۱۳۹۵ دی ۹, پنجشنبه

داماد ترامپ و شهرک سازی در مناطق اشغالی فلسطین


منبع: سایت روشنگری 
  *** کمک های خانواده کوشنر حتی به موسساتی ارائه میشود که بعلت اعمال خشونت علیه همسایگان فلسطینی و حتی نیروهای امنتی اسرائیل از دریافت کمک از دولت اسرائیل منع شده اند
  *** بین سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ بنیاد خانواده کوشنر ۳۱۵۰۰۰ دلار به «دوستان ارتش اسرائیل»  کمک کرده است، جارد کوشنر خود در هیات مدیره این سازمان است.
روشنگری. بعد از تصویب قطعنامه  شورای  امنیت در مورد شهرک سازی غیرقانونی اسرائیل در زمین های اشغال شده ی فلسطین، دونالد ترامپ  رئیس جمهور منتخب ایالات متحده گفت این قطعنامه «زیان چشمگیر» برای اسرائیل است و قول داد بعد از ۲۰ ژانویه که او رسما رئیس جمهور میشود، وضعیت تغییر خواهد کرد.
حمایت ترامپ از اسرائیل علاوه بر هماهنگی با سنت سیاست خارجی ایالات متحده، بویژه دست راستی های آن، یک بعد خانوادگی هم دارد. دختر او ایوانکا همسر جارد کوشنر، یهودی اصولگرایی است که در همدستی با دیوید فریدمن که سالهای دراز وکیل ورشکستگی و دلال ترامپ در اداره مستغلاتش بود، به اشکال مختلف به شهرک سازی های غیرقانونی در فلسطین کمک کرده است.  در حقیقت اگر دونالد ترامپ یک نامزد غیرمتعارف و شبه فاشیست نبود، این رابطه باید برای او رسوایی آور محسوب میشد. اما ترامپ نه فقط به این رسوایی وقعی نمیگذارد، بلکه با اعلام راستای سیاست های خود در مورد اسرائیل و کادرهایی که برای اجرای آنها برگزیده  نشان داده، میخواهد بر این روابط و سوابق تکیه کند. یوری آونری، نویسنده و کنشگر بزرگ و مورد احترام اسرائیلی برگماری دیوید فریدمن را سیلی به صورت نیمی از اسرائیلی ها خوانده است و گفته میشود ممکن است جارد به ماموریت برای مذاکرات بین فلسطین و اسرائیل برگزیده شود.
وبسایت کاربونایت تی وی، نوشته است در لیست منضم به  گزارش سال ۲۰۱۵ لابی قدرتمند اسرائیل در آمریکا، «آیپک»، جارد کوشنر ۳۶۰۰۰ دلار به آیپک کمک کرده است. در این مقاله آمده است  کوشنر در کنفرانس ماه گذشته آیپک گفت به پدرزنش یعنی دونالد ترامپ گوشزد کرده  تدابیری در پیش بگیرد که ارتباط مستقیم شهرک های یهودی نشین تسهیل شود. این وبسایت اضافه میکند او در آستانه برگزاری کنفرانس رابطه تلفنی سفیر اسرائیل با ترامپ را برقرار کرده تا خطوط اصلی سخنرانی ترامپ را یادآوری کند. سخنرانی ترامپ در کنفرانس را که در مقابل ۱۸۰۰۰ نفر ایراد شد و تماما درراستای سیاست های اسرائیل بود، کن کورسون سردبیر روزنامه نیویورک آبزور متعلق به جارد، ادیت کرد. کورسون در مصاحبه ای تایید کرد که  سخنرانی های جولیانی شهردار سابق نیویورک را نیز او مینوشت.
جارد که در یک خانواده اصولگرای یهودی تربیت شده و  از مدرسه فریش که یک مدرسه مذهبی خصوصی و ویژه اصولگرایان یهودی  است فارغ التحصیل شده است، حاضر نبود با ایوانکا دختر ترامپ با حفظ مذهب مسیحی اش ازدواج کند، از این رو ایوانکا قبل از مراسم ازدواج بوسیله رابی   همین مدرسه تغییر مذهب داد و یهودی ارتدکس شد . اما مذهب برای جارد فقط یک عقیده شخصی نیست بلکه هم وسیله دخالت در سیاست است و هم مبنایی برای گسترش فعالیت اقتصادی. با اینکه چارلز کوشنر پدر جارد، در سال ۲۰۰۴ به جرم تخلف مالیاتی، تقلب در روند برگزاری دادگاه ( از جمله از طریق بکارگیری دو تن فروش و تهدید شاهدان- نگاه کنید به ویدیوی زیر مقاله)  و پرداخت های غیرقانونی تحت عنوان کمک مالی محکوم شده و دو سال در زندان بود، اما خانواده کوشنر همچنان ثروت عظیم خود را حفظ کرده و جارد خود درلیست متنفذترین سرمایه داران جوان مجله فورچن در سال گذشته در جایگاه ۲۵ ام قرار گرفت.
شهرک سازی، صنعت مفید برای  سرمایه داران بزرگ صهیونیست!
جارد نه تنها از طریق خیریه ها به شهرک سازی در فلسطین کمک  میکند، بلکه شهرک سازی در فلسطین یکی از منابع درآمد برخی از شرکت هایی اوست که او سهام عمده ای در آنها دارد. ازجمله او یکی از شرکای کمپانی آفریکا-اسرائیل اینوستمنت است و در ماه مه سال ۲۰۱۵، در یک معامله ۳۰۰ میلیون دلاری ۵۰،۱ درصد سهام  ساختمان تایم اسکویر در نیویورک را از این کمپانی خرید. کمپانی مزبور که دفتر اصلی اش در منطقه معروف «یهود» در اسرائیل قرار دارد، پروژه های بزرگی از شهرک سازی در ساحل غربی را به اجرا در آورده است. در حقیقت در سال  ۲۰۰۸ وقتی پروژه های شهرک سازی این موسسه در ساحل غربی افشا شد، دولت انگلیس از انتقال سفارتش به «برج کایزا» که توسط این شرکت ساخته شده بود صرفنظر کرد. زندان های خصوصی که این موسسه در نزدیک «بیرشبا» ساخته توسط دادگاه های خود اسرائیل غیرقانونی اعلام شد. بانک دانمارک نیز در سال ۲۰۱۰ زیر فشار جنبش تحریم، نام این شرکت را در لیست تحریمی های خود قرار داد. باید دانست این شرکت اختاپوسی است که شرکت های دختر آن، پروژه های عظیم نه فقط در آمریکا و فلسطین و اسرائیل  بلکه در روسیه، لهستان، چکسلواکی، رومانی و دیگر نقاط جهان را برعهده دارد و گره منافع سهامداران بخش های مختلف آن، همانقدر تنگاتنک است که غیرشفاف و غیرعلنی. آنچه عیان است این است که هم شرکت سرمایه گذاری آفریکا–اسرائیل و هم جارد کوشنر به عنوان یکی از متنفذترین سرمایه داران بزرگ ، تمام تلاش خود را برای حمایت و گسترش شهرک سازی غیرقانونی در فلسطین و تحکیم اشغال و از بین بردن امکان ایجاد دولت فلسطین به کار برده اند.
«خیریه » ها در خدمت گسترش شهرک سازی و اشغال
پول هایی که در خدمت سیاست از طریق «خیریه ها» و موسسات غیردولتی  رد و بدل میشود نیز مثل معاملات تجاری غیرشفاف است. ولی اهداف خانواده کوشنر و جارد در خدمت به شهرک سازی غیرقانونی در فلسطین غیرقابل انکار است. نشریه اسرائیلی هاآرتص گوشه ای از آن را در مقاله ای آورده است که خلاصه ای از آن به نقل از میدل ایست مونیتور– ۶ دسامبر ۲۰۱۶ در زیر نقل میشود.
براساس اسناد اداره مالیات، در سال های اخیر والدین جارد کوشنر، داماد و نزدیک ترین مشاور مورد اعتماد دانالد ترامپ ده ها هزار دلار به سازمان ها و موسساتی که بطور غیرقانونی در ساحل غربی مسکن گزیده اند، اهدا کرده است.
خانواده کوشنر هرسال از طریق بنیاد چارلز و سریل کوشنر که پسران شان جارد و جاشوا در هیات رئیسه آن نشسته اند، میلیون ها دلار به کارهای خیریه اختصاص میدهند. این بنیاد در ۱۹۹۷ تاسیس شده است.
 « دوستان آمریکایی بیت ال یشیوا» از جمله سازمان ها و موسسات مستقر در مناطق اشغالی در ساحل غربی است که در سال ۲۰۱۳ مبلغ ۲۰۰۰۰ دلار از خانواده کوشنر دریافت کرد. (بیت ال یشیوا یک مدرسه مذهبی است).
روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داده است که رئیس موسسه «دوستان آمریکایی بیت ال یشیوا» که دفتر مرکزی اش در نیویورک است، دیوید فریدمن مشاور ارشد ترامپ در رابطه با اسرائیل است. فریدمن که در ۱۵ سال گذشته وکیل ترامپ در اداره املاک خصوصی اش بوده است به ترامپ بسیار نزدیک است و بنا به گزارش هاآرتص ابراز تمایل کرده است که سفیر بعدی آمریکا در اسرائیل باشد.
فریدمن همچنین در میهمانی شام برای جمعیت پول برای «بیت ال یشیوا»  یکی از سخنرانان اصلی بود.
لیست سازمان هایی که از حمایت مالی بنیاد خانواده کوشنر برخودار میشوند همچنین شامل بنیاد اتزیون میشود که اداره مرکزی اش برای جمع آوری پول آمریکایی ها، در نیوجرسی قرار دارد. این بنیاد موسسات زیر را تحت حمایت مالی خود قرار میدهد:
یشیوات هار اتزیون، کیبوتز میگدال اوز و هرزوگ کالج که یک موسسه تربیت معلم است و همه آنها در شهرک غیرقانونی گوش اتزیون واقع در خارج اورشلیم قرار دارند. در سال ۲۰۱۲ بنیاد خانواده کوشنر ۵۰۰۰ دلا رو در سال ۲۰۱۳، ۱۰۰۰۰ دلار دیگر به اتزیون اهدا کرده است.
اوهر تورا استون، یکی دیگر از دریافت کنندگان کمک مالی خانواده کوشنر در گوش اتزون واقع در شهرک غیرقانونی عفرات اس که در سال ۲۰۱۱ مبلغ ۵۰۰۰ دلار دریافت کرده است.
اود یوسف چای یشیوا ، که یک مدرسه مذهبی در منطقه اشغالی در ساحل غربی است از بنیاد خانواده ترامپ ۵۰۰ دلار دریافت کرد. به گزارش هاآرتص ، انی مدرسه ی ویژه بعلت شرکت درحملات خشونت بار علیه روستاهای فلسطینی مجاور و نیز علیه نیروهای امنیتی اسرائیل، از بودجه کمک های دولتی چیزی دریافت نمیکند.
خانواده کوشنر در سال ۲۰۱۴، ۱۸ میلیون دلار به مرکز پزشکی شعر زدک واقع در اورشلیم اهدا کرد، این علاوه بر دو میلیون دلاری بود که قبلا اهدا شده بود. خانواده کوشنر، کمک به بیمارستان ها در اسرائیل و ایالات متحده  را در سابقه دارد، اما به نوشته هاآرتز این بزرگ ترین مبلغ اهدا شده توسط این خانواده به  تنها  یک موسسه پزشکی بوده است.
ارتش اسراییل یکی از بهره برداران کلیدی کمک های «خیریه» خانواده کوشنر است. بین سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ بنیاد خانواده کوشنر ۳۱۵۰۰۰ دلار به «دوستان ارتش اسرائیل»  کمک کرده است، جارد کوشنر خود در هیات مدیره این سازمان است.
دیگر سازمان ها و موسسات اسرائیلی که خانواده کوشنر در چهار سال گذشته تحت حمایت مالی قرار داده اند از جمله عبارتند از ارکستر فیلارمونیک اسرائیل «۲۵۰۰ دلار»، آکادمی هنر و طراحی بزالل «۱۰۰۰ دلار»، یونایتد هاتزالاه «۷۰۰۰۰ » دلار، مرکز تحقیقات سرطان اسرائیل «۱۰۰۰۰ دلار»، میرپانیم لاچایل – یک موسسه دیگر مدافع سربازان اسرائیلی« ۴۰۰۰ دلار»، مرکز کودکان شالوا «۲۰۰۰۰ دلار»، بیمارستان  معیانی یشوا « ۲۵۰۰۰ دلار»، مرکز پزشکی رابین «۲۳۰۰۰ دلار».
در خود ایالات متحده، خانواده کوشنر از بسیاری مدارس روزانه یهودی و مراکز خیریه و فرهنگی اسرائیل حمایت میکند. در سال های اخیر بنیاد کوشنر ۳۰۰۰۰ دلار به موسسات مختلف وابسته به چاباد – یک گروه اصول گرای افراطی-  کمک کرده است.
یکی از بزرگ ترین اهدائیه های خانواده کوشنر در سال های اخیر به مدرسه راماز در مانهاتان اختصاص یافته است که ۲۵۰۰۰۰ دلار دریافت کرد. رابی هشکل لوکشتین، مدیر سابق راماز،تشریفات تغییر مذهب ایوانکا دختر دونالد ترامپ قبل از ازدواج با جارد را به اجرا درآورد.
در ماه نوامبر سال گذشته، تزیپی هوتوولی معاون وزیر خارجه اسرائیل از پیشنهاد ی  مبنی بر گزینش جارد کوشنر به عنوان سفیر ویژه  مذاکرات خاورمیانه بشدت استقبال کرد.
اسامی برخی نیروهای  دریافت کننده کمک خانواده کوشنر که در متن آمده است:
*Etzion Foundation

*Yeshivat Har Etzion

* Kibbutz Migdal

*Gush Etzion

Ohr Torah Stone

*Od Yosef Chai yeshiva

*Shaare Zedek Medical Centre

* Oz and the Herzog College teachers’ training institution

* Israeli Philharmonic

* Bezalel Academy of Arts and

*United Hatzalah

*Meir Panim Lachayal,

*Shalva Children’s Centre

*Ma’ayanei Yeshua

* Rabin Medical Centre ($23,000)

* Ramaz School

*Rabbi Haskel Lookstein

ویدیوی دادگاه کوشنر

منبع: سایت روشنگری 

هیچ نظری موجود نیست: