۱۴۰۲ آبان ۶, شنبه

 

عضو حماس: اسرائیل میانجیگری روسیه در جنگ را رد می‌کند

یک عضو ارشد حماس، بعدازظهر امروز (شنبه)، گفت حماس از میانجیگری روسیه در جنگ غزه استقبال می‌‌کند؛ اما اسرائیل آن را نمی‌پذیرد و آمریکا می‌خواهد قطر و مصر میانجی جنگ باشند.

عضو حماس: اسرائیل میانجیگری روسیه در جنگ را رد می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «موسی ابومرزوق» یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، بعدازظهر امروز (شنبه)، از آمادگی حماس برای اجرای قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.

عضو ارشد حماس ابتدا با اشاره به حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه گفت: «حملات فشرده دیروز رژیم صهیونیستی به نوار غزه بخشی از نقشه این رژیم برای کوچاندن و کشتار ملت فلسطین است».

ارتش رژیم صهیونیستی، شامگاه جمعه (دیشب)، شمال نوار غزه را به‌شدت هدف حملات سنگین خود قرار داد به نحوی که اینترنت و تمام ابزارهای ارتباطی در این منطقه قطع شدند.

موسی ابومرزوق در ادامه به اعلام و عملیات دیشب ارتش رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: «این‌ها عملیات‌هایی نظامی هستند که اگر موفق شوند، ادامه پیدا می‌کنند واگر شکست بخورند خواهند گفت این عملیات زمینی نبود».

ارتش رژیم صهیونیستی، دیشب، در بیانیه‌ای اعلام کرد نظامیان این رژیم عملیات زمینی خود را در نوار غزه «توسعه‌ خواهند داد». به دنبال این اعلام، شماری از تانک‌ها و خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی پس از ورود محدود به نوار غزه با آتش شدید مقاومت فلسطین مواجه شدند و دیگر به حرکت خود ادامه ندادند. در پی ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در پیشروی، سخنگوی ارتش این رژیم در گفت‌و‌گو با یک شبکه آمریکایی گفت این عملیات به معنای عملیات زمینی رسمی نیست.

عضو حماس همچنین اظهار داشت: «حماس آماده اجرای قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص آتش‌بس است».

مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دیشب، با اکثریت آرا قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن بر لزوم توقف جنگ در نوار غزه و ارسال کمک‌ها به این منطقه تاکید شد.

ابومرزوق در پایان بیان کرد: «ما از میانجیگری روسیه استقبال می‌کنیم؛ اما اسرائیل آن را نمی‌پذیرد. آمریکا می‌خواهد میانجی‌ها قطر و مصر باشند».

پایان پیام/م

هیچ نظری موجود نیست: