۱۴۰۳ اردیبهشت ۱۱, سه‌شنبه

 دانشجویان فلسطینی سفیر آلمان را با سنگ و کفش از دانشگاه بیرون انداختند

دانشجویان دانشگاه «بیرزیت»، سفیر آلمان در تل‌آویو را که کشورش از حامیان اسرائیل در حمله به غزه است، از دانشگاه خود بیرون انداختند.

دانشجویان دانشگاه «بیرزیت» در شمال رام‌الله، ظهر امروز (سه‌شنبه)، سفیر آلمان و گروهی از مقامات اتحادیه اروپا را که برای بازدید از موزه‌ای به این دانشگاه آمده بودند، از دانشگاه بیرون کردند.
منابع فلسطینی گزارش دادند که دانشجویان این دانشگاه ابتدا مقابل موزه یادشده تجمع اعتراضی بر پا کردند و در حمایت از غزه و نیروهای مقاومت شعار سر دادند.کاربران فلسطینی تصاویری از این اقدام منتشر کردند که نشان می‌دهد دانشجویان با کفش، سنگ و چماق سفیر آلمان و دیگر مقامات اروپایی را از دانشگاه بیرون می‌کنند.
دانشجویان این دانشگاه همچنین پلاک خودروی این هیأت اروپایی را از جا کندند.آلمان از جمله کشورهای اروپایی است که ضمن کمک تسلیحاتی به اسرائیل، همواره حامی تل‌آویو در حمله به نوار غزه بوده است.این اولین بار نیست که دانشجویان این دانشگاه چنین اقدامی انجام می‌دهند. دانشجویان بیرزیت در دوران انتفاضه دوم در سال 2000 نیز نخست‌وزیر وقت فرانسه و در سال 2013 نیز سرکنسول انگلیس را از این دانشگاه بیرون کرده بودند.


هیچ نظری موجود نیست: