۱۴۰۳ فروردین ۶, دوشنبه

 

شکایت رسانه های اوکراینی از آزار و اذیت به دلیل انتقاد از زلنسکی

زلنسکی در بروکسل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2024
اشتراک
رسانه‌های اوکراینی از آزار و اذیت از طرف مقامات به دلیل انتقاد از زلنسکی خبر می‌دهند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آمریکایی دیلی بیست روز دوشنبه نوشت، سردبیران رسانه های اوکراینی پس از انتقاد از ولادیمیر زلنسکی از آزار و اذیت از طرف مقامات گزارش می دهند.
سوگیل موسائوا، سردبیر نشریه Ukrayinska Pravda، در مصاحبه ای با این نشریه گفت: ما دو منبع داریم که تأیید می کنند که آزار و شکنجه مطبوعات توسط رهبری ما آغاز شده است زیرا... زلنسکی از هرگونه انتقادی آزرده خاطر می شود.
وی خاطرنشان کرد که فشارها پس از آن آغاز شد که روزنامه نگاران تصمیم زلنسکی برای اخراج والری زالوژنی فرمانده کل سابق نیروهای مسلح اوکراین را زیر سوال بردند. موسیوا گفت که پس از انتشار مقالاتی که به درگیری بین آنها اختصاص داده شده بود، متوجه شد که دفتر زلنسکی از این مقالات خوشش نمی آید. کانال های تلگرامی مرتبط با مقامات کیف، به موسایوا توهین کردند و مدعی شدند که این نشریه توسط روسیه تامین مالی شده است تا کارمندان روزنامه را به عنوان "دشمن مردم" جلوه دهند.
سخنان موسیوا توسط روزنامه نگار تحقیقی و بنیانگذار پروژه اوکراینی "پول ما" یوری نیکولوف تأیید می شود که پیشتر پس از انتشار مقاله ای در مورد فساد در وزارت دفاع اوکراین تهدید شده بود. به گفته وی، تحقیقات در مورد افرادی که در ژانویه سعی کردند به آپارتمان او نفوذ کنند، به یک " کار مسخره" تبدیل شد و افسران مجری قانون به او هشدار دادند که باید به طور کلی از انتقاد از زلنسکی دست بردارد.

هیچ نظری موجود نیست: