۱۳۸۷ بهمن ۱۱, جمعه


محمد البرادعی مصاحبه با بی بی سی را لغو کرد
محمد البرادعی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی، در اعتراض به تصمیم بی بی سی مبنی بر عدم پخش آگهی سازمان های خیریه برای غزه، دو مصاحبه ای را که قرار بود با بی بی سی داشته باشد لغو کرده است.
ملیسا فلمینگ، سخنگوی رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت محمد البرادعی معتقد است که تصمیم بی بی سی به معنی نقض مقررات رعایت حقوق اساسی انسانی است.
یک سخنگوی بی بی سی در واکنش به لغو مصاحبه های آقای البرادعی گفت شنوندگان و بینندگان برنامه های بی بی سی همچنان علاقمند هستند که سخنان وی را بشنوند.
این سخنگو ابراز امیدواری کرد که رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی در تاریخ دیگری، انجام مصاحبه با بی بی سی را بپذیرد.
کمیته کمک های اضطراری بریتانیا که متشکل از چندین سازمان و گروه خیریه است، خواستار پخش آگهی درخواست کمک به مردم نوار غزه از طریق شبکه های رادیو تلویزیونی این کشور شده بود اما با اینکه پخش درخواست کمک سازمانهای خیریه از شبکه های تجاری و بی بی سی تاکنون بدون مانع انجام گرفت بود، این بار بی بی سی از پخش درخواست سازمانهای خیریه خودداری کرد.
بی بی سی گفته بود که پخش این درخواست مغایر با تعهد این سازمان به حفظ بی طرفی است.
بی بی سی در بیانیه خود گفته بود: "بی بی سی به همراه سایر شبکه های تجاری تصمیم گرفته است که از پخش درخواست کمیته کمکهای اضطراری برای کمک به مردم غزه خودداری کند."
کانال چهار تلویزیون بریتانیا و شبکه "آی تی وی" که پیشتر گفته بودند این آگهی را پخش نمی کنند، در تصمیم خود تجدیدنظر کرده و متعاقبا اعلام کردند که آگهی مربوط به کمک به مردم غزه را پخش خواهند کرد.

bbc

هیچ نظری موجود نیست: