۱۳۸۷ تیر ۲۶, چهارشنبه



بی بی سی:رئیس مجلس کویت گفت که آمریکا و سایر کشورهای غربی رفتار تحریک آمیزی در قبال پرونده هسته ای ایران در پیش گرفته اند.

جاسم الخرافی، رئیس شورای ملی (مجلس امه) کویت افزود آمریکا و کشورهای غربی باید به استقلال ایران احترام بگذارند.
این مقام عالی رتبه کویتی در سخنان خود، سیاست های آمریکا در مورد ایران را مورد انتقاد قرار داده است.
آمریکا بر سر برنامه هسته ای ایران درگیر تنش با این کشور است. این کشور ایران را متهم می کند که درصدد دستیابی به سلاح هسته ای است، اتهامی که همواره از سوی ایران رد شده است.
رئیس مجلس کویت به تلویزیون این کشور گفت که غرب در مورد برنامه هسته ای ایران از استانداردهای دوگانه استفاده می کند و سعی دارد برنامه هسته ای ایران را متوقف کند اما در عین حال سخنی در مورد برنامه هسته ای اسرائیل نمی گوید.
باور عمومی بر این است که اسرائیل دارای سلاح های هسته ای است اما این کشور این موضوع را نه تائید و نه رد می کند.
اسرائیل خواهان توقف برنامه های هسته ای ایران است و آن را خطری برای موجودیت خود تلقی کرده است.
آقای الخرافی افزود: “درباره برنامه هسته ای ایران تا حد زیادی اغراق شده است و روش به کار گرفته شده از سوی غرب، تحریک آمیز است و ایران نباید اینگونه که مشاهده می کنیم مورد تهدید قرار گیرد.”
کویت از متحدان آمریکا در منطقه به شمار می رود و هزاران سرباز آمریکایی در خاک این کشور مستقرند. آمریکا با لشکرکشی به منطقه در دهه نود میلادی، به اشغال خاک این کشور توسط صدام حسین پایان داد.
دولت کویت گفته است که به هیچ کشوری اجازه نخواهد داد تا از این کشور به عنوان پایگاهی برای اقدام نظامی علیه ایران استفاده شود.
رئیس مجلس کویت گفته است که موضوع حساسی چون مناقشه هسته ای ایران، نیاز به گفتگو و نه گسترش بحران دارد و نباید با ایران چون یک ایالت آمریکا رفتار شود.

هیچ نظری موجود نیست: