۱۴۰۳ اردیبهشت ۹, یکشنبه

 افزایش حضور استادان دانشگاه‌های آمریکا در اعتراضات ضد صهیونیستی

همزمان با تداوم اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان دانشگاه‌های مختلف آمریکا، اعضای هیئت علمی بیشتری در این دانشگاه‌ها به صف اعتراضات حامی فلسطین می‌پیوندند.


شمار گسترده‌ای از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از حقوق مردم فلسطین به اعتراضات دانشجویی پیوسته‌اند که شرکت‌کنندگان در آنها، خواستار برقراری آتش‌بس در غزه و توقف حمایت‌ها از اقدامات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی هستند.
به گزارش گاردین، با وجود افزایش خشونت‌های پلیس علیه دانشجویان معترض، برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها نیز به طور گسترده به این اعتراضات پیوسته و در کنار دانشجویان خود ایستاده‌اند. در همین راستا، حتی در برخی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه اموری جورجیا شماری از اعضای هیئت علمی در جریان اعتراضات حامی فلسطین دستگیر شدند با این حال این روند همچنان ادامه دارد. اعتراضات مذکور در دانشگاه‌های ایندیانا، ماساچوست، بوستون، آریزونا نیز ادامه پیدا کرده است. تعداد افراد دستگیر شده در دانشگاه ماساچوست 100 نفر و در آریزونا به 69 نفر رسید. برخی از اساتید دانشگاه در حمایت از دانشجویان معترض، قرار گرفتن آنها در معرض آسیب‌ها و خشونت‌های پلیس این کشور را ناامید کننده خوانده و خواستار توقف خشونت‌های پلیس شده‌اند. تجمع شماری از اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه کلمبیا نیز در حمایت از دانشجویانی که دستگیر و تعلیق از تحصیل شده‌اند، ادامه دارد. استادان این دانشگاه خواستار «عفو فوری» دانشجویان و پاک کردن سوابق انضباطی آنها به دلیل حضور در این اعتراضات شده‌اند. تحت تاثیر تشدید تنش‌ها در دانشگاه‌های ایالات مختلف، قرار است بسیاری از کلاس‌ها تا پایان ترم به صورت مجازی و آنلاین برگزار شوند.
اعتراضات گسترده از اوایل ماه جاری در دانشگاه کلمبیا برگزار شد و به موجب آن دانشجویان در محوطه دانشگاه برای ابراز همدردی با مردم جنگ‌زده فلسطین، چادرهایی را برپا کردند. از آن زمان تاکنون، حداقل 30 دانشگاه دیگر در ایالت‌های مختلف آمریکا اعتراضات مشابه دیگری را برپا کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: