۱۴۰۲ آبان ۳, چهارشنبه

 19:46 25.10.2023

اسرائیل با به تعویق انداختن عملیات زمینی در غزه موافقت کرد، تا ایالات متحده زمان داشته باشد تا سیستم های پدافند هوایی خود را برای نگهبانی از ارتش امریکا به منطقه منتقل کند.
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات اسرائیلی و امریکایی گزارش داد، که اسرائیل موافقت کرده است عملیات زمینی در نوار غزه را به تعویق بیاندازد تا ایالات متحده بتواند سیستم های دفاع هوایی خود را برای نگهبانی از نیروهای امریکایی به منطقه منتقل کند. این نشریه می گوید: "اسرائیل موافقت کرده است تهاجم به نوار غزه را به تعویق بیندازد... اسرائیل اکنون با درخواست امریکا مبنی بر ارائه دفاع هوایی خود برای نگهبانی از نیروهای امریکایی در منطقه پیش از تهاجم زمینی مورد انتظار به غزه موافقت کرده است". انتظار می رود که ایالات متحده بتواند این سیستم ها را در اوایل این هفته منتقل کند.
با این حال، این روزنامه خاطرنشان می‌کند، که اسرائیل همچنین تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به منطقه محاصره و آزاد کردن گروگان‌ها را در برنامه‌ریزی عملیات زمینی خود لحاظ می‌کند.
در این گزارش به نقل از یک مقام امریکایی آمده است: "اما تهدید برای ارتش امریکا یک نگرانی اساسی است".
این روزنامه پیش از این نوشته بود که امریکا با پیش بینی عملیات زمینی اسرائیل در نوار غزه، نزدیک به 12 سامانه دفاع هوایی در خاورمیانه مستقر خواهد کرد و شماری سامانه از آن میان در اردن، عراق، عربستان سعودی و عربستان سعودی و سوریه جا به جا خواهد شد.
پیش از این، لوید آستین، رئیس پنتاگون گفته بود که ایالات متحده یک باتری از سامانه دفاع موشکی ترمینال دفاع در ارتفاع بالا (THAAD) و گردان های اضافی از سامانه های موشکی ضد هوایی پاتریوت را در خاورمیانه جا به جا خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست: