۱۴۰۳ فروردین ۲۸, سه‌شنبه

 موج گسترده اعتراضات ضدصهیونیست در شهرهای بزرگ آمریکا

تشدید اعتراضات در شهرهای بزرگ آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه منجر به ترافیک شدید در جاده‌ها و به تاخیر افتادن پروازها شد.

تظاهرات هزاران نفر در آمریکا علیه حملات رژیم صهیونیستی در غزه منجر به مسدود شدن جاده‌ها و تاخیر در پروازهای چندین فرودگاه مهم این کشور شد.
به گزارش گاردین، هزاران نفر از حامیان حقوق مردم فلسطین در جریان اعتراضاتی سراسری در آمریکا حمله رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کردند.این تظاهرات گسترده منجر به تعطیلی فرودگاه‌ها و اختلال و ترافیک شدید در شهرهای بزرگ از نیویورک تا سانفرانسیسکو شد. بخشی از بزرگراه کندی نیز به سمت فرودگاه بین‌المللی شیکاگو به عنوان یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های آمریکا از سوی معترضانی که خواستار پایان دادن به خشونت‌ها در غزه بودند، مسدود شد. در همین رابطه اداره هوانوردی شیکاگو اعلام کرد که اعتراضات موجب تاخیر قابل توجهی در پروازها شده است. اعتراضات گسترده موجب دستگیری تعداد زیادی از معترضان حامی فلسطین شد. در منطقه خلیج سانفرانسیسکو نیز دو بزرگراه اصلی به دلیل درخواست معترضان برای برقراری آتش‌بس و پایان دادن به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی مسدود شد. به گفته مقامات آمریکایی این اعتراضات در نزدیکی سیاتل نیز ادامه پیدا کرد و راه اصلی فرودگاه بین‌المللی سیاتل-تاکوما را بست. پست‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، مردم در حالی که در بزرگراه‌ها ایستاده‌اند، بنرهایی با شعار حمایت از فلسطین را در دست داشته و پرچم‌های فلسطین را هم تکان می‌دهند. در همین رابطه پلیس ایالت اورگان از دستگیری 52 معترض تحت تاثیر آنچه که رفتارهای نابهنجار عنوان کرده، خبر داده است.
تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در حالی برگزار می‌شود که رژیم صهیونیستی در پی حملات بی‌امان خود به نوار غزه جان بیش از 33 هزار فلسطینی را گرفته است و هزاران نفر دیگر را هم مجروح و زخمی کرده است. علیرغم درخواست‌های مکرر بسیاری از کشورها برای برقراری آتش‌بس در غزه، رژیم صهیونیستی هنوز از مواضع خود در این جنگ عقب‌نشینی نکرده است. در مقابل این رژیم به عملیات نظامی خود ادامه داده است و حتی روند ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را مختل کرده است. جایی که زیرساخت‌های بهداشتی کاملا تخریب شده است و مردم این منطقه در قحطی شدید ناشی از گرسنگی به سر می‌برند.

هیچ نظری موجود نیست: