۱۴۰۲ آبان ۳, چهارشنبه

 

برنامه اسرائیل برای تونل های زیر زمینی حماس در غزه

داعشی ها برای فرار از موصل تونل هایی را حفر می کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2023
Telegram
روزنامه نگار هرش: اسرائیل در حال بررسی براه انداختن سیل در تونل های حماس است.
به گزارش اسپوتنیک، سیمور هرش، روزنامه‌نگار امریکایی به نقل از یک منبع امریکایی می‌گوید که رهبری اسرائیل در حال بررسی آبگرفتن "سیستم گسترده" تونل‌های حماس قبل از اعزام نیروهای خود به آنجا است.
همانطور که هرش به نقل از یک مقام آگاه امریکایی می نویسد، رهبری اسرائیل "احتمال براه انداختن سیل در سیستم تونل های گسترده حماس قبل از اعزام نیروهای خود به آنجا بررسی می کند."
این روزنامه نگار در ستون خود در سکوی Substack توضیح می دهد که این ممکن است نشان دهنده این باشد که اسرائیل آماده گذشتن از آزادسازی گروگان هایی را که در خطر هستند، می باشد.
سیمور هرش، روزنامه نگار امریکایی نوشت، مذاکرات برای آزادی گروگان ها از اسارت در نوار غزه به دلیل این واقعیت پیچیده است که آنها نه تنها در دست جنبش حماس حاکم در این منطقه، بلکه در دست سایر گروه های فلسطینی نیز هستند.
او گفت: "مشکل جدی که از زمان حمله 7 اکتبر تاکنون به طور علنی مورد بحث قرار نگرفته، این است که گردان های ایزدالدین القسام (شاخه شبه نظامی حماس) در حمله و جمع آوری گروگان ها تنها نبودند."
هرش به نقل از یک مقام امریکایی گفت که آنها از دخالت گردان‌های شهدای الاقصی که در ابتدا خود را به عنوان شاخه شبه‌نظامی فتح معرفی می‌کردند، در حمله خونین به تأسیسات و شهرک‌های ارتش در جنوب اسرائیل آگاه بودند.
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. پس از آن، جنگنده های سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. ظرف چند روز، ارتش اسرائیل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را تحت کنترل خود درآورد و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت متوقف شد.

هیچ نظری موجود نیست: