۱۳۹۲ شهریور ۲۴, یکشنبه

تری میسان

تری میسان
مترجم: ا. م. شیری
۲٣ شهريور ۱٣۹۲
شما که از حادثه خلیج تونکن و جنگ در ویتنام، از ماشین جوجه کشی کویت و جنگ اول خلیج، از قتلعام در راچاک، از تسلیحات امحاء جمعی عراق و جنگ دوم خلیج، از تهدید در بنغازی و جنگ در لیبی بوجد آمدید، طبیعتا، از مسموم کردن ساکنان غوطه با گاز، و بمباران سوریه شادمان خواهید بود.
در بیانیه منتشره از سوی کاخ سفید، رئیس سازمان جاسوسی، جیمس کلاپر تأکید میکند، که در اثر حمله با سلاح شیمیائی در ۲۱ اوت در ۱۲ محل در منطقه غوطه در حومه دمشق ۱۴۲۹ نفر کشته شده است.
بر اساس یادداشت محرمانه همآهنگ کننده جاسوسی، آلیونا زابولونا، سازمانهای اطلاعاتی فرانسه نتوانستند در محل حادثه هیچ تحقیقاتی بعمل آورند. اما آنها بر اساس فیلم های ویدئوئی، تعداد قربانیان را ۲۸۱ نفر تعیین کردند، ولی «پزشکان بدون مرز»، این سازمان «غیردولتی» فرانسه، در بیمارستانها ۳۵۵ نفر شمارش کرد.
همه سازمانهای اطلاعاتی متحدان به کادرهای ویدئویی استناد میکنند. مثلا، ایالات متحده صدها نفر در یوتیوب یافتند، و وزیر دفاع فرانسه فقط ۴۷ نفر پیدا کرد. واشنگتن و پاریس همه این شواهد را معتبر حساب میکنند. اما برخی از آنها در ساعت ۷ صبح بوقت دمشق در اینترنت منتشر شده بود (این واقعیت نشاندهنده آن است، که آنها در تاریخ ۲۰ اوت در یوتیوب واقع در کالیفورنیا منتشر شده بود)، ولی در آن فیلمها آفتاب در بالاترین نقطه آسمان است، از این هم میتوان نتیجه گرفت، که آنها قبلا فیلمبرداری شده است.
وچود تعداد زیاد کودکان در میان کشته شدگان را همه ناظران نامتناسب میدانند. ایالات متحده تعداد آنها را ۴۲۶ نفر، یعنی بیش از یک سوم حساب میکند. بسیاری از ناظران (غیر از سازمانهای اطلاعاتی آمریکا و همتایان فرانسوی آنها) از این واقعیت در حیرتند، که همه کودکان تقریبا همسن و سال هستند، و هیچیک از آنها حتی خویشاندی هم ندارند تا برایشان سوگواری کند. این واقعیت باز هم شگفت انگیزتر است، که از این گاز فقط کودکان و مردان سالخورده مسموم شده اند، ولی عجیب تر این است، که این گاز به زنان رحم کرده است.
پخش گسترده کادرهای ویدئویی بوسیله کانالهای ماهواره ای همراه با تصاویر قربانیان حمله شیمیائی این فرصت را برای خانواده های علوی حومه شهر لاتاکی فراهم آورد، که بدانند بر سر کودکان ربوده شده آنها بوسیله «شورشیان» در دو هفته قبل از حادثه، چه آمده است. آنها بلافاصله شناسائی نشدند، زیرا کمتر کسی پس از کشتار جمعی ساکنان روستاهای طرفدار دولت قانونی توسط متحدان آمریکا، انگلیس و فرانسه و هزاران جسد مدفون در گورهای دسته جمعی زنده مانده است.
مقامات آمریکا، انگلیس و فرانسه همصدا اظهار میدارند، قربانیان با گاز سمی فلج کننده اعصاب کشته شده اند. این، یا گاز زارین (سارین) بوده و یا در ترکیب آن گاز زارین وجود داشته است. آنها میگویند، که به آزمایش بعمل آمده در آزمایشگاههای مربوطه از نمونه های برداشته شده توسط هر یک از سازمانهای امنیتی خود استناد میکنند. اما بازرسان سازمان ملل متحد که برای نمونه برداری به محل حادثه آمده اند، حکم خود را تنها پس از ده روز اعلام خواهند کرد. روشن نیست، آمریکائیها، انگلیسی ها و فرانسویها از کدام روش آزمایش استفاده کرده اند، ولی روشهای شناخته شده علمی، برای انجام چنین آزمایشاتی به زمان باز هم بیشتری نیاز دارند.
هیچ تردیدی در این نیست، که کودکان در اثر مسمومیت شیمیائی کشته شدند، و هیچ یقینی هم در باره، که آنها با گاز مسموم شده اند، وجود ندارد. درد و رنج تثبت شده آنها در فیلمهای ویدئویی، نشان میدهد، که رنگ سفید بزاق دهان آنها هنگام مسمومیت با زارین، میبایست زرد بشود.
سه قدرت بزرگ غربی روی این نکته واحد تأکید میکنند، که ارتش عربی سوریه در هر صورت مسئول این حادثه میباشد. رئیس سازمان جاسوسی آمریکا میگود، که سازمان تحت رهبری او اطلاعاتی دال بر این در دست دارد، که نظامیان سوریه در چهار روز گذشته مخلوطی از مواد شیمیائی تولید کردند. و انگلیسی ها اظهار میدارند، این اول بار نیست که ارتش عربی سوریه به چنین کاری دست میزند. حتی در سال ۲۰۱۲ در ۱۴ حادثه از گاز استفاده کرده است. یعنی به همان تعداد که ایالات متحده در جنگ دوم خلیج بکار برد.
داده های سازمانهای امنیتی آمریکا، انگلیس و فرانسه به گفتگوی تلفنی ضبط شده استوار است. در این گفتگو، مقام عالیرتبه وزارت دفاع سوریه هراسان با فرمانده یگان دفاعی شیمیائی در باره این حمله صحبت میکند. اما این گفتگو بوسیله آمریکائی ها، انگلیسی ها یا فرانسوی ها ردیابی نشده، بلکه از سوی واحد ۸۲۰۰ موساد اسرائیل در اختیار آنها قرار گرفته است.
خلاصه کلام، سازمانهای جاسوسی آمریکا، انگلیس و فرانسه صد در صد مطمئن هستند، که ارتش عربی سوریه تعداد نامعلومی از شهروندان غیرنظامی را با گاز مسموم کرده است:
۱ــ برای این کار، از نوع جدید گاز کهنه زارین، که فقط مردان و کودکان را مصدوم میسازد و هیچ تأثیری روی زنان نمیگذارد، استفاده کرده است.
۲ــ با اینکه ایالات متحده آمریکا در طول چهار روز ناظر چگونگی تدارک این جنایت بود، اما در مقابل آن هیچ اقدامی بعمل نیاورد.
۳ــ هنوز قبل از استفاده از آن، این گاز سحرآمیز کودکانی را کشت، که دو هفته قبل از حادثه، در منطقه ای واقع در بیش از ۲۰۰ کیلومتری محل وقوع حادثه، از سوی جهادیها ربوده شده بودند.
۴ــ این حادثه به برکت فیلمهای قابل اطمینان که از حوادث مختلف تهیه شده و از قبل در اینترنت منتشر شده بود، شناسائی شد.
۵ــ ردیابی گفتگوی تلفنی بوسیله اسرائیل دشمن، مؤید این حادثه می باشد.
۶ــ سازمانهای جاسوسی غربی ابزارهای مخفی در اختیار دارند که بدون نزدیک شدن به بافتهای آسیب دیده، گاز زارین را تشخیص میدهد.
۷ــ از وقتی که سخن از پانزده بار کاربرد این نوع گاز بمیان آمد، رژیم سوریه از «خط قرمز» عبور کرد و باید بطریق بمبارانهائی که آن را از دفاع خود محروم میسازد، مجازات شود.
طبق موازین حقوقی بین المللی، جنگ بزرگترین جنایت است. زیرا جنگ، راه همه جنایتها را هموار میسازد.

هیچ نظری موجود نیست: