۱۳۸۷ شهریور ۲۹, جمعه

پایان بی نتیجه مذاکرات ۵+۱
نشست نمایندگان پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران بدون دستیابی به توافق به پایان رسید و آنها تنها از طریق بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه آمریکا بر مواضع پیشین خود تاکید کردند.
نمایندگان کشورهای آمریکا، بریتانیا، فرانسه چین، روسیه و آلمان که در شهر واشنگتن با یکدیگر دیدار کردند، نتوانستند به توافقی برای صدور چهارمین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد دست یابند و بار دیگر "قاطعانه" خواستار همکاری کامل ایران با تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی شدند.
این شش کشور اعلام کردند که "بررسی تحریمهای احتمالی بیشتر" جهت متوقف ساختن برنامه هسته ای ایران را ادامه خواهند داد و بر تعهد جمعی خود نسبت به سیاست موسوم به "چماق و هویج" تاکید کردند، اما بر اساس گزارش ها مخالفت چین و روسیه مانع توافق بر سر تهدیدی جدی علیه ایران شد.
بی بی سی
.................................................................................................
فشار آمریکا برای تحریمهای بیشترعلیه ایران با شکست مواجه شد
مذاکرات در نیویورک ادامه خواهد یافت

نخستین دور گفت‌وگوهای نمایندگان کشورهای شش‌گانه برای تدارک قطعنامه‌ تازه‌ای در شورای امنیت علیه ایران بدون نتیجه پایان یافت. تنش موجود میان غرب و روسیه در پی بحران قفقاز، توافق بر روی قطعنامه‌‌ تازه‌ای را دشوار کرده است.
در نشست روز جمعه در واشنگتن، مدیران سیاسی وزارتخانه‌های خارجی پنج عضو دائم شورای و آلمان (گروه ۱+۵) شرکت داشتند. این مذاکرات نتیجه مشخصی بدنبال نداشت.
رادیو دویچه وله آلمان

هیچ نظری موجود نیست: