۱۴۰۳ فروردین ۳, جمعه

 کرملین: روسیه وارد جنگ تمام عیار در اوکراین شده است

سخنگوی کرملین تأکید کرد که از آن‌جایی که غرب خود را وارد جنگ اوکراین کرده است، عملیات نظامی روسیه به یک جنگ تمام عیار تبدیل شده است.


در پی تهدیدات برخی کشورهای غربی برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین، سخنگوی کرملین دیمیتری پسکوف امروز (جمعه) در مصاحبه‌ای با روزنامه «آرگومنتی آی فکتی» تصریح کرد که عملیات نظامی روسیه به جنگ تمام عیار تبدیل شده است.
وی تصریح کرد که مسکو هدف خود را دنبال می‌کند تا اطمینان یابد که ارتش اوکراین نمی‌تواند تهدیدی را برای شهروندان روس یا قلمرو روسیه به وجود آورد.
واکنش کرملین در شرایطی مطرح شده است که طی هفته‌های اخیر، رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون از امکان اعزام نیروهای نظامی کشورهای غربی به اوکراین خبر داد.در پی تحرکات غرب، روسیه در روزهای اخیر حملات خود را در اوکراین تشدید کرده است و صبح امروز، برخی منابع گزارش کردند که ارتش روسیه با دهها موشک و پهپاد، اهدافی را در اوکراین هدف قرار داد که وزیر انرژی اوکراین هرمان هالوشچنکو این حملات را «بزرگ‌ترین حمله به صنعت انرژی» اوکراین در دوره اخیر نامید.
پسکوف در مصاحبه خود تصریح کرد «ما در جنگ هستیم» و توضیح داد علی‌رغم آن‌که جنگ اوکراین با عملیات نظامی ویژه روسیه آغاز شد، اما خیلی سریع «کل غرب به نفع اوکراین بعنوان شرکت‌کننده در آن وارد شدند و برای ما به جنگ تبدیل شد».

هیچ نظری موجود نیست: