتبط با جنگجویان خارجی که اکثریت آنها از شمال آفریقا و خاورمیانه و از راه ترکیه و عراق به سوریه می آیند، کمک می کند»(۴). وزارت دارائی آمریکا تأئید می کند، که کمکهای مالی را فعلا کشورهای حوزه خلیج فارس پرداخت می کنند. جاسوسان ضمن تحویل تفنگ، مسلسل، نارنجک انداز به «القاعده»ایها از عراق، ساختن بمب را هم به آنها آموزش می دهند.

کشورهای عربستان سعودی، قطر و ترکیه، موسوم به «مثلث مرگ»، فعالیتهای خود در اراضی سوریه را با سازمان سیای آمریکا بدقت همآهنگ می سازند. نقش اصلی را در این اتحاد، شیخ قطر، وزیر خارجه و نخست وزیر قطر، حمد بن جاسم آلثانی و ولیهد سعودی، بندر بن سلطان، دبیر کل شورای امنیت ملی عربستان سعودی که در اواسط ماه ژوئیه عملیات مخفی سعودیها را رهبری می کرد، بازی می کنند. خطرناکترین پروژه ها علیه سوریه را دقیقا همین آدمها به اجرا در می آورند. شاهزاده بندر، یکی از مؤثرترین مهره های خاندان سعودی است. او در فاصله سالهای ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۵ سفیر عربستان در آمریکا بود و روابط بسیار تنگاتنگی با رأس هرم قدرت این کشور دارد. بندر بن سلطان را متنفذترین خارجی در آمریکا می نامند. واضح است، که او تأمین مالی عملیات کنتراها در السالوادور، مزدوران در افغانستان، بوسنی، لیبی و شبه نظامیان چچن در روسیه را، و همچنین، حالا – تروریستهای سوریه را بعهده دارد. و دقیقا او به شرکت در سازماندهی عملیات تروریستی دمشق که به قتل چهار مقام نظامی بلند پایه سوریه انجامید، متهم است(۵).

اگر عربستان سعودی و قطر از «پشت صحنه» اقدام می کنند، ترکیه تمام عملیات کثیف نظامی را به عهده خود گرفته است. شبه نظامیان و مرکز فرماندهی عملیات جنگی علیه سوریه در جنوب این کشور در شهر آدانا در فاصله ۱۰۰ کیلومتری مرز سوریه مستقر شده اند. پشتیبانی تروریستها از اینجا همآهنگ می شود. ترکیه «ارتش آزاد سوریه» را نه تنها با سلاحهای نفری، حتی با سیستم دفاع ضدهوائی (موشکهای ضدهوائی نفری) نیز تجهیز می کند و تاکنون ۲۰ قبضه از آنها را تحویل داده است. این خبر را تلویزیون آمریکائی «ان بی سی نیوز» نیز در گزارش خود تأئید کرد.

در انطباق با «موضعگیری» رئیس جمهور آمریکا، مدیریت مرکز فرماندهی شبه نظامیان در آدانا را سازمان سیا؛ در کنار مرکز فرماندهی پایگاه نظامی آمریکا واقع در انجیرلیک بر عهده دارد(۶). آنچه که به کمکهای مالی مربوط می شود، بر اساس برخی داده ها، در تمام دوره بحران سوریه اگر چه رسما ۲۵ میلیون دلار اعلام شده(۷)، ولی در اصل بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.

از اوایل ماه اوت، پس از اعلام امضای فرمان باراک اوباما در خصوص افزایش کمکهای سازمان سیا و دیگر سازمانهای امنیتی آمریکا به «ارتش آزاد سوریه» برای سرنگونی بشار اسد، به حمایتهای غیررسمی صورت قانونی بخشیده اند. دولت آمریکا در پایان ماه ژوئیه، در واشینگتن، سازمان جدیدی بنام «گروه حامیان سوریه» تشکیل داد، که همین روزها مجوز پشتیبانی نامحدود مالی، اطلاعاتی و لجستیکی از شبه نظامیان سوریه و همچنین ارائه خدمات دیگری را که ارائه آنها در موارد دیگر ممنوع است، از وزارت دارائی آمریکا اخذ کرد. اطلاعات مربوط به میزان کمکهای مالی قابل دسترسی نیست. این گروه، سیاهه ای شامل ۹ کمیته جنگی وابسته به «ارتش آزاد سوریه» را که برای خرید تسلیحات و پرداخت حقوق جنگجویان پول دریافت می کنند، تنظیم کرده است.

محمد عبدالله، سرکرده «مرکز عدالت و مسئولیت» که اخیرا بدست آمریکا ساخته شده و بودجه اش از سوی آن تأمین میشود نیز، این گام را بعنوان ابزار فشار«غیرمستقیم» به اسد ارزیابی کرد. اما بریان سایرس، کارگزار سابق ناتو و لابی ایجاد «گروه حامیان سوریه»، می گوید، که این امر، روند تحویل تسلیحات را، گذشته از اینکه بواسطه عربستان سعودی و قطر انجام می شود، بصورت بسیار چشمگیری تسهیل می کند. بریان سایرس اظهار داشت: «البته، مشکل بتوان گفت، چه کسی آخرین دریافت کننده هر سنت و هر دلار خواهد بود، ولی ما امیدواریم، که مشاوره با «ارتش آزاد سوریه» مانع از دادن پول به سازمانهای جنبی خواهد شد».

در حال حاضر، در میان شبه نظامیان سوریه، شاهد تکه- تکه شدن باندهای مسلح هستیم. با این وجود، جریانات وهابی که خود را «سربازان جهاد» می نامند، تقویت می شوند. تا لحظه کنونی «ارتش آزاد سوریه» که در میان آنها فراریان از ارتش هم وجود دارند، به رو در روئی با شورای ملی سوریه، مرکب از عمدتا مخالفان مهاجر، برخاسته اند. «ارتش آزاد سوریه» اکنون دیگر «گروه حامیان سوریه» را که با گشاده دستی نیازهای مالی آن را برآورده می سازد، بعنوان «ویترین سیاسی» خود می نگرد. در نتیجه، حامیان عرب آنها نیز تقسیم می شوند. مثلا، اگرعربستان سعودی از «ارتش آزاد سوریه» حمایت می کند، شورای ملی سوریه هم بحساب قطر به موجودیت خود ادامه می دهد. البته در این گیر و دار، شاخه سوری «اخوان المسلمین» نیز با سازماندهی دسته های شبه نظامی خود و با فاصله گرفتن از «ارتش آزاد سوریه» و « شورای ملی سوریه»، کارت بازی خود را رو می کند.

تکثر باندهای مسلح(۸)، موجب گسترش و تقویت هرج و مرج در کشور می شود و به غرب این اجازه را می دهد تا حوادث سوریه را بمثابه «جنگ داخلی» معرفی کند. تا زمانی که هر چیزی با نام خودش نامیده نشود، تا زمانیکه سازمانگران مجالس خونین شناسائی و افشاء نشوند، باید شاهد ویرانی سوریه و قتل عام مردم آن در اثر رو در روئی نیروهای شرّ جهانی بود...

***

توضیحات

این واقعیت آشکار و مستند که امروز تروریسم بین الملل بسرکردگی امپریالیسم آمریکا و صهیونیسم اسرائیل به سوریه حمله آورده است و در این حمله از تمام مزدوران و دست نشاندگان محلی خود، از جمله، از باند صهیونیستی اخوان المسلمین(۹) حاکم در ترکیه، شیوخ عصر حجری عربستان، قطر، کویت، امارات متحده عربی و پادشاه «بازیگر»(۱۰) اردن حداکثر استفاده را می کند، بر هیچ انسان آگاه و صاحب خردی در جهان پوشیده نیست و با کمبود اسناد و مدارک هم مواجه نیست. با این وجود، انتشار جسته- گریخته اسناد جنایات ضد بشری تروریسم غرب، چه در سوریه و چه در هر کشور دیگر جهان، تنها بعنوان یک پادزهر در مقابل زهرپراکنی اپوزیسیون مزدور ایرانی تبار که تحت پوشش دفاع از «حقوق بشر» و «توسعه دموکراسی» امپریالیستی برعلیه استقلال و آزادی کشورها و خلقهای مختلف جهان، از جمله ایران تبلیغات می کنند، بحساب می آید.

دراینجا لازم می دانم خبری دیگری را، که نشانه انکارناپذیر بربریت و توحش تروریسم بین الملل و مزدوران محلی آن است، به اطلاع عموم برسانم. بگزارش خبرگزاری دولتی سوریه- سانا- ترکیه با آمبولانسها برای «ارتش آزاد سوریه» سلاح و مهمات حمل می کند.

نماینده پارلمان ترکیه از حزب جمهوری خلق، مولود دودو، در جریان سفر به مناطق نزدیک به مرز سوریه در استان آنتاکیا اعلام کرد که با آمبولانسهای ترکیه تحت پوشش انتقال مجروحان غیرنظامی سوریه، برای باندهای شبه نظامی «ارتش آزاد سوریه» اسلحه و مهمات حمل می شود.

بگزارش همین خبرگزاری، این نماینده مجلس از دولت رجب طیب اردوغان خواست دخالت مستقیم ترکیه در امور سوریه را به اطلاع عموم برساند. مترجم

__________________

(۱)http://www.itar-tass.com/c1/489018.html

(۲)http://sana.sy/fra/55/2012/08/05/434987.htm

(۳)http://sana.sy/fra/55/2012/08/05/434987.htm

(۴)http://lavoixdelasyrie.com/data/?p=3923

(۵)http://lavoixdelasyrie.com/data/?p=3906

(۶)http://warsonline.info/siriya/obama-ofitsialno-razreshil-tsru-pomogat-siriyskim-boevikam.html

(۷)http://digitalmetro.us/2012/08/05/kak-i-predpolagalos-vojna-prishla-v-turciyu/

(۸)- تکثر باندهای مسلح با هدف دائمی کردن هرج و مرج در کشورهای اشغالی و در سایه آن، چپاول عدوانی ثروتهای آنها، بخش اصلی سیاست تروریسم غرب را تشکیل می دهد. در اجرای همین سیاست است که در حال حاضر، مثلا، سومالی، افغانستان و عراق یک روز هم روی آسایش و امنیت را نمی بینند و در لیبی، بیش از ۵۰۰ گروه مسلح بر سر تصرف قدرت با هم می جنگند. مترجم

(۹)- اخوان المسلمین در سال ۱۹۲۸ از سوی انجمن صهیونیستی انگلیس، بدست حسن البناء در مصر بنیان گذاشته شد. بنا بر این، اخوان المسلمین نیز یک تشکیلات صهیونیستی محسوب می شود. مترجم

(۱۰)- پادشاه اردن به تبحر در بازیهای رایانه ای شهرت دارد و بهمین جهت، او را «پادشاه بازیگر» لقب داده اند. مترجم

هیچ نظری موجود نیست: