۱۳۹۰ اسفند ۲, سه‌شنبه

هشدار نخست وزیر روسیه به امریکا و اتحادیه اروپا حمله به ایران یعنی تهدید مستقیم روسیه!


هشدار نخست وزیر روسیه به امریکا و اتحادیه اروپا
حمله به ایران
یعنی تهدید مستقیم روسیه!
میشل شودوفسکی ــ ترجمه رضا نافعی
بخش سوم
اقدامات دفاعی ایران دربرابر حملات موشکی محدود به حمله به اسرائیل نخواهد ماند بلکه تاسیسات نظامی آمریکا در خلیج فارس، عراق و افغانستان را نیز در بر خواهد گرفت. ایران سیستم های مدرن ضد هوائی روسی موسوم به اس ـ 300 را دراختیار دارد که مجهز به موشکهای میانبرد و دور پرواز هستند. قدرت برد موشک های شهاب 3 و سجیل تا 2هزار کیلو متر است. با این موشک ها حمله به هدف هائی در اسرائیل نیز ممکن است. قدرت پرواز موشک قدر 1 تا 1800 کیلومتر است ( مراجعه کنید به هاآرتس 28 سپتامبر 2009 )
ولی جنگ با ایران محدود به جنگ هوائی نخواهد ماند . درپی چنین حمله ای احتمالا جنگ زمینی درخواهد گرفت که در آن ترکیه بعنوان عضو ناتو در کنار آمریکا و اسرائیل نقشی نظامی و استراتژیک ایفا خواهد کرد. نیروی زمینی ارتش ترکیه حدود 500 هزار سرباز است. تعداد سربازان معمولی ایران 465 هزار نفر است . میدان عمل نیروی نظامی ترکیه در منطقه مرز ایران و شمال سوریه خواهد بود.
نفرات نیروی هوائی ایران 57 هزار و نیروی دریائی آن 28 هزار نفر است. نفرات نیروی زبده ایران به 120 هزار نفر بالغ می گردد. افزون بر این ایران دارای واحد های وسیع نیروهای بسیجی، از زن و مرد، است که تعداد آنها به چند میلیون نفر بالغ می گردد.
جنگ به سوریه که همپیمان ایران است و نیز به فلسطین، لبنان و اردن نیز توسعه خواهد یافت . در کنار نیروی زمینی سوریه نیروی حزب الله نیز هست که در سال 2006 با موفقیت در برابر تجاوز اسرائیل ایستاد. و در این اواخر ایران کمک های نظامی خود به سوریه و لبنان را نیز افزایش داد.
روسیه هم یک پایگاه دریائی در جنوب سوریه دارد و قراردادهای همکاری با سوریه و ایران منعقد ساخته است و در هر دو کشور مشاوران نظامی روسیه حضور دارند.
یکی از کشتی هائی که روسیه در پایگاه دریائی طرطوس در سوریه مستقر ساخته ناو هواپیما بر آدمیرال کوزنتسوف است. انتقال این ناو به این پایگاه هنگامی صورت گرفت که جورج بوش ( پدر) رئیس جمهور آمریکا گروه ناوگان جنگی آمریکا را در برابر سواحل سوریه مستقر ساخت.( مراجعه کنید به M.K. Badrakumar „ Russia deploying warships in Syria“. Indien Punchline,21.November 2011.)
با قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل مصوب ژوئن 2010 و تحریم ایران همکاری نظامی میان روسیه و چین با ایران برای مدتی متوقف شد. آنگونه که شواهد و قرائن تازه نشان می دهند پس از آن که روسیه و چین با تصویب قطعنامه تازه و تشدید تحریم اقتصادی ایران مخالفت کردند این همکاری ها هم دوباره آغاز شده اند .
اگر کار به در گیری نظامی بکشد آنوقت نیروی نظامی معمولی ایران و یا نیروهای زبده آن از مرزهای افغانستان و عراق خواهند گذشت. با آغاز جنگ علیه ایران سه صحنه کنونی و جدا از هم جنگ، افغانستان ـ پاکستان ( آف ـ پاک) عراق و فلسطین به یک میدان بهم پیوسته جنگ تبدیل خواهند شد. آنگاه آتش جنگ از شرق مدیترانه گرفته تا مرزغربی چین در افغانستان و پاکستان، و از جنوب شبه جزیره عربستان تا دریای خزر شعله ور خواهد شد.

قفقاز و آسیای مرکزی : اتحادیه های نظامی رقیب

حضور ” همکار ” آمریکائی در قفقاز ، بویژه در گرجستان و آذربایجان چگونه شکل گرفت؟
چندی پیش آذربایجان از واشنگتن فاصله گرفت و رزمایش مشترک با آمریکا را نیز متوقف ساخت. بنظر می رسد توافق استراتژیک میان آمریکا و آذربایجان نیز در حال ریزش است:
” باکو می کوشد تا مسکو را نرنجاند. در این صورت بنظر می رسد که دیگر بختی برای برای ایجاد تاسیسات نظامی آمریکا در آذربایجان وجود نداشته باشد…” ( Azerbaijan: US Militray Ties with Baku Are Stagnating – Expert/ Eurasia Net.org. 25. april 2011).
گرجستان ، برخلاف آذربایجان، مستقیما از تدارک جنگ آمریکا با ایران حمایت می کند. چندی پیش پنتاگون به ساختن یک بیمارستان نظامی آمریکائی در گرجستان کمک کرد تا اگر جنگی با ایران درگرفت مورد بهره برداری قرار گیرد. („ Readies for War On Iran: US Builds Military Hospitals in Georgia“ , in Global Research, 10 Januar 2012)
” این بیمارستانی است 20تختخوابی (…) این یک برنامه آمریکائی است. جنگ بزرگی میان آمریکا و ایران در خلیج فارس در حال شکل گیری است. 5 میلیارد دلار برای احداث این بیمارستان 20 تخت خوابی آماده شده است ، تقریبا تمام هزینه احداث این بیمارستان را آمریکا می پردازد. افزون بر این با شتاب فراوان یک فرودگاه نیز در گرجستان ایجاد خواهد شد. ( نقل از مصاحبه Elizbar Javelidze سیاستگر اپوزیسیون گرجستان با روزنامه گرجی کوویریس کرونیکا ) .
پروژه احداث بیمارستان بوضوح نشان می دهد که پنتاگون در حال تدارک جزئیات لجیستیک برای انتقال سربازان مجروح آمریکائی از میدان جنگ به بیمارستان های نزدیک در گرجستان است . این تدارکات پیش رفته نشان میدهند که نقشه جنگ و فراهم آوردن مقدمات آن به مراحل بسیار پیش رفته رسیده است و حتی سناریو تهیه مقدمات برای پرستاری از قربانیان نظامی نیز به اجرا گذاشته شده است.
اتحادیه های نظامی: سازمان همکاریهای شانگهای

در مقابلِ محور آمریکاـ ناتوـ اسرائیل سازمان همکاریهای شانگهای قرار دارد که تاحدی شامل سازمان پیمان امنیت اجتماعینیز می شود. اعضای سازمان شانگهای عبارتند از : جمهوری خلق چین، قرقیزستان، فدراسیون روسیه، تاجیکستان و ازبکستان. اعضای سازمان پیمان امنیت اجتماعی عبارتند از روسیه، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، و ازبکستان. ایران در سازمان همکاری های شانگهای عضو ناظر است.
ازبکستان در سال 2005 از اتحادیه امنیت گوآم ( گرجستان، اوکرائین، آذربایجان و مولداوی ) که از حمایت ناتو برخوردار است، جدا شد.
با توجه به این پسزمینه اظهارات الماس بیک آتامبایف، رئیس جمهور تازه منتخبِ قرقیزستان ( نوامبر 2011) اهمیت پیدا می کند که گفت با پایان مدت قرارداد جاری در سال 2014 پایگاه نظامی آمریکا در مناس تعطیل خواهد شد.
این رویدادها حاکی از آنند که جمهوریهای سابق اتحاد شوروی در آسیای مرکزی مناسبات خود را با مسکو دوباره تقویت کرده اند، که این خود بمعنی تثبیت موقعیت سازمان همکاری های شانگهای و سازمان پیمان امنیت اجتماعی است.
برتری نظامی آمریکا ـ روسیه و چین در جهان
بر اساس قرارداد معتبر همکاری نظامی باید فرض کرد که در چالش کنونی روسیه و چین در کنار ایران می ایستند. موید این نظر آنست که روسیه تکنولوژی و سیستم های تسلیحاتی خود را در اختیار ایران قرار می دهد و مشاوران و کارشناسان نظامی روسیه در ایران و سوریه حضور دارند. حضور ایران در سازمان همکاریهای شانگهای بعنوان عضو ناظرنیز حائز اهمیت ویژه است.
روسیه و چین می دانند که جنگ با ایران گامی است در راه جنگی فراگیر تر. آماج های سیاست آمریکا و ناتو روسیه و چین هستند. مرزهای غربی روسیه را اتحادیه اروپا تهدید می کند، که اعضای آن سلاحهای اتمی خود را بسوی شهرهای روسیه نشانه گرفته اند . چین نیز از مرزهای شمالی آن که بگذریم در محاصره پایگاهای نظامی آمریکا قرار دارد ازکره جنوبی گرفته تا دریای چین.
آمریکا روسیه و چین را ” تهدید جهانی ” اعلام کرده است. پرزیدنت اوباما و وزیر خارجه اش هیلاری کلینتون تقریبا با صراحت چین را تهدید کرده اند. لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا در آخرین گزارش در باره امنیت آمریکا ، National Defense Review برای مهار کردن روسیه و چین خواستار افزایش بودجه نظامی شده است.
با توجه به رویداد های اخیر دیمیتری روگوزین معاون نخست وزیر روسیه به به واشنگتن و بروکسل هشدار داد : ” اگر حادثه ای برای ایران پیش آید ، اگر ایران بنحوی از انحاء، سیاسی یا نظامی، در تنگنا قرارگیرد بمعنی تهدید مستقیم امنیت ملی ما تلقی خواهد شد “.
بودجه نظامی بی حد و مرز آمریکا: ایده ئولوژیِ شاخ و شانه کشیدنِ پنتاگون
واشنگتن تلاش می کند تا سرآمد قدرت های نظامی جهان باشد. هنوز هم “جنگ با ترور” و مهار کردن ” کشورهای شریر ” بهانه رسمی و موتور این سیاست است ولی در اسناد رسمی وقتی مسائل نظامی و امنیت ملی مطرح می گردد از چین و روسیه نیز بعنوان “دشمن بالقوه” سخن گفته می شود:
“…ارتش آمریکا می کوشد تا مانع از آن گردد که قدرت های بزرگ و بالنده چون چین برتری قدرت نظامی آمریکا را زیر سوال ببرند.” ( در این مورد مراجعه کنید به : Gerg Jaffe: Ä Rumsfeld details big military shift in new document” , in : The Wall Street Journal, 11 März 2005.)
واشنگتن از چه طریق می خواهد به هدف خود برسد و سرآمد قدرتهای نظامی جهان گردد.؟ از طریق استمرار در افزودن بودجه نظامی و حفظ رشد تولید صنایع نظامی، که از سوی دیگر واشنگتن را مجبور می سازد بشدت از دیگر هزینه های خود در زمینه های دیگر بکاهد.
افزایش کنونی بودجه نظامی و مسابقه تسلیحاتی اعلام نشده با چین و روسیه مبالغ عظیمی از پول مالیات ها را در زمانی به صندوق کنسرن های اسلحه سازی سرازیر می کند که آمریکا با شدید ترین بحران اقتصادی تاریخ خود دست بگریبان است.
انگیزه پنهان در پس این شیوه آنست که هزینه تولید سلاحها و سیستم های تسلیحاتی چنان سنگین گردد که قدرت های بزرگ دیگر مانند چین و روسیه از عهده پرداخت آن برنیایند و نتوانند خطری برای موضع برتر آمریکا بوجود آورند مگر آن که پیشرفت اقتصاد غیر نظامی خود را بخطر بیاندازند.”( مراجعه کنید به : Michel Chosuudovsky , „ New Undeclared Arms Race“ , in : Global Rrsearch , 17.März 2005)
این ایده ئولوژی خشن و قدرت طلبی دست نیافتنی ـ که پنتاگون خود نام ” سگ بزرگ” بر آن نهاده است ـ شرط لازم برای ” جهانی کردن جنگ ” است. هزینه گسترش و موثر تر کردن سیستم های آدم کشی از طریق حذف هزینه های اجتماعی تامین می شود که سبب می گردد تنگدستی مردم در سراسر آمریکا گسترده تر، بیشتر و سخت تر گردد چنین نقشه ای نه تنها بد خواهانه است که اهریمنی است.
در کانون این استراتژی این اعتقاد نهفته است که آمریکا در عرصه های حساس تکنولوژی ( تسلیحاتی) باید آنچنان جلو افتد که قدرت های بالنده ( روسیه، چین، ایران) به این نتیجه برسند که حتی فکر ایستادن در برابر آمریکا چنان پر خرج است که باید از آن چشم بپوشند. مشاور وزارت دفاع آمریکا که بخشی از این سند را او تهیه کرده می گوید آنها باید درک کنند که برایشان مقرون بصرفه نیست که رشد اقتصادی خود را بخطر اندازند.”
(Gerg Jaffe: Ä Rumsfeld details big military shift in new document” , in : The Wall Street Journal, 11 März 2005.)
بخش های یکم و دوم این تفسیر را در همین صفحه با عنوان های:
” تدارک حمله به ایران از 9 سال پیش دیده شده “
” جبهه متحد ناتو برای حمله نظامی به ایران ” بخوانید.

هیچ نظری موجود نیست: