۱۳۹۲ شهریور ۲۲, جمعه

بیل وون اوکن : اتحاد بین ایالات متحده و القاعده در سوریه و جنگ دروغین علیه تروریسم

بیل وون اوکن : اتحاد بین ایالات متحده و القاعده در سوریه و جنگ دروغین علیه تروریسم
گاهنامۀ هنر و مبارزه
 
10 سپتامبر 2013
 
اگر جفت گردد زبان با دروغ
نگیرد ز بخت سپهری فروغ
فردوسی
اتحاد بین ایالات متحده و القاعده در سوریه
و
جنگ دروغین علیه تروریسم
نوشتۀ بیل وون اوکن
Par Bill Van Auken
مرکز مطالعات جهانی سازی، 9 سپتامبر 2013
 
منطقه : ایالات متحده، خاورمیانه و آفریقای شمالی
 
                                                       تحلیل : سوریه
 
ترجمه توسط حمید محوی
دو بار در هفتۀ گذشته، طی سخنرانی در مقابل مقاماتی که مسئولیت و مأموریت بررسی درخواست دولت اوباما را در مورد قطعنامه ای که می بایستی مجوز استفاده از نیروی نظامی و پشتیبانی از مداخلۀ آمریکا علیه سوریه را به عهده داشتند، وزیر امور خارجه، جان کری نقش مهمی را که القاعده و شبکه های وابسته به آن به پشتیبانی و تحریک ایالات متحده در جنگ داخلی سوریه شرکت داشته و دارند را نادیده گرفت، و بیشتر  روی نقش «اپوزیسیون های میانه رو» تأکید داشت.
برای دومین بار طی ده سال گذشته، امپریالیسم آمریکا با تکیه به دروغ پردازی، دربارۀ سلاح کشتار جمعی و با تکیه به القاعده برای راه اندازی جنگ آماده می شود. سال 2003 واشینگتن به بهانۀ سلاح کشتار جمعی و گزارشات کذبی مبنی بر این که صدام حسین قصد دارد این سلاح ها را به القاعده واگذار کند، عراق را به قصد بازداشت صدام حسین تسخیر کرد. هیچ سلاحی از این نوع در عراق پیدا نگردند و علاوه بر این عراق دشمن القاعده بود.
 
اکنون، ده سال و نیم بعد از واقعۀ عراق، دولت اوباما با تکیه به گزارشات خدمات اطلاعاتی علیه سوریه برای جنگ آماده می شودف یعنی گزارشاتی که تمام قطعات آن از نوع پیش ساخته بوده و حملۀ 21 اوت 2013  با سلاح شیمیائی به حومۀ دمشق را به دولت رئیس جمهور بشار الاسد نسبت می دهد و در عین حال مدعی شده اند که به اصطلاح «شورشیان» تحت نظارت «دموکرات های میانه رو» هستند و عناصر وابسته به القاعده بخش بسیار کوچکی را تشکیل می دهد. در این جا نیز می دانیم که این دو گزارش کاملا دروغ است. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که فکر کنیم که حملۀ 21 اوت _ یعنی همان روزی که بازرسان سازمان ملل متحد به دعوت بشار الاسد به سوریه دعوت شده بودند تا تحقیقات خود را آغاز کنند _ توسط خود شورشیان صورت گرفته باشد تا نقش آتش بیار جنگ را برای حملۀ آمریکا به اجرا بگذارند. شورشیان روی نقطۀ سقوط بودند و نیروهای دولتی روی نقطۀ پیروزی. در نتیجه واقعه ای مانند حملۀ شیمیائی دست آوردهای رژیم اسد را بر باد می داد.
 
در مورد اظهارات جان کری دربارۀ نیروهای مخالف بشار الاسد، آژانس خبری رویترز مجبور شد خلاف نظریات وزیر امور خارجه بنویسد و اعلام داشت : «بیانیه های رسمی که روی اعتبار گروه های میانه رو تأکید ورزیده اند، ظاهرا با گمانه زنی های منابع اطلاعاتی آمریکا و اروپا و به همین گونه کارشناسان مستقل در تضاد قرار می گیرد، زیرا این منابع اعلام شده اند که گروه های افراطی اسلامی دورادور فعال ترین و سازمان یافته ترین بخش شورشیان را تشکیل می دهند
 
روز چهارشنبه، در آن لحظه ای که جان کری وزیر امور خارجۀ آمریکا در حال توصیف محسنات دموکراتیک «شورشیان» ضد بشار بود، شبهه نظامیان جهاد طلب دهکدۀ [معولا ]در شمال دمشق را به محاصره درآورده بودند، و از مواضع بلند آن محلات مسکونی بی دفاع و کلیساهای آن را بمباران می کردند. آنها مردم معولا تهدید کردند که خون ریزی ب هراه خواهند انداخت.
 
این واقعه تنها یکی از آخرین دست آوردهای خشونتبار شبهه نظامیان اسلامگرا به پشتیبانی ایالات متحده است که وارد سوریه شده اند و با پشتیبانی تسلیحاتی و مالی واشینگتن و هم پیمانانش طرح براندازی رژیم  بشار الاسد و تغییر نقشۀ جغرافیائی خاورمیانه را پی گیری می کنند.
علت اصلی جنجال مداخلۀ نظامی مستقیم از سوی ایالات متحده، مشخصا  شکست استراتژی آنها در انتخاب جنگ چریکی _ اعلام نشده _ بود، ابتدا شکست نظامی در میدان نبرد و سپس خصومت بیش از پیش روشن و آشکار مردم سوریه علیه آنها.
 
نمائی ا زدهکدۀ معولا در حومۀ دمشق
 
تعدادی ویدئو اخیرا منتشر شده و جنایات مبارزان اسلامگرا را نشان می دهد. ما به خوانندگانمان هشدار می دهیم : در این ویدئوها اعمال نکبتبار سازمان های منحرفی را  که به عنوان هم پیمان با دولت آمریکا به خدمت گرفته شده اند می توانید ببینید. آمریکا می خواهد چنین گروه هائی را به قدرت برساند.
 
این اعمال ، به عنوان مثال، عبارت است از تیرباران افراد در کنار جاده. جرک افراد محکوم به مرگ در دادگاه سر راهی تعلق به اقلیت های مذهبی و  علوی بوده است. (یکی از آنها به قاتلان خود می گوید «ما فقط برای تأمین معاش زندگی مان کار می کنیم»)
 
http://www.youtube.com/watch?v=si21ZpFKUPA
 
ویدئوی دیگری صحنۀ بریدن سر یک کشیش کاتولیک را نشان می دهد.
 
http://www.youtube.com/watch?v=f509S69K2h4
 
ویدئوی دیگری اخیرا توسط یک شورشی فراری که از چنین اعمالی بیزار شده بود، در خارج از سوریه منتشر شد که صحنۀ اعدام جمعی از سربازان سوری بی دفاع را که به اسارت درآمده بودند نشان می دهد.
 
http://www.youtube.com/watch?v=s1BgOJqtZVA
 
چنین جنایاتی به شکل گسترده در رسانه هائی که تحت نظارت کارفرمایات بزرگ قرار دارند به سکوت برگزار شده. رسانه های حاکم با توفیق بیش از پیش کمتر در پی هدایت افکار عمومی برای پشتیبانی از جنگ هستند. جان کری و دیگر حامیان جنگ در مواحهه با جنایات شورشیان، روی نظریۀ بمباران سوریه توسط آمریکا برای جلوگیری از گسترش چنین وقایعی پافشاری می کنند.
 
سیاستمداران و آنهائی که از طریق رسانه ها در حال تحریف افکار عمومی هستند و از «حملۀ بشر دوستانه» علیه سوریه حرف می زنند، جملگی 100000 قربانی جنگ در این کشور را به عنوان توجیهی بدیهی برای بمباران آمریکائی معرفی کنند. ولی هیچ یک اعتراف نمی کنند که این جنگ توسط ایالات متحده و دیگر قدرت های غربی به سوریه تحمیل شده است، و نمی پذیرند که میانجیگران آنها در این جنگ نیابتی برای تغییر رژیم، یعنی شبهه نظامیان اسلامگرا، مسئول اصلی کشتارهای جنایت کارانه  هستند.
 
به گزارش دیدبانی حقوق بشر سوریه، که یک گروه ضد بشار است، 40 درصد قربانیان سربازان سوری وشبهه نظامیان طرفدار دولت بوده اند. تعداد افراد غیر نظامی که توسط این اسکادران های مرگ به قتل رسیده اند نا معلوم است. ولی روشن است که این اسکادران های مرگ علوی ها، مسیحیان، کردها و دیگر اقلیت ها و مسلمانان سنی که طرفدار لائیسیته هستند را هدف می گیرند.
 
چرا جان کری مجبور شده در مورد این جنایات و عاملان اصلی آن دروغ بگوید؟ چرا مدعی «اپوزیسیون میانه رو» می شود که در واقع وجود خارجی ندارد و «ارتش آزاد سوریه» را که در پوشالی بودن آن هیچ شکی نیست، به عنوان نیروهای واقعی معرفی می کند که علیه بشار اسد بسیج شده و مبارزه می کنند؟
 
چنین دروغ هائی در پی کتمان این واقعیت انکار ناپذیر است که ایالات متحده و بنگاه های اطلاعاتی آن در رابطۀ تنگاتنگ با القاعده  شبکه های وابسته به آن کار می کنند.
 
این جریان به هیچ عنوان موضوع تازه ای نیست. واشینگتن به شکل سنتی همیشه از گروه های اسلامگرای راست علیه ناسیونالیست های چپ و جنبش های سوسیالیستی در خاورمیانه و مناطق دیگر استفاده کرده است. واشینگتن از این نوع نیروها در سرنگون سازی دولت مصدق به سال 1953 در ایران استفاده کرد که توسط سازمان سیا سازمان دهی شده بود، سال 1965 در اندونزی نیز سازمان سیا در کودتا و کشتاری که متعاقبا صورت گرفت شرکت داشت.
 
القاعده یکی از نیروهای بسیار شناخته شده ای است که توسط سازمان سیا و سرویس های اطلاعاتی پاکستان با پشتیبانی مالی رژیم سلطنتی عربستان سعودی ایجاد شد. چنان که می دانیم  بنیانگذاری القاعده به دوران جنگ داخلی در افغانستان باز می گردد که ایالات متحده علیه رژیم شوروی در افغانستان در کوران سال های 1980 راه اندازی کرد.
 
تداوم این مناسبات که در همکاری فعلی آنها در سوریه آشکار شده، روشنگر بسیاری از موارد است. چرا، به عنوان مثال، اعضای القاعده که از سوی سرویس های اطلاعاتی آمریکا به روشنی شناخته شده بودند می توانستند آزادانه _ طی دوران پیش از 11 سپتامبر 2001 _ به ایالات متحده رفت و آمد کنند و فعال باشند؟ و پرسش دیگر این است که چرا واشینگتن این همه سر سختانه برای شکار اسامه بن لادن تلاش کرد تا وقتی به طول انجامید که وجود او دیگر برایشان بی فایده بنظر می رسید؟
 
جنگ تجاوزکارانۀ آیند توسط ایالات متحده علیه سوریه دروغ و دغلبازی عظیمی را که واشینگتن پیرامون جنگ علیه تروریسم گره زده است نشان می دهد، و رسانه های فرمانبردار از آن پشتیبانی می کنند. موفقیت چنین «جنگی» که اکنون بیش از 12 سال به طول انجامیده، سقوط رژیم مدنی عرب- عراق، لیبی و در حال حاضر سوریه است که با القاعده خصومت ورزیده اند، و تقویت جریان های اسلامگرای فاشیست و تروریست که اکنون به عنوان سربازان مزدور مسلح به امپریالیسم آمریکا خدمت می کنند.
 
در لیبی، مانند امروز در سوریه، امپریایلسم آمریکا و هم پیمانانش از این نیروها برای اجرای طرح تغییر رژیم استفاده (بخوانید سوء استفاده) کرده اند، به آنها اسلحه و پول دادند و آنها (القاعده) و گروه های دیگر از این نوع  را از پشتیبانی هوائی در مغرب اسلامی برخوردار ساختند.
 
چنین مداخلاتی را که مثل امروز در سوریه با اصطلاح «بشر دوستانه» توجیه می کنند، موجب مرگ هزاران نفر شده و کشورها را به ویرانه تبدیل کرده است.
 
به کار بستن این تروریست ها به عنوان ابزار سیاست خارجی امپریالیسم الگوی بیانی ناب خود را در ملاقات بین رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین و شاهزاده بندر بن سلطان نشان داد. بندر بن سلطان رئیس اطلاعات سعودی و رابط اصلی بین واشینگتن و ریاض است. بر اساس افشای پروندۀ این ملاقات، شاهزاده بندر بن سلطان به پوتین پیشنهاد کرده است که ب هازای قبول تعویض رژیم در سوریه، با او قرار داد نفت و گاز خواهد بست و بازی های المپیک زمستانی که سال آینده در سوچی برگزار خواهد شد از گزند عملیات تروریستی توسط چچن ها در امان خواهد ماند، به این علت که تحت کنترل او هستند. او اظهار داشته است که این گروه های تروریستی مبنی بر منافع ایالات متحده و عربستان می توانند فعال شوند و یا از فعالیت آنها جلوگیری به عمل بیاید.
 
مداخلۀ جنایتکارانۀ ایالات متحده در سوریه، با استفاده از القاعده و اکنون با مداخلۀ نظامی مستقیم بی آن که تحریکی صورت گرفته باشد، موجب احتمال گسترش آن به تمام منطقه و حتی در سطح جهانی خواهد بود، چنین وضعیتی چشم انداز سقوط سیاست خارجی آمریکا در دوران ریاست جمهوری اوباما (جایزۀ نوبل صلح) را در اعماق تمایلات تبهکارانه ترسیم می کند.
 
منبع :
 
http://www.mondialisation.ca/lalliance-entre-les-etats-unis-et-al-qaida-en-syrie-et-limposture-de-la-guerre-contre-le-terrorisme/5348925

هیچ نظری موجود نیست: