۱۳۹۰ بهمن ۱۲, چهارشنبه

تدارک حمله به ایران از 9 سال پیش دیده شده


تدارک حمله به ایران از 9 سال پیش دیده شده
میشل شودوفسکی ــ ترجمه رضا نافعی

گرچه رسانه های آمریکائی به خطر جنگ با ایران می پردازند ولی از تحلیل عواقب محلی و جهانی آن خودداری می کنند. در آمریکا فقط چند نفری هستند که می دانند اگر جنگی درگیرد که از حمایت آمریکا یا اسرائیل برخوردار باشد چه کشتار انبوهی از مردم خواهد کرد و چه ویرانی هائی برجای خواهد گذاشت. مخصوصا، با همدستی رسانه ها، تلاش می شود تا توجه مردم منحرف گردد و کسی از این عواقب با خبر نگردد.

اخبار تدارک جنگی که بوسیله سرفرماندهی راهبردی آمریکا ( USSTRATCOM) متمرکز و هماهنگ می گردد و بخشی از برنامه “ضربه جهانی ” ( Global Strike) است، در سر خط درشت رسانه ها جائی ندارند. رسانه های آمریکائی ترجیح می دهند خبرهای جنحه و جنایات محلی را پوشش دهند و یا به شایعات درباره ستارگان هالیوود بپردازند.

ولی ” جهانی کردن جنگ ” که با به میدان فرستادن نیروی نظامی آمریکا و ناتو صورت می گیرد و هدفش تسلط یافتن بر تمام مناطق با اهمیت جهان است، در چشم رسانه های غربی بی اهمیت است.

عواقب وخیم این جنگ یا بی اهمیت جلوه داده می شوند و یا اصلا مطرح نمی گردند. باید به مردم باورانده شود که جنگ یک ” وظیفه انسانی دارد ” ( مسئولیت حفاظت دارد) حفاظت از امنیت جهانی و دموکراسی غربی در برابر خطر دائمی و بی وقفه ایران و همپیمانهایش و در راس آنها چین و روسیه.

ولی جنگ های آمریکا که در آنها مخرب ترین سلاحهای جنگی بکار گرفته می شوند و تلفات سنگین انسانی دارند هیچگاه بعنوان “عملیات مرگ زا ” معرفی نمی شوند.

هرچند از ” صدمات جنبی” سخن گفته می شود ولی جنگ هائی که آمریکا در راس آن قرار دارد همیشه جنگ هائی هستند برای ” استقرار صلح و حفظ آن ” و برای ” ترویج دموکراسی” .

در اندیشه میلیونها نفر این فکر غلط ریشه دوانده که ” جنگ کاریست شرافتمندانه “. این فکر ناشی که از این فرض است که جنگ یعنی ” نبرد میان خیر و شر، پیکار میان خوب با بد “ . این تفکر است که درک دلائل جنگ و عواقب خانمان برانداز آنرا دشوار می سازد.

یک چنین تفکری سبب می شود که واقعیت و خیال وارونه شوند. در نتیجه جنگ تبدیل می شود به صلح و دروغ جای راست را می گیرد. و نیت و هدف پنتاگون و ناتو مورد شک و تردید قرار نمی گیرد.

وقتی صحبت بر سر “شکست دادن شر ” است آنوقت پرزیدنت اوباما می گوید ” همه کارت ها روی میز است”. و تجسس افکار مثل دوران تسلط تفتیش عقائد در اسپانیا در دستور روز قرار می گیرد و مردم باید فکر کردن را تعطیل کنند.

در ایران 80 میلیون نفر زندگی می کنند. این کشور در منطقه از لحاظ نظامی و اقتصادی یک قدرت بزرگ است. ده درصد از ذخائر نفت و گاز تمام جهان در ایران است ، که پنج برابر ذخائر نفت و گاز آمریکاست.

انگیزه نقشه های نظامی آمریکا و تلاش های آن کشور برای آن است که این کشور را صاحب شود. نیت واقعی آمریکا برای جنگ دست یافتن به این غنیمت جنگی ست که در باره آن یک کلام هم صحبت نمی شود و لی ستادهای نقشه کشی پنتاگون 9 سال روی آن کار کرده اند.

آمریکا خود را در وضعیت جنگی می بیند ولی ایران هم بیکار نبوده است و دهسال است که مشغول بالا بردن توانائی نظامی خود برای روزیست که آمریکا مستقیم یا غیر مستقیم به آن حمله کند.

اگر میان ایران و اتحادیه نظامی غرب آتش جنگ برافروخته شود، ممکن است به یک جنگ منطقه ای تبدیل گردد که از منطقه مدیترانه تا مرز چین را در بر بگیرد و می تواند جهان را برلب پرتگاه جنگ سوم جهانی بکشاند.

روسیه در آخرین موضع گیری خود به آمریکا و ناتو هشدار داد که اگر ” ایران بنحوی از انحاء سیاسی یا نظامی در تنگنا قرار گیرد ما آنرا تهدید مستقیم امنیت ملی خود خواهیم دانست”.

سخنانی از این دست نشان می دهد که روسیه خود را متحد نظامی ایران می داند و اگر ایران مورد حمله قرار گیرد واکنش نظامی نشان خواهد داد.





عملیات نظامی

آمریکا و اسرائیل در صدد هستند با ایران بجنگند و می خواهند در این جنگ سیستم های مدرن تسلیحاتی بکار برند . نیروهای ویژه آمریکا و اسرائیل و همچنین ماموران اطلاعاتی آنها هم اکنون در ایران هستند. هواپیماهای بی سرنشین آمریکائی در آسمان ایران پروازهای تجسسی و جاسوسی می کنند.

ادعا می شود که ایران برنامه تولید سلاح اتمی دارد و به تلافی آن می خواهند بمب های تاکتیکی اتمی و بتن شکن مانند B 61 علیه ایران بکار گرفته گیرند. البته لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا خود در همین اواخر گفت که ایران قصد تولید سلاحهای اتمی ندارد. ترجمه واژه به واژه سخن او این است:” ( آیا ایران در تلاش تولید سلاح اتمی است ؟ ــ نه .) ” به گفتۀ کارشناسان نظامی اسرائیل مخاصمات مسلحانه میان دول موتلف آمریکا و اسرائیل با ایران “تا حد خطرناکی نزدیک شده است”. افزون بر نقل و انتقال سربازانی که قبلا در افغانستان و عراق مستقر بودند، و نیز تعداد معتنابهی سرباز که به خاورمیانه منتقل شده اند.

9 هزار سرباز آمریکائی به اسرائیل انتقال یافته اند تا در آنجا، به نوشته جرائد اسرائیل، به بزرگترین رزمایش دفاع هوائی که در تاریخ اسرائیل مانند نداشته است، بپردازند. هدف اعلام شده این رزمایش آزمون سیستم های متعدد دفاع ضدموشکی، بویژه سیستم ” اّرو” است. این سیستم با کمک آمریکائی ها بویژه برای بی اثر ساختن موشک های زمین به زمین ایران ساخته شده است.

گزارش های دیگرحکایت از آن دارند که تعداد نیروهای احتیاط که در خاور میانه مورد استفاده قرار می گیرند بسیار افزایش یافته . بر اساس گزارش های تایید شده نیروی هوائی آمریکا افراد احتیاط را به پایگاه های نظامی در جنوی غربی آسیا ( منطقه خلیج فارس) منتقل کرده است 120 تن از افراد احتیاط از جمله خلبانها، ناویگاتورها و مکانیک های نیروی هوائی روز 8 ژانویه از ایالت مینسوتا به سوی خاور میانه پرواز کرده اند. حدس زده می شود که تعداد بیشتری از” نیروی احتیاط هوائی از پایگاههای کارولینای شمالی و جورجیا همراه با واحد های خود در ماههای آینده انتقال خواهند یافت”. واحدهای پاسداری سواحل آمریکا نیز به خاور میانه منتقل خواهند شد”. („ Coast Guard Reservist Head to Middel East“ ,in : military.com,5.januar 2010) البته بر اساس این خبرهای محلی نمی توان به رقم کل نیروهای احتیاط آمریکا که در اختیار ” عملیات جنگ با ایران ” قرار می گیرند دست یافت. نیروهای احتیاط انگلیس نیز به خاورمیانه اعزام شده اند.

سربازان آمریکا در اسرائیل و در خلیج فارس



در این مدت اسرائیل عملا تبدیل به یک پادگان خارجی آمریکا شده است. ساختارفرماندهی آمریکا و اسرائیل در هم ادغام می گردند. قرار است در پایان رزمایش نیز بخش مهمی از سربازان آمریکائی در اسرائیل بمانند. پسزمینه این عملیات نظامی حمله هوائی مشترک آمریکا و اسرائیل به ایران است . گسترش دامنه جنگ تا حد توسعه آن به یک جنگ منطقه ای بخشی از این سناریو نظامی است:

” هزاران سرباز آمریکائی در این هفته به اسرائیل خواهند رفت…بسیاری از آنها بعنوان بخشی از نیروی عملیات مشترک آمریکا و اسرائیل برای جنگ با ایران و گسترش احتمالی آن به منطقه، تا پایان سال بحالت آماده باش در آنجا خواهند ماند یک ناو هواپیما بر با آنها همراهی خواهد کرد. هواپیماهای آمریکائی مستقر بر ناو با جنگنده های اسرائیلی دست به تمرین ماموریت های مشترک خواهند زد. نیروی 9 هزار نفری آمریکا ترکیبی است از اعضای نیروی هوائی، واحدهای دفاع ضد موشکی، تنفگداران دریائی ، ملوان ها ، سربازان بخش فن و تکنیک و افسران اطلاعاتی …

تهران دست به یک بند بازی خطرناک زده است. برای آن که به مردم نشان داده شود رهبری کشور برای دفاع در برابر حملات آمریکا و اسرائیل به برنامه اتمی کشور آماده دفاع است، هر چند روز یکبار رزمایشی به اجرا در می آید. نیروی زمینی، هوائی و دریائی ایران در حال آماده باش کامل است تا بتواند در برابر یک حمله بی خبر مقابله کند. طبق اظهارات رسمی در مانور مشترک آمریکا ــ اسرائیل سیستم های دفاع ضد موشکی متعددی که در اختیارهست به آزمایش گذاشته خواهد شد( DEBKAfile;6.01.201 )

در این میان پنتاگون 15 هزار سرباز در کویت مستقر ساخته است که ترکیبی است از دو لشگر پیاده نظام و یک واحد بالگردان. افزون بر این نیروی دریائی آمریکا دو ناو هواپیما بر کارل وینسون و جان استینس را در دریای عربی بحالت آماده باش مستقر ساخته است.

تا کنون یک نیروی نظامی قابل توجه همراه با مدرن ترین تجهیزات نظامی در منطقه متمرکز گشته که رو به گسترش است.

اینک آبراهام لینکلن سومین کشتی جنگی آمریکا نیز بسوی دریای عربی به حرکت درآمده است. نیروی دریائی انگلیس نوترین و مدرن ترین ناوشکن خود را که رادار گریز است روانه منطقه کرده است. فرانسه ناو هواپیما بر شارل دوگل را روانه کرده است.

رسانه های غربی اعزام نیرو و ارسال تجهیزات نظامی به منطقه را تقریبا مسکوت گذاشتند. ” اعزام اخیر نیروی نظامی آمریکا به کویت و بیشتر شدن نیروی قابل ملاحظه قبلی با تجهیزات نظامی آن که ایران را به هرشکل قابل تصور محاصره کرده اند چندان مورد توجه خبرگزاری ها قرار نگرفت ” راشیا تودی ) ” آمریکا 15 هزار سرباز در کویت مستقر می سازد .” تکبه از نویسنده است 13 ژانویه 2012

آیا این انتقال و تمرکز وسیع نیرو و تجهیزات نظامی به اسرائیل و کشورهای منطقه خلیج فارس و آرایش دوباره آنها با بیرون بردن نیرو ئی که آمریکا قبلا در عراق مستقر بود ارتباطی دارد ؟ نیروهای نظامی مستقر در کویت تحت فرمان مستقیم فرمادهی مرکزی آمریکا قرا دارند. پایان بخش اول، در انتظار بخش دوم این نوشته باشید.

http://kopp-online.com/hintergruende/geostrategie/prof-michel-chossudovsky/die-kriegstrommeln-werden-geschlagen-soll-der-iran-durch-provokationen-zum-ersten-schlag-verleitet-.html

هیچ نظری موجود نیست: