۱۴۰۳ فروردین ۳۱, جمعه

 رسانه اسرائیلی: حزب‌الله تنها از 5 درصد زرادخانه تسلیحاتی خود استفاده کرده است

یک وب‌سایت اسرائیلی با انتشار گزارشی درباره حملات حزب‌الله لبنان علیه جبهه شمالی فلسطین اشغالی، نوشت که مقاومت لبنان طی چند ماه نبرد تنها از 5 درصد زرادخانه تسلیحاتی خود استفاده کرده است.

سایت خبری وای‌نت اسرائیل با انتشار گزارشی درباره تسلیحاتی که حزب‌الله لبنان در جبهه شمال فلسطین اشغالی استفاده کرده، نوشت که حزب‌الله صدها پهپاد از موشک‌های ضد زره دقیق که برد آنها به 8 تا 12 کیلومتر می‌رسد، شهرک‌های شمالی و تاسیسات اساسی واحد کنترل هوایی اسرائیل در منطقه مرون (کوه‌ الجرمق) در فلسطین اشغالی را هدف قرار می‌دهند.
در ادامه این گزارش آمده است؛ موشک‌ برکان با آن میزان قدرت خارق العاده در تخریب کارایی خود را از نظر وارد آوردن خسارات مادی و تاثیرات روانی به اثبات رسانده است. این موشک از نوع موشک‌های سنگین است که می‌تواند تا 500 کیلو مواد منفجره حمل کند. این وب‌سایت اسرائیلی نوشت: حزب‌الله تاکنون طی چند ماه نبرد تنها از 5 درصد زرادخانه تسلیحاتی خود برای آزمایش خود در میدان علیه ارتش اسرائیل و تدارک برای یک جنگ واقعی و گسترده استفاده کرده است.
حزب‌الله لبنان از همان روزهای نخست تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر، در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت آنها وارد میدان نبرد با رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای جنوبی لبنان شد و طی حدود شش و نیم ماه از این جنگ، تنها بخش کوچکی از توانمندی نظامی خود را به نمایش گذاشت.
وای‌نت نوشت؛ حزب‌الله هر روز سعی می‌کند سیستم‌های پدافند هوایی را دور بزند و درباره زوایای مختلف شلیک آتش، میزان شلیک‌های متمرکز و مواد منفجره با هر سلاحی که استفاده می‌کند، درسهایی بیاموزد و موفقیت‌ها و ضربات دقیق خود را در این خصوص ثبت می‌کند. وای‌نت به نقل از یک منبع آگاه نظامی نوشت که تاکنون از ده‌ها موشک برکان به صورت اساسی علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین و مقرهای نزدیک به مرزها استفاده کرده‌اند و خسارات هنگفتی وارد کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: