۱۴۰۳ اردیبهشت ۱۱, سه‌شنبه

 

واکنش وزارت خارجه روسیه به بیانیه آمریکا درباره عدم صلاحیت دیوان کیفری بین‌المللی در مورد اسرائیل

ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2024
اشتراک
زاخارووا: نظام سیاسی آمریکا مشروعیت دادگاه کیفری بین المللی را در رابطه با خود و کشورهای وابسته اش به رسمیت نمی شناسد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که بیانیه کاخ سفید در مورد اینکه دیوان کیفری بین‌المللی در رابطه با مقامات اسرائیلی پا را از گلیم خود فراتر گذاشته و صلاحیت این کار را ندارد، پوچ است و نشان دهنده اختلالات ذهنی و دوگانگی آمریکایی ها با توجه به حمایت واشنگتن از صدور حکم‌های دیوان کیفری بین‌المللی علیه مقامات روسیه، است.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود در رابطه با اظهارات کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید که گفته بود ایالات متحده آمریکا از تحقیقات دادگاه کیفری بین المللی در مورد اقدامات اسرائیل در نوار غزه حمایت نمی کند و معتقد است که این دادگاه در این زمینه صلاحیت ندارد، نوشت: "این رویکرد نشان دهنده اختلال روانی و هویت پریشی استراتژیست های کاخ سفید است، همین احساس خودسرانگی مطلق و خود را مجاز به هر کاری دانستن منجر به پوچ بودن جمع بندی ها و ساخت های ذهنی می شود."
زاخارواو در مورد دوگانگی برداشت ها و استانداردهای دوگانه آمریکا گفت که قضات دیوان بین المللی کیفری تحت تحریم های ایالات متحده هستند، اما "واشنگتن به طور کامل از صدور حکم های دیوان بین المللی کیفری علیه رهبری روسیه حمایت کرد، حتی اگر نگوئیم که آنها را حتی به این سمت ترغیب کرد".
وی تصریح کرد که، در عین حال، "نظام سیاسی آمریکا مشروعیت این ساختار را در رابطه با خود و کشورهای وابسته اش به رسمیت نمی شناسد".
پیشتر روزنامه تایمز گزارش داده بود که دیوان کیفری بین‌المللی در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و همچنین گالانت و هرزی هالوی (رئیس ستاد ارتش اسرائیل) بخاطر اتهامات مربوط به ارتکاب جنایات جنگی اسرائیل علیه فلسطینیان در نوار غزه است.
نتانیاهو، در اظهار نظر در مورد این اطلاعات، گفت که او اجازه نمی دهد که هیچ تلاشی از سوی دیوان کیفری بین المللی برای "تضعیف حق مسلم اسرائیل برای دفاع از خود" انجام شود. وی همچنین از احتمال صدور حکم بازداشت برای مقامات و پرسنل نظامی اسرائیل ابراز نگرانی کرد و افزود که این "سابقه خطرناکی ایجاد خواهد کرد".

هیچ نظری موجود نیست: