۱۳۸۸ فروردین ۱۵, شنبه

حمله هوایی به پاکستان ۱۳ کشته داد
Saturday، April 4، 2009
حمله هوایی به وزیرستان شمالی در پاکستان موجب کشته شدن ۱٣ نفر از جمله چند زن و کودک شده است. مقامات محلی می گویند در میان کشته شدگان چند پیکارجو که برخی از آنان خارجی اند نیز دیده می شوند. ولی سخنگوی طالبان گفته است که تمام کشته شدگان غیرنظامی هستند.
در این حمله یک خانه که در دهکده ای در نزدیکی شهر میرانشاه قرار داشت و متعلق به یک آموزگار بود، کاملا ویران شد. یک فرمانده محلی طالبان گفت او پاکستان را مسئول این حمله می داند و باید پاکستان خود را برای حمله تلافی جویانه آماده کند. تصور می رود حمله توسط یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی صورت گرفته باشد. این دومین حمله هواپیماهای بدون سرنشین به منطقه است. حمله مشابهی در سه روز قبل به منطقه موجب کشته شدن ۱۴ نفر شد.
ارتش آمریکا معمولا مسئولیت یک چنین حملاتی را به عهده نمی گیرد ولی تصور می رود نیروهای آمریکایی در افغانستان تنها نیرویی در منطقه باشند که توانایی این گونه حملات را دارند. شعیب حسین، خبرنگار بی بی سی در اسلام آباد می گوید تصور می رود این حملات بخشی از استراتژی جدید آمریکا برای سرکوب کردن رهبران القاعده و طالبان که در منطقه فعالیت می کنند، باشد. باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا جنگ علیه طالبان و القاعده در پاکستان و افغانستان را یکی از اولویت های سیاست خارجی آمریکا معرفی کرده است.
بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست: