۱۳۸۷ آبان ۹, پنجشنبه


انفجار در داخل وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان
وقوع انفجار نیرومندی در داخل ساختمان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، شماری کشته و زخمی بر جا گذاشته است.
گزارشها حاکیست که این انفجار ناشی از یک حمله انتحاری بوده است.گروه طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته و گفته اند که سه تن از افراد آنان در این عملیات شرکت کردند و تنها یکی از آنان موفق به اجرای حمله انتحاری شد.
یک سخنگوی طالبان گفت که هدف از این حمله "مشاوران خارجی" وزارت اطلاعات و فرهنگ بوده است.
تا حالا گزارش دقیقی از تعداد تلفات این حادثه در دست نیست. وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان تعداد کشته شدگان را پنج نفر اعلام کرده اما به نظر می رسد آمار تلفات این حادثه بیشتر از این باشد.
رامین انوری، خبرنگار بخش فارسی و پشتوی بی بی سی در محل حادثه می گوید، چندین آمبولانس مشغول انتقاد دادن قربانیان این حادثه به بیمارستان ها هستند و دهها نفر از ماموران امنیتی و نیروهای پلیس اطراف ساختمان وزارت اطلاعات و فرهنگ را احاطه کرده و مانع از نزدیک شدن مردم عام و خبرنگاران به محل حادثه می شوند.
او همچنین می گوید در اثر انفجار بخشهای زیادی از ساختمان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان که در مرکز شهر کابل موقعیت دارد، تخریب شده است.
هنوز معلوم نیست که عبدالکریم خرم، وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان در زمان انفجار در وزارت حضور داشته یا نه. آقای خرم سال گذشته از یک حمله به موتر (خودرو) حاملش در شهر قندهار، در جنوب افغانستان جان سالم بدر برد.
شهر کابل، پایتخت افغانستان در گذشته نیز شاهد حملات انتحاری و بمبگذاری های زیادی بوده، اما انفجار در داخل ساختمان یک وزارت تا حالا سابقه نداشته است.

BBC

هیچ نظری موجود نیست: