۱۴۰۳ فروردین ۳, جمعه

 تداوم بمباران و محاصره بیمارستان الشفاء غزه برای پنجمین روز متوالی

رژیم صهیونیستی امروز جمعه با وجود هشدارها درباره تشدید بحران بهداشت و درمان در نوار غزه، بزرگترین مرکز درمانی و پزشکی غزه را برای پنجمین روز متوالی تحت محاصره و بمباران دارد.

«بلند شدن ستون‌های دود از ساختمان‌های بیمارستان الشفاء و منازل اطراف آن و به آتش کشیده شدن شماری از منازل مسکونی در جهت شمالی این مجتمع پزشکی در ویدئوهایی که منتشر می‌شود، دیده می‌شود». این بخشی از گزارش امروز شبکه المیادین درباره وضعیت مرکزی که ستون فقرات بخش بهداشت در شمال نوار غزه محسوب می‌شود، است.این در حالی است که خانواده‌های بیماران و مجروحانی که هنوز در این بیمارستان هستند، برای انتقال به بیمارستان‌های دیگر درخواست کمک می‌کنند. ارتش اشغالگر همچنان خواستار تخلیه محله الرمال که بیمارستان الشفاء در آن قرار دارد هستند و از آوارگان فلسطینی می‌خواهند که به جنوب غزه بروند. همزمان نظامیان اسرائیلی شماری از جوانان فلسطینی را در صف آوارگان فلسطینی به اسارت می‌گیرند. در مقابل شاخه نظامی حماس کتائب شهید عز‌الدین القسام نیز با انتشار تصاویری از تداوم هدف قراردادن تانک‌های اشغالگران در نزدیکی این بیمارستان خبر می‌دهند.


ارتش رژیم صهیونیستی که نخستین‌بار حدود چهار ماه پیش به بهانه فعالیت نیروهای مقاومت در مجمتع بیمارستانی الشفاء و احتمال نگهداری اسرای اسرائیلی در آن، به آن حمله کرده بود و به اذعان نهادهای بین‌المللی آن را به منطقه مرگ تبدیل کرده بود، پس از راه‌اندازی مجدد آن توسط ساکنان غزه، بامداد روز دوشنبه پیش در 164‌مین روز جنگ غزه بار دیگر به آن یورش برد و به همان بهانه سابق، با توپخانه، جنگنده‌ها و پهپادهای خود این ساختمان و محوطه آن را هدف قرار داد.
ارتش اسرائیل صبح پنجشنبه نیز ساختمان تخصصی این بیمارستان را منفجر کرد. ساختمانی که به گفته خبرنگار المیادین مجهز به بزرگترین انبار دارو در نوار غزه بود. با بمباران ساختمان تخصصی بیمارستان الشفاء تمام دستگاه های قلب، اشعه ایکس و ام آر آی در غزه از بین رفت. امری که بحران بخش بهداشت در غزه را تشدید می‌کند.
دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرده که نظامیان اسرائیلی عامدانه 13 بیمار این بیمارستان را با قطع دارو، برق و اکسیژن به شهادت رساندند. در این میان 4 بیمار که در اتاق مراقبت‌های پزشکی ویژه بستری بودند به دلیل قطع برق، شهید شدند. به اعلام ارتش رژیم صهیونیستی، طی این پنج روز دست‌کم 150 فلسطینی در محاصره و بمباران بیمارستان الشفاء شهید شدند.

هیچ نظری موجود نیست: