۱۴۰۳ فروردین ۲, پنجشنبه

 

رسانه: وقت آن رسیده که آمریکا اوکراین را مجبور به آغاز مذاکرات با روسیه کند

رسانه: وقت آن رسیده که آمریکا اوکراین را مجبور به آغاز مذاکرات با روسیه کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2024
اشتراک
هریسون کاس، تحلیلگر مجله آمریکایی نشنال اینترست، می گوید که زمان آن فرا رسیده است که واشنگتن کی یف را مجبور به مذاکره صلح با مسکو کند، قبل از اینکه موضع اوکراینی ها در چنین مذاکره ای با قطع کامل حمایت آمریکا تضعیف شود.
به گزارش اسپوتنیک، در مقاله کاس آمده است: تلفات اوکراین...تا اوت سال گذشته احتمالاً حدود 70000 کشته و 120000 زخمی بوده است... در حالی که دستاوردهای ارضی آن متوقف شده است، چشم انداز هر گونه پیشرفت در آینده نیز محدود است...اوکراین آماده بازپس گیری اراضی سابق خود نیست ... علاوه بر این مزایای استراتژیک "هر سرزمینی که دوباره به دست بیاورد محدود خواهد بود و توجیه این تلاش ها را دشوار می کند. آخرین ضدحمله اوکراین شکست خورد و حملات متقابل آینده احتمالاً به همان سرنوشت دچار خواهند شد."
نویسنده مقاله اشاره می کند که مشکلات اوکراین با کاهش حمایت و کمک ایالات متحده آمریکا تشدید می شود.
این روزنامه نگار هشدار می دهد، "در نهایت، مالیات دهندگان آمریکایی و مقامات منتخب که آنها را نمایندگی می کنند، متوجه خواهند شد که عملاً هیچ منفعت استراتژیکی از حمایت از اوکراین وجود ندارد. هنگامی که این درک محقق شد، انتظار داشته باشید که کمک مالی آمریکا به درگیری پایان یابد. این به منزله فشار بیشتر بر اوکراین برای حل و فصل درگیری خواهد بود و درعین حال موقعیت آن را در مذاکره تضعیف می کند".
به نظر او، ایالات متحده باید بر اوکراینی ها فشار بیاورد تا آنها به دنبال پایان دادن به درگیری باشند.
کاس در پایان می‌گوید: "از آنجایی که همه طرف‌هایی که مستقیماً دخیل در درگیری هستند دلایل قانع‌کننده‌ای برای دستیابی به یک راه‌حل دارند، به نظر می‌رسد که حل و فصل محتمل‌ترین نتیجه باشد".
اسپوتنیک قبلا در مورد امتناع فدراسیون روسیه از شرکت در "کنفرانس صلح" اوکراین در سوئیس نوشته بود.

هیچ نظری موجود نیست: