۱۳۹۸ دی ۱۶, دوشنبه

تهدید ترامپ به واکنش سریع و نامتناسب علیه ایران در صورت حمله به هر آمریکایی‌


 تهدید ترامپ به واکنش سریع و نامتناسب علیه ایران در صورت حمله به هر آمریکایی‌

در پی اعلام منابع عراقی مبنی بر سقوط 6 موشک کاتیوشا به منطقه‌ای در بغداد که مقر سفارت ایالات متحده آمریکا در آن قرار دارد، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، شامگاه یکشنبه 5 ژانویه 2020 تاکید کرد ایالات متحده با هجومی سریع و چه بسا نامتناسب به هر گونه حمله ایران به هر آمریکایی پاسخ خواهد داد. ترامپ افزود که این اظهارات رسانه‌ای به عنوان اخطاریه‌ای به کنگره است که چنانچه ایران هر آمریکایی را هدف قرار دهد آمریکا واکنشی سریع و چه بسا نامتناسب به آن نشان خواهد داد.

ترامپ در این‌باره در توئیتی نوشت، چنانچه ایران هر آمریکایی را هدف قرار دهد، ایالات متحده با واکنشی سریع و چه بسا نامتناسب به آن پاسخ خواهد داد.

او در این‌باره گفت: «این منشورهای رسانه‌ای به مانند ابلاغیه به کنگره آمریکا است که چنانچه ایران هر آمریکایی را هدف قرار دهد ایالات متحده واکنشی سریع و چه بسا نامتناسب به آن نشان خواهد داد. این‌چنین ابلاغ قانونی مورد درخواست نیست اما علی‌رغم آن صادر شده است».

اصابت 6 موشک به منطقه‌ای که مقر سفارت آمریکا در آن قرار دارد
تهدید ترامپ به واکنش سریع علیه ایران پس از آن اعلام شد که ارتش عراق شامگاه یکشنبه از سقوط 6 موشک در منطقه اطراف مقر سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد خبر داد.

ارتش عراق شامگاه یکشنبه 5 ژانویه 2020 از سقوط 6 موشک در اطراف مقر سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، ارتش عراق در بیانه‌ای اعلام کرد که در پی پرتاب 6 موشک کاتیوشا به سوی سفارت آمریکا در وسط بغداد و اصابت 3 فروند به منطقه سبز که شدیدا حفاظت شده و سقوط 3 فروند دیگر در منطقه الجادریه که در مجاورت منطقه سبز قرار دارد، شماری از غیرنظامیان از جمله اعضای کامل یک خانواده در منزلی مسکونی در مقابل سفارت آمریکا مجروح شدند.

بنا بر منابع پلیس عراق در پی اصابت 3 موشک به منطقه الجادریه در نزدیکی پل معلق منتهی به سفارت آمریکا 6 تن دیگر از افراد غیرنظامی نیز مجروح شدند.

ساکنان منطقه به پروازهای پیاپی و گسترده بالگردهای آمریکایی بر فراز آسمان آن منطقه در پی این حمله اشاره کردند.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که پارلمان عراق یک‌شنبه پیش از این تصمیم به اخراج نیروهای آمریکایی از عراق اتخاذ کرد.

العربیه 

هیچ نظری موجود نیست: