۱۳۹۰ بهمن ۱۳, پنجشنبه

ترور دانشمندان اتمی ایران و ترور دانشمندان عرب


ترور دانشمندان اتمی ایران و ترور دانشمندان عرب
چندی پیش یک دانشمند ایرانی در تهران بوسیله فرد ناشناسی بقتل رسید و البته این چهارمین ترور در نوع خود بود. همان روز یک روزنامه نگار یهودی بنام ریچارد سیلور اشتاین ساکن آمریکا در سایت عرب پرس دات کام نوشت که این ترور توسط موساد و همدستی سازمان مجاهدین خلق انجام گرفته است که تا حدی درست به نظر میرسد؛ عمر عدس؛ شاعر؛ نویسنده و مترجم فلسطینی ساکن امارات چندی پیش در مقاله ای تحقیقی و مستند نوشت که از سال ۲۰۰۲ مجاهدین خلق بخدمت اسرائیل در آمده تا در فردای سرنگونی جمهوری اسلامی؛ قدرت به آنان تفویض شود. مقاله در روزنامه خلیج چاپ امارات انتشار یافت.
باید گفت که ترور؛ تحریم و انواع توطئه ها؛ سالهای زیادی است که بر علیه ایران و بخاطر تبدیل نمودن آن به مستعمره ای همچون عربستان سعودی و امارات عربی ادامه داشته و البته هدف امپریالیستهای اروپائی و آمریکا نه آزادی بلکه بردگی مطلق است.
بدون شک ما ایرانی ها با رژیمی استبدادی روبرو هستیم و وظیفه هر انسان آزادیخواهی است که برای تغییر این رژیم به نظامی که استقلال؛ آزادی و عدالت اجتماعی را در ایران مستقر کند؛ کوشش نماید. اما هیچ کس حق ندارد در هیچ شرایطی برای ایجاد تغییرات در ایران دست بدامن بیگانگان برد. امروز کسانی درخارج کشورهستند که با استفاده ازامکانات وکمکهای مخفی وعلنی امریکا اسرائیل وسایر دشمنان ازادی ملت ایران به تبلیغ تحریم وجنگ بر علیه ایران میپردازند ، وگاها خود را سکولارویا سوسیال دموکرات هم مینامند ، در مورد اینان باید گفت که مزدورانی بیگانه پرست وضد ایران و ایرانی بیش نبوده ومورد نفرت ملت بزرگ ایرانندِ . کشورهای آمریکا و اروپا با جنایات گسترده ای که در گوشه و کنار جهان مرتکب شدنده اند؛ صلاحیت هیچگونه دخالتی در امور داخلی ایران را ندارند. ملت ایران با سابقه مبارزاتی یکصد و پنجاه ساله خود؛ نشان داده که صلاحیت آن را دارد که خود سرنوشت خویش را معین کند.
در دنیای امروز ما عملکرد مدعیان حقوق بشر را در افغانستان ؛ عراق؛ بحرین؛ یمن؛ سومالی و سایر کشورهای آفریقایی به وضوح می بینیم . اسرائیل آئینه تمام نمای دمکراسی و آزادیخواهی کشورهای غربی است که به ان میبالند وسالانه ملیاردها دلار کمکهای گوناگون در اختیارش قرار میدهند ، اما کدام روز را شما سراغ دارید که این "نماد دموکراسی وازادی" مرتکب انواع قتل و کشتار و جنایت در حق صاحبان اصلی سرزمین اشغالی نشده باشد؟ بنا به گزارشی که در سایت الفتح انتشار یافته اسرائیل در ده سال گذشته بیش از یک میلیون و سیصدهزار اصله درخت زیتون ثمری را از باغهای فلسطینیها ریشه کن کرده و بجای آن شهرک ساخته تا مهاجران یهودی از کشورهای اکراین؛ بلغارستان و .... را در آنجا اسکان دهد ، با این حساب "مرا به خیرتو امید نیست شر مرسان".
سرمایه داری که بدون جنایت و آدمکشی نمی تواند به حیات خود ادامه دهد؛ برای متوقف ساختن چرخه علم و دانش و پیشرفت به هر جنایتی دست میزند که ترور دانشمندان ایرانی و کشورهای عربی یکی از کوچکترین این جنایت ها است.
در مورد ترور دانشمندان ایرانی؛ عراقی؛ مصری؛ لبنانی و فلسطینی اعمال بسیار غم انگیز؛ ظالمانه و گسترده ای انجام گرفته که در سطور زیر به آن پرداخته میشود.

قتل عام دانشمندان عراقی بوسیله آمریکا و اسرائیل
در تاریخ ۱۴/۶/ ۲۰۰۵ گزارش مستندی در سایت الجزیره در مورد قتل دانشمندان عراقی با این عنوان انتشار یافت: این است حال و روز دانشمندان عراقی پس از قتل و کشتارشان بوسیله اسرائیلی ها:
در مقدمه گزارش چنین آمده است: وزارت خارجه آمریکا گزارشی را در مورد قتل ۵۳۰ دانشمند و ۲۰۰ استاد دانشگاه و آکادمیسین عراقی که بوسیله گروههای ترور اسرائیلی در عراق بقتل رسیده اند را به اطلاع رئیس جمهور رسانیده است.
بر اساس این گزارش ارتش آمریکا در عراق هنگامی تصمیم به قتل این دانشمندان گرفت که آنان حاضر نشدند کشور خود را ترک کرده و به آمریکا بروند؛ ارتش آمریکا در عراق تصفیه فیزیکی اینان را بعهده اسرائیل واگزار کرد. دولت آمریکا نام و مشخصات این دانشمندان را از طریق بازرسان سازمان ملل که برای کشف اسلحه کشتار جمعی در عراق تحقیق و زیر نظرهانز بلکس کار میکردند؛ جمع آوری کرده بود
هنگامیکه قتل و کشتار و تعقیب این دانشمندان عراقی توسعه پیدا کرد؛ جمعی از آکادمیسین های بین المللی برآن شدند تا با تشکیل کنفرانسی در مادرید پایتخت اسپانیا اقداماتی بعمل آورده تا مانع این جنایت هولناک شوند؛ این کنفرانس در تاریخ ۲۳ تا ۲۴آپریل ۲۰۰۶ برگزار شد.
یک دانشمند عراقی بنام اسماعیل جلیل که از مسئولان برگزارکننده کنفرانس بود؛ گزارش جامعی در مورد وضعیت دانشمندان عراقی به حاضران ارائه داد که در زیر آن را ملاحظه خواهید کرد:
* سیر ترورها بترتیب در دانشگاهها از شمال بسوی جنوب انجام گرفته است.
*دانشگاههایی که بیشترین ترورها در آنها انجام گرفته؛ بترتیب عبارتند از: بغداد؛ بصره؛ مستنصریه؛ موصل؛ انبار و تکریت.
*ترورها بترتیب در دانشگاههای فوق سیر نزولی داشته است: بیشترین ترورها در دانشگاه بغداد و کمترین در تکریت
*دانشگاههایی که ترور در آنها کاملا مساوی بوده است: دانشگاه تکنولوژی و دانشگاه کوفه
* قابل توجه: دانشگاههایی که با رنگ آبی مشخص شده اند؛ در شهر بغداد قرار دارند ( گزارش اصلی رنگی است)
* از مجموع ۷۳۰ دانشمند و آکادمیسین عراقی که مورد ترور و اصابت گلوله قرار گرفته اند ۷۴٪ کشته شده و ۲۴٪ زنده مانده اند. جنسیت آنان بترتیب ۹۵٪ مذکر و ۵٪ موًنت بوده اند.
*تخصص کسانی که ترور شده اند بترتیب: علوم۳۱٪ ؛ پزشکی ۲۳٪؛ انسانی ۲۱٪؛ نامعلوم ۱۳٪؛ علوم اجتماعی ۱۲٪
* متخصصان ترور شده در امور انسانی: زبان ۲۳٪؛ قانون ۲۰٪؛ تاریخ و دین ۱۶٪؛ ادبیات ۱۱٪؛ هنر ۹٪ و فلسفه ۵٪
*دانشمندان علوم اجتماعی و نوع تخصص: آموزش ۴۸٪؛ امور ورزشی و تربیت بدنی ۱۹٪؛ سیاست ۱۱٪؛ اقتصاد و دارائی ۱۱٪؛ تخصص های متفرقه ۱۱٪
* در زمینه های علمی برحسب تخصص: مهندسی ۳۳٪؛ کشاورزی ۱۴٪؛ شیمی ۱۰٪؛ زیست شناسی ۷٪؛ جغرافیا و زمین شناسی ۷٪؛ علوم متفرقه دیگر ۹٪
* آکادمیسین ها بر حسب موقعیتی که داشته اند: استاد و استادیار ۵۹٪؛ موقعیت های مهم دیگر ۱۳٪؛ روُسای دانشکده و معاون ۱۱٪؛ روُسای بخش ۶٪؛ سخنرانان و مدرسان دانشگاهی ۶٪؛ دانشجویان و مشاوران ۵٪
* اماکنی که ترور در آنجا انجام گرفته است: صحن دانشگاه و کلاسها ۸۰٪؛ بخشهای بهداشتی ۹٪؛ مراکز خدمات شهری ۷٪؛ مراکز آموزشی متفرقه ۳٪؛ نامعلوم ۱٪
* ترورها از نظر تاریخی: این بخش از ترورها میان سالهای ۲۰۰۶ - ۲۰۰۳ انجام گرفته است.
* تهاجماتی که به قتل منجر نگشته است: دستگیری ۳۳٪؛ ترور ناموفق ۲۳٪؛ ربوده شده ها ۱۶٪؛ تهدید به قتل ۱۱٪ و متفرقه ۱۷٪
*مناطقی که بیشترین ترورها در آنجا صورت گرفته به ترتیب: بغداد؛ منطقه شمال و جنوب کشور بطور مساوی؛ شهرهای مقدس و منطقه میانه کشور نامعلوم گزارش شده است.
* ترورها برحسب شهرها: بغداد ۵۷٪؛ بصره ۱۴٪؛ موصل ۱۱٪؛ نجف ۶٪؛ انبار ۵٪؛ تکریت ۵٪؛ حِله؛ کربلا؛ کرکوک و دیالی هرکدام ۱٪؛ (۱) (۲)
در این قسمت نام و نشانی دانشمندان و محققان دیگری از کشورهای عربی که توسط سازمانهای اطلاعاتی اروپا؛ آمریکا و اسرائیل ترور شده اند؛ آورده میشود تا به عمق فاجعه و گستردگی جنایت مدعیان دروغین"ازادی وحقوق بشر" پی برده شود:
در مورد مصر باید گفت که این کشور اصلاحات خود را بسیار زودتر از ایران آغاز کرد و دقیقاَ بهمین مناسبت بیشتر و کینه توزانه تر مورد خشم استعمارگران قرار گرفت واز بیش از شصت سال پیش قتل وکشتار دانشمندان این کشور اغاز گشت . ما نباید از توطئه های رنگارنگ امپریالیسم و صهیونیسم غافل بمانیم چرا که آنان در صددند تا ایران را تبدیل به مستعمره ای از نوع عربستان سعودی و امارات متحده عربی و... کنند. خوشبختانه هم در ایران و هم در کشورهای عربی منطقه موج گسترده ای از مبارزه براه افتاده و تکامل آن میتواند به حیات سیاسی استبداد ، امپریالیسم و صهیونیسم در منطقه پایان دهد .
با وجود همه اینها مساله ترور دانشمندان عرب را پی میگیریم : یحیی امین المشد ،:
۱- دانشمند فیزیک اتمی مصری که در سال ۱۹۵۶ از دانشگاه مسکو فارغ التحصیل میشود؛ چند سالی در دانشگاه قاهره به تدریس میپردازد؛ سپس دولت عراق از وی درخواست میکند که برای تدریس به دانشگاه بغداد برود؛ وی می پذیرد. در سال ۱۹۸۰ برای یک مسافرت تحقیقی به پاریس میرود و در هتل مریدیان پاریس اقامت میکند اما در همین هتل در اتاقش مورد تهاجم عده ای ناشناس قرار گرفته و مغزش بوسیله ضربات چکش متلاشی میشود. در آن زمان مطبوعات پاریس مینویسند که وی توسط یک گروه تندرو یهودی و همدستی پلیس کشته شده اما پرونده تحت عنوان قاتل مجهول بسته میشود.
در سال ۲۰۰۰ کتاب خاطرات یکی از ماموران موساد انتشار می یابد که در آن چگونگی قتل دکتر یحیی شرح داده میشود: قاتلان به وی پیشنهاد میکنند تا در مقابل مبلغ گزافی به عراق بازنگردد؛ اما او نمی پذیرد و در نتیجه وی را به قتل میرسانند.
۲- - دکتر سمیره لطفی ، فیزیکدان اتمی مصری؛ دولت آمریکا به وی پیشنهاد میکند تا در مقابل گرفتن شناسنامه و مبلغی گزاف به مصر بازنگردد؛ متاسفانه وی در تاریخ ۱۵ آگوست ۱۹۵۲ در یک تصادف ماشین کشته میشود؛ قاتل یا راننده ناشناس اعلام میگردد.
3 سمیر نجیب دکتر فیزیک اتمی درخواست دولت آمریکا برای ماندن در آمریکارا نمی پذیرد و در نتیجه در یک تصادف مصنوعی به قتل میرسد. قاتل در اداره پلیس مجهول به ثبت میرسد..
۴- خانم عبیر عباس ، پزشک متخصص لبنانی؛ فارغ التحصیل از دانشگاه رنه دکارت در دو بیمارستان اوتیل دنو و جرج پوپیدو به ریاست بخش عمومی گمارده میشود. وی باور داشته که مورد حسادت بسیاری از همکاران خود قرار دارد. سرانجام یک روز جسد وی در آپارتمانش کشف و پرونده تحت نام مجهول بسته میشود.
۵- دکتر نبیل قلینی ،استاد فیزیک اتمی؛ در آمریکا از تاریخ ۱۶ ژانویه ۱۹۵۰ مفقود میگردد و تا کنون هیچ اثری از وی بدست نیامده است.
۶- دکتر نبیل فلیفل، استاد فیزیک اتمی در سن سی سالگی جسدش را در منطقه بیت عور فلسطین پیدا میکنند.
۷- علامه بزرگ و معروف مصری علی مصطفی مشرفه ، معاون علمی انیشتین که بسیار مورداعتماد وی بود. وی در اطاق خود مسموم و جسدش متلاشی میگردد. انیشتین درباره وی میگوید: مرگ وی زیانی بزرگ برای جهان علم و دانش است؛ فکر نمیکنم که او فوت شده باشد؛ او در خلال مطالعات و تحقیقاتش زنده است.
۸- روزنامه اهرام چاپ قاهره بتاریخ ۲۰۱۰/۲/۱ نوشت: مائیر داغان رئیس موساد در اسرائیل مسئول کشتار دانشمندان مصری؛ ایرانی و فلسطینی است؛ او قاتل مسعود علی محمدی ، دانشمند ایرانی است. مطبوعات اسرائیل نیز قتل علی محمدی را به موساد نسبت دادند.
۹- دکتر جمال حمدان ، استاد تاریخ مصری وی کتابی تحت نام "انتروپولوژی یهودیان" تالیف نمود که بسیار روشن کننده تاریخ و عملکرد فعلی یهودیان بود. وی در آپارتمان شخصی خود در آمریکا به آتش کشیده شد و سوخت. قاتل یا قاتلان ناشناس در پرونده پلیس به ثبت رسید.
۱۰- دکتر سید سعید بدیر، دانشمند مهندسی موشک مصری و ساکن آمریکا ،وی تصمیم به بازگشت به وطنش میگیرد؛ دولت آمریکا به وی پیشنهاد میکند تا در قبال دریافت شناسنامه و شغل مهمی در یکی از دانشگاههای آمریکا این کشور را ترک نکند اما وی نمی پذیرد. او به اسکندریه و در آپارتمان شخصی خود مستقر میشود اما پس از چندی بدست افرادی ناشناس شریانش قطع و جسدش در آپارتمانش یافت میشود.
۱۱- دکتررمال حسن رمال، لبنانی؛ دانشمند علوم و تکنولوژی در فرانسه فارغ التحصیل میشود. مجله لوبوان به او لقب افتخار فرانسه اعطا و مطبوعات فرانسه از وی بعنوان هفت دانشمند مهم کشورنام میبرند. پس از چندی جسد تکه پاره شده اش را در لابراتوار پیدامیکنند ،قاتل یا قاتلا ن مجهول اعلام میشوند.
۱۳- ددکتر سامیه عبدالرحیم ، د انشمند بزرگ لبنانی مقیم آمریکا؛ جسدش در منطقه ای دورافتاده کشف و در سی ان ان بنمایش درآمد. خانواده دکترسامیه از طریق دیدن برنامه سی ان ان جسد وی را شناسایی میکنند اما قاتل یا قاتلان مجهول اعلام میشوند..
۱۴- حسنین هیکل، شخصیت مطبوعاتی معروف مصر در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۰ طی مصاحبه ای با الجزیره و روزنامه ماُرب اظهار داشت : جمال عبدالناصربو سیله سم مخصوصی که انورالسادات در قهوه او ریخته بود کشته شد. همزمان مجله قاسیون وابسته به حزب کمونیست سوریه؛ مرکزی را در اسرائیل معرفی کرد که تعداد زیادی در آنجا به کار مشغولند و انواع سموم؛ آمپولها و ادوات کشنده تولید میکنند و بوسیله ماموران موساد مورد استفاده قرار میگیرند.
۱۵- دکتر محمد کردی، پزشک مخصوص یاسر عرفات و سایت جبهه خلق برای آزادی فلسطین اظهار داشتند که یاسرعرفات هنگامیکه در رام الله محاصره بود بوسیله ماموران موساد مسموم گردید. بیماری وی تا روز مرگ بطور دقیق مشخص نشد. (۳)
نوشته فوق بخشی از توطئه های بسیار عظیم و گسترده ای است که بتوسط مجموعه کشورهای غربی بر علیه کشورهای اسلامی انجام گرفته و اکنون نیز این توطئه ها بشکل ترور انسانی؛ ترور تحریم اقتصادی؛ ترور بوسیله ایجاد گروههای تبهکار در مرزهای ایران؛ ترور بوسیله پخش انواع شایعات و اخبار تحریف شده در جهت تضعیف کردن روحیه ملت ما و اعراب صورت میگیرد تا بدان وسیله اعمال بردگی و استعمارگرانه ادامه یابد.
پایان


(۱) ترور دانشمندان عراقی منحصر به ارقام بالا نیست؛ گزارشات مختلف دیگری نیز که خبر از حجم گسترده تر دانشمندان بقتل رسیده میدهد؛ در دست است؛ برای نمونه در گزارشی که بخش جامعه شناسی دانشگاه نور فرانسه تحت عنوان" اهداف استراتژیک امریکا از اشغال عراق" انتشار داده؛ در مورد قتل دانشمندان عراقی چنین میخوانیم :
هم اکنون بیش از یکهزار و چهارصد دانشمند عراقی در زندان بسر میبرند که تحت انواع فشارها و شکنجه ها قرار دارند. بنا به گفته دکتر فائق مدیر بخش تشریحات دانشگاه بغداد علت قتل دکتر ازمیرلی پروفسور شیمی دانشگاه بغداد وارد آمدن ضربه دسته اسلحه بر مخچه وی بوده است.
هدی نعیمی رئیس بخش تحقیقات دانشگاه بغداد اظهار داشت: تاکنون ما یکصدوپنجاه نفر از استادان برجسته خود را از دست داده ایم که همه بدست موساد ترور شده اند. .

بازرسان سازمان ملل هنگامی که با نام کشف اسلحه کشتار جمعی به عراق رفتند نام و مشخصات دانشمندان عراقی را جمع آوری کرده و در اختیار سازمان انرژی هسته ای قرار دادند که در نهایت بدست سی. آی. ا . افتاد. در فردای سرنگونی رژیم صدام؛ به سراغ تک تک این دانشمندان رفتند و آنها را ترور کردند. همین کار را امروز با دانشمندان ایرانی میکنند. بنا به نوشته اسکات ریتر از روُسای بازرسان سازمان ملل تمام اسرار مرکز هسته ای بین المللی در اختیار اسرائیلی ها قرار میگیرد و رهبران این سازمان جهانی رابطه ای تنگاتنگ با اسرائیل دارند. کتاب -Target Iran - - تاُلیف اسکات ریتر صفحات ۳۰ تا ۷۰

چند سالی است که ما شاهد تهاجم منظم تبلیغاتی از طرف سلطنت طلبان و حزب کمونیست کارگری بر ضد اعراب و مسلمانان هستیم.و چند سال پیش نئوکان های آمریکایی در هلند تشکیلاتی با نام " اکس مسلم " بوجود آوردند تا بهتر بتوانند به تبلیغات مسموم خود بر علیه مسلمانان و اعراب ادامه دهند.هدف اصلی از این تبلیغات ضد انسانی این است که با تحریف یک مبارزه جدی ، دموکراتیک وطبقاتی به بقاء حاکمان فاسد ووابسته به استعمارعرب یاری رسانند بدون شک این برنامه ای تبهکارانه و ضد اخلاقی و در خدمت به امپریالیسم و صهیونیسم است. . مبارزه در راه آزادی و عدالت با توهین به مذاهب و ملیتها حاصل نمی شود بلکه با اتحاد طبقات زحمتکش و نیروهای دمکرات انجام میگردد. ملل مظلوم منطقه خاورمیانه بویژه اعراب و ایرانیها نه تنها دشمنان مشترک دارند بلکه دارای تاریخی مشترک و هزارساله اند: اکثریت مفاخر؛ بزرگان ادب و هنر و تاریخی ما نوشته های خود را بزبان عربی خلق کرده اند؛ حتی در دوره معاصر؛ بزرگانی همچون کسروی؛ بهار و غیره کار قلمی خود را از ابتدا با ادبیات عربی آغاز کردند. بکوشیم تبلیغات شوم خدمتگزاران استعمار و صهیونیسم یعنی سلطنت طلبان و حزب ضد کمونیستی وضد کارگری حکمتیست های رنگارنگ را افشا کنیم ..

احمد مزارعی
۲۴ ژانویه ۲۰۱۲

هیچ نظری موجود نیست: