۱۳۸۷ اسفند ۳, شنبه

متن دفاعیات اولیه الزیدی در جلسه محاکمه دادگاه پوشالی عراق

منتظرالزیدی ، بوش را قاتل ملت عراق خواند و از اقدام خود در پرتاب کفش به سوی وی، دفاع کرد.

الزیدی روز پنجشنبه گذشته ( تاریخ 21.02.2009) و در نخستین جلسه محاکمه خود در بغداد، پس از آنکه قاضی به او اجازه سخن گفتن داد، گفت: دیدم که بوش با خونسردی می خندد و با نخست وزیر عراق، مزاح و شوخی می کند و می گوید قرار است بعد از برگزاری کنفرانس با مالکی شام بخورد.
وی افزود: در این لحظه تنها بوش را جلو خودم می دیدم و دنیا در برابر دیدگانم تیره و تار شده بود و احساس می کردم که خون بی گناهانی که کشته شده بودند، در بدنم به جریان افتاده است.
خبرنگار عراقی گفت: به یاد خنده بوش افتادم که آمده است به عراق، که سربازانش یک میلیون نفر را شهید کرده اند خداحافظی و آخرین شامش را صرف کند!
الزیدی ادامه داد: در این لحظه احساس کردم این شخص اولین قاتل مردم عراق است و من نیز جزیی از این مردم هستم در نتیجه تلاش کردم کاری کنم و کفش هایم را به سویش پرتاب کردم، زیرا او مسئول جنایت هایی است که در عراق صورت گرفته است.
الزیدی که پیراهن مشکی و کاپشن قهوه ای برتن داشت و پرچم عراق را بر گردن خود پیچیده بود، به شرح ماجرای پرتاب کفش به سمت بوش پرداخت و افزود: لنگه کفش اول را به سمت بوش پرتاب کردم، چون به بوش نخورد، بی درنگ لنگه کفش دوم را به سویش پرتاب کردم. من نمی خواستم به نخست وزیر عراق آسیب برسانم، یا او را به دردسر بیندازم. بین مالکی و بوش فاصله ای وجود داشت، کفش را به سمت بوش پرت کردم و این درحالی بود که مالکی در فاصله ای دورتر از وی قرار گرفته بود، ولی این قصد را هم نداشتم که فرمانده نیروهای اشغالگر را بکشم.
خبرنگار شبکه تلویزیونی البغدادیه در ادامه سخنان خود تصریح کرد: می خواستم آنچه در دلم بود و از طرف تمام ملت عراق با تمامی گرایش ها و جهت گیری هایشان، از این طریق، نفرت و کینه خودم و همه آنها را به این مرد اعلام کنم.
الزیدی افزود: بوش از پیروزی ها و دستاوردهایش در عراق صحبت می کرد، کدام دستاورد؟ آیا کشتن بیش از یک میلیون عراقی، راه انداختن دریایی از خون، هتک حرمت به مساجد و کشتن نمازگزاران، تجاوز به زنان و خوار کردن عراقی ها در هر روز و هر ساعت دستاورد است؟
الزیدی گفت: به سبب اشغال عراق، اکنون بیش از پنج میلیون عراقی یتیم و یک میلیون زن هم بیوه شده اند.
وی در پاسخ به سؤال قاضی دادگاه که چرا به مهمان خود حمله کرده است؟ گفت: این درست نیست، اگر چه ما عرب ها به مهمان نوازی، هر فردی که باشد، شهره ایم، ولی مهمانی که در را بزند و وارد خانه شود، نه کسی که به زور و خشونت وارد خانه ات شود، کسی که با خشونت وارد خانه شود، مهمان نیست بلکه اشغالگر است.
الزیدی همچنین اعلام کرد که در جریان بازجویی ها، مورد ضرب و شکنجه قرار گرفته است.«عبدالامیر حسان الربیعی» قاضی دادگاه رسیدگی به اتهام الزیدی گفت: جلسه دادگاه الزیدی به دوازدهم مارس موکول میشود، تا مشخص شود دیدار بوش از عراق، دیدار رسمی و یا غیررسمی بوده است.

به نقل از خبر گزاری فارس
م. راد

هیچ نظری موجود نیست: