۱۳۹۸ دی ۱۶, دوشنبه

آمریکا سه هزار سرباز جدید به خاورمیانه اعزام می‌کند .


شنبه، دی ۱۴، ۱۳۹۸

آمریکا سه هزار سرباز جدید به خاورمیانه اعزام می‌کند .

آمریکا ۳۰۰۰ سرباز جدید به خاورمیانه اعزام می‌کند. کاخ سفید می‌گوید امنیت نیروهای آمریکایی و منافع خود و شرکایش در شرایط ملتهب خاورمیانه در خطر است. بعد از کشته شدن قاسم سلیمانی، ایران گفت آمریکا منتظر "انتقام سخت" باشد

برخی مقامات دفاعی و منابع مطلع در آمریکا امروز جمعه ۱۳ دی ماه (سوم ژانویه ۲۰۲۰) به آسوشیتدپرس در واشنگتن گفته‌اند که تصمیم اعزام نیروهای آمریکایی به خاورمیانه هنوز به طور رسمی توسط مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام نشده است ولی این سربازان از بخش ۸۲ نیروی هوایی آمریکا در فورت براگ ایالت کارولینای شمالی هستند.

آسوشیتدپرس نوشت که قرار است این سه هزار نیروی ارتش آمریکا به ۷۰۰ سربازی ملحق شوند که پیش از این (اوایل این هفته) عازم کویت شدند.

بعد از تجمع و حمله تعدادی از اعضای گروه شبه نظامی حشدالشعبی به سفارت آمریکا در بغداد و آسیب رساندن به بخشی از ساختمان آن، دونالد ترامپ دستور داد نیرو و تجهیزات پشتیبانی نظامی روانه منطقه خاورمیانه شود.

برخی مقامات آمریکایی اوایل این هفته به خبرگزاری رویترز نیز گفته بودند كه قرار است هزاران نفر از ارتش آمریکا به منطقه اعزام شوند.

تصمیم اعزام سه هزار نیروی ارتش آمریکا ساعاتی بعد از آن از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شد که بامداد امروز،  جمعه ۱۳ دی ماه، کاروان حامل سرلشکر قاسم سلیمانی و همراهان ایرانی‌اش و نیز فرماندهان و شبه‌نظامیان حشدالشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد "هدف حمله بالگردهای ارتش آمریکا" قرار گرفتند.

وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) اعلام کرده که این حمله به دستور رئیس جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ، و برای حفاظت از "پرسنل آمریکایی" انجام شده است.

آمریکا همواره گفته‌ است که گروه حشدالشعبی از سوی جمهوری اسلامی "هدایت و حمایت" می‌شود.

ترامپ بعد از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در توئیتر خود نوشت که قاسم سلیمانی، "برنامه کشتار" تعداد زیادی از آمریکایی‌ها را طراحی کرده بود.

او همچنین توئیت کرد: « او (قاسم سلیمانی) باید سالها پیش حذف می‌شد.»

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا نیز بعد از حمله گروه شبه نظامی حشدالشعبی به سفارت آمریکا در بغداد از تهدید "قریب‌الوقوع" علیه ایالات متحده و منافع این کشور در منطقه خبر داده بود.

پمپئو در گفتگو با شبکه فاکس نیوز از قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه نام برده و او را "محرک اصلی حمله و تهدید" علیه منافع آمریکا معرفی کرده بود.

ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز این فرمانده ارشد سپاه پاسداران را "مسئول کشتار و زخمی کردن هزاران آمریکایی" معرفی کرد.

 آسوشیتدپرس امروز در گزارشی به این سخن رئیس جمهوری آمریکا پرداخت و اضافه کرد که دستور کشته شدن این فرمانده ایرانی توسط دونالد ترامپ صادر شده است.

مقامات کاخ سفید معتقدند اقدامات "بی‌ثبات‌کننده" جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه همواره منافع، کارکنان و تجهیزات آمریکا و منافع شرکای منطقه‌ای آن را به خطر انداخته است.

پمپئو امروز در گفتگوهای خود با بسیاری از رهبران جهان بار دیگر درباره حمله نیروهای آمریکایی به کاروان حامل قاسم سلیمانی و همراهانش و برنامه‌های جمهوری اسلامی در ضربه زدن به منافع منطقه‌ای آمریکا توضیح داد.

کشته شدن سلیمانی، ضربه سنگینی برای مقامات جمهوری اسلامی است. آنها مسئولان کاخ سفید را تهدید کردند که "منتظر انتقامی سخت" باشند.

ایالات متحده از شهروندانش خواست به سرعت خاک عراق را ترک کنند.

دویچه وله 

هیچ نظری موجود نیست: