۱۴۰۲ آبان ۵, جمعه

 

عقب‌نشینی وزارت خارجه آمریکا از اظهارات بایدن درباره آمار شهدای غزه

وزارت خارجه آمریکا امروز پنجشنبه تلاش کرد از اظهارات رئیس‌جمهور این کشور درباره آمار شهدای غزه عقب‌نشینی کند.

عقب‌نشینی وزارت خارجه آمریکا از اظهارات بایدن درباره آمار شهدای غزه


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که گفته بود اعتمادی به آمارهای فلسطین درباره شهدای غزه ندارد عقب‌نشینی کرد. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت: «می‌دانیم که تعداد زیادی آدم در غزه کشته شده‌اند، اما ما تأییدی به صورت مستقیم از آمارها نداریم.»

روزنامه هافینگتون‌پست ساعتی قبل‌تر دست‌کم ۲۰ مورد از استناد‌های سابق مقام‌های آمریکایی به آمارهای وزارت بهداشت غزه درباره آمار شهدای فلسطینی‌ها را مشخص کرده بود. 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس یک سند ۲۱۲ صفحه‌ای حاوی اسامی و شماره‌های هویتی ۷۰۲۸ شهید فلسطینی که در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند را منتشر کرد. 

رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در حالی که در کاخ سفید میزبان «آنتونی آلبانیز» نخست‌وزیر استرالیا بود، در نشست خبری مشترک در جواب به این سوال که وزارت بهداشت فلسطین شمار تلفات را بیش از ۶۵۰۰ نفر عنوان کرده است، گفت که «من به تعداد (آماری) که فلسطینیان دارند استفاده می‌کنند، ندارم».

بایدن مدعی شد: «من  درباره اینکه (آیا) فلسطینیان درباره تعداد کشته شدگان حقیقت را می‌گویند، هیچ نظری ندارم. من مطمئن هستم که افراد بی گناه کشته شده‌اند و این بهای آغاز کردن یک جنگ است».

این اظهارات در شرایطی مطرح شده که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها، آمریکا و دیگر کشورهای غربی در حال حمایت‌های همه جانبه از این رژیم هستند و واشنگتن سردمدار کمک‌های نظامی از تل‌آویو شده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی بارها علیه حماس موضع گرفت و شامگاه چهارشنبه مدعی شد که «حماس نماینده اکثریت بیشتر ملت فلسطینی نبوده است».

به ادعای رئیس‌جمهور آمریکا، «حماس حملات خود به اسرائیل را با هدف ممانعت از روند عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی انجام داد».

انتهای پیام/ 

هیچ نظری موجود نیست: