۱۴۰۳ فروردین ۳, جمعه

 

اعلام دلیل جالبی برای اظهارات ضد روسی رهبر فرانسه

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2024
اشتراک
دلیل اظهارات ضد روسی فزاینده امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و تمایل وی به اعزام نیروهای غربی به اوکراین، ترس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا است.
به گزارش اسپوتنیک، این نظر را مجتبی رحمان، کارشناس مرکز تحلیلی گروه اوراسیا در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) بیان کرده است.
رحمان معتقد است:" خط مقدم جبهه در اوکراین ممکن است تغییر کند. حمایت آمریکا از اوکراین در صورت انتخاب مجدد دونالد ترامپ در نوامبر پایان خواهد یافت، غرب به سوی یک شکست فاجعه بار پیش می رود".
این تحلیلگر احتمال داد که هدف ماکرون جلب توجه رهبران اروپایی به امنیت در کشورهای اتحادیه اروپا است که اکنون باید بتوانند بدون کمک ایالات متحده تأمین شود. رئیس جمهور فرانسه ممکن است به ویژه نگران اولاف شولز صدراعظم آلمان باشد که از انجام هر کاری بدون حمایت نظامی آمریکا خودداری می کند.
پیش از این، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفته بود که کشورهای غربی از هر ابزار لازم برای "جلوگیری از پیروزی روسیه" در درگیری‌های اوکراین استفاده خواهند کرد. وی اعزام نیروهای اروپایی به منطقه درگیری برای کمک به نیروهای مسلح اوکراین را منتفی ندانست.

هیچ نظری موجود نیست: