۱۴۰۳ فروردین ۲۵, شنبه

 آمادگی پلیس آلمان برای مقابله با اعتراضات ناشی از ممنوعیت برگزاری«کنگره فلسطین»

پلیس آلمان پس از مخالفت با برگزاری کنگره سه روزه فلسطین در این کشور برای مقابله با اعتراضات احتمالی آماده شد.

مخالفت آلمان با برگزاری «کنگره فلسطین» به مدت سه روز در شهر برلین موجب آماده باش نیروهای پلیس این کشور برای مقابله با اعتراضات خود جوش حامیان فلسطین شد.
به گزارش رویترز، پلیس آلمان، روز جمعه برگزاری کنفرانس حامی فلسطین را متوقف کرده و در همان ساعات ابتدایی برگزاری مراسم از حدود 250 شرکت‌کننده حاضر در این کنفرانس خواست تا سالن برگزاری مراسم را ترک نمایند. با این حال، برگزار کنند‌گان این کنفرانس، حمله نظامی دائمی رژیم اسرائیل به نوار غزه را محکوم کرده و به حمایت‌های دولت آلمان از اقدامات این رژیم حمله کردند.به گفته پلیس آلمان، بیش از 1 هزار و 500 هزار نفر از برگزارکنندگان این حادثه برای حضور در تظاهرات روز شنبه در واکنش به اقدام پلیس این کشور اعلام آمادگی کرده بودند و سخنگوی پلیس این کشور از آماده باش نیروهای پلیس در محل تجمع معترضان خبر داد. به گفته سخنگوی پلیس آلمان تعداد نیروهای پلیسی که در محل برگزاری تجمعات حامی فلسطین مستقر خواهند شد بسته به وضعیت کلی این تجمعات دارد با این حال حدود 900 افسر در این محل حاضر خواهند شد.پلیس آلمان علت مخالفت با برگزاری کنگره 3 روزه را سخنرانی یکی از مخالفان رژیم صهیونیستی و یهودیان در مراسم آغازین کنگره عنوان کرد که از فعالیت سیاسی در این کشور منع شده بود. سخنرانی وی با واکنش شدید نیروهای پلیس آلمان و قطع مراسم همراه شد. سخنگوی پلیس آلمان علت این اقدام را ترس و نگرانی مقامات این کشور از سخنرانی‌های ضدیهودی و خشونت‌آمیز در ادامه مراسم عنوان کرد.
با وجود اعتراضات گسترده به اقدام پلیس آلمان، نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان ضمن حمایت از اقدامات پلیس، از تلاش‌های پلیس این کشور در این زمینه تمجید کرده و عنوان کرد: ما تبلیغات ضد یهود را تحمل نمی‌کنیم.

هیچ نظری موجود نیست: