۱۴۰۳ فروردین ۳۱, جمعه

 فرانسه: به اسرائیل در رهگیری پهپادها و موشکهای ایرانی کمک کردیم

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه رسما تایید کرد که ارتش این کشور در رهگیری موشکها و پهپادهای ایرانی بر فراز آسمان اردن به اسرائیل کمک کرده است.

وزارت خارجه فرانسه رسما اعلام کرد که برخی از موشکها و هواپیماهای بدون سرنشین ایران را در حمله اخیر جمهوری اسلامی ایران علیه اراضی اشغالی در آسمان اردن هدف قرار داده است.
وی شب گذشته در نشست خبری هفتگی خود در پاریس در پاسخ به سوالی گفت، فرانسه موشکها و پهپادهای ایران که به سمت اسرائیل شلیک شده بودند را به درخواست اردن رهگیری کرد. وی افزود: ما یک پایگاه هوایی در اردن داریم و حریم هوایی اردن با این شلیکها نقض شده بود. وی در ادامه بر تعهد فرانسه به امنیت اسرائیل تاکید کرد و گفت که رهگیری موشکها و پهپادها به درخواست اردن و در این چارچوب انجام شده است.
جمهوری اسلامی ایران شنبه شب گذشته در پاسخ به اقدام تجاوزکارانه این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق در اقدامی برای تنبیه متجاوز بیش از 300 موشک و پهپاد به اراضی اشغالی شلیک کرد.ایالات متحده آمریکا، انگلیس، اردن و فرانسه کشورهایی بودند که به رژیم صهیونیستی در رهگیری حملات موشکی ایران مشارکت گسترده داشتند. با این وجود بسیاری از موشکهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پدافند چند لایه و چند جانبه اسرائیل را در هم شکست و وارد خاک اسرائیل شدند و آسیبهای جدی به دو پایگاه نظامی این رژیم وارد کردند.

هیچ نظری موجود نیست: