۱۴۰۲ آبان ۶, شنبه

 

تظاهرات هزاران نفری در لندن در حمایت از فلسطینیان+فیلم

هزاران نفر در حمایت از مردم فلسطین در خیابان‌های لندن تظاهرات گسترده برپا کردند و خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند.

تظاهرات هزاران نفری در لندن در حمایت از فلسطینیان+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزاران نفر از معترضان به جنایت صهیونیست‌ها در نوار غزه، امروز (شنبه ۲۸ اکتبر، ۶ آبان ماه) در خیابان‌های لندن در حمایت از مردم فلسطین تظاهرات برپا کردند و خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند.

 

 

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در خبری که به صورت زنده اخبار مربوط به تظاهرات گسترده در خیابان‌های لندن را پوشش می‌داد، گزارش کرد که تظاهرات امروز پس از آن برگزار شد که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عملیات‌های زمینی را گسترش داده است.

طبق این گزارش، بیش از ۱۰۰ جنگنده، در نیمه شب گذشته، مواضع فلسطینیان را در غزه مورد حمله قرار دادند.

«جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس در گفت‌وگو با شبکه «اسکای‌نیوز» تصریح کرد:‌ «درخواست‌ها برای آتش‌بس به طور انتزاعی به وضعیت کمک نمی‌کند» و حماس هیچ نشانه‌ای از این که «خواهان آتش‌بس است یا از آن تبعیت می‌کند» نشان نداده است.

دولت انگلیس پیش از این خواستار توقف انساندوستانه درگیری‌ها به منظور رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه و خروج حدود ۲۰۰ تبعه انگلیسی از محل درگیری‌ شده بود.

جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان، موجی از خشم مردم را در سراسر جهان به راه انداخته است به طوریکه پیش از این نیز، هزاران معترض عمدتا یهودی در حمایت از مردم غزه در نیویورک دست به تحصن زده و خواستار برقراری آتش بس در غزه شدند. (جزئیات بیشتر)

رتش رژیم صهیونیستی، دیشب، در بیانیه‌ای اعلام کرد نظامیان این رژیم عملیات زمینی خود را در نوار غزه «توسعه‌ خواهند داد». به دنبال این اعلام، شماری از تانک‌ها و خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی پس از ورود محدود به نوار غزه با آتش شدید مقاومت فلسطین مواجه شدند و دیگر به حرکت خود ادامه ندادند. در پی ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در پیشروی، سخنگوی ارتش این رژیم در گفت‌و‌گو با یک شبکه آمریکایی گفت این عملیات به معنای عملیات زمینی رسمی نیست.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دیشب، با اکثریت آرا قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن بر لزوم توقف جنگ در نوار غزه و ارسال کمک‌ها به این منطقه تاکید شد.

شبکه بی بی سی گزارش کرد که اوایل هفته گذشته، ۱۰۰ هزار نفر در خیابان‌های لندن تجمع کردند و خواستار توقف بمباران غزه شدند و پلیس لندن انتظار دارد که امروز نیز جمعیت مشابهی در حمایت از فلسطینیان در خیابان‌های پایتخت تظاهرات برپا کنند.

 

بعد از ظهر شنبه، جمعیتی از معترضان به جنایات صهیونیست‌ها، تجمع در نزدیکی پل «گلدن جوبیلی» را آغاز کردند ونوشته‌هایی با مضمون «غزه، قتل‌عام را متوقف کنید» و «فلسطین را آزاد کنید، به اشغالگری اسرائیل پایان دهید» به دست گرفته بودند.

تظاهرات‌کنندگان شعارهایی چون «تسلیح اسرائیل را متوقف کنید.بمباران غزه را متوقف کنید» و «همه ما فلسطینی هستیم» و «از رود تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد» سرمی‌دادند.

 

گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از یکهزار مأمور پلیس در محل‌های برگزاری تظاهرات در لندن مستقر شده‌اند.در دیگر مکان‌های سراسر انگلیس، هزاران نفر در حمایت از فلسطینیان در مقابل کتابخانه مرکزی منچستر در میدان سنت پیتر تجمع کردند.

 

امروز، در بیست و دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه به ۷۷۰۳ نفر از جمله ۳۵۹۵ کودک و شمار مجروحان به بیش از ۱۹ هزار نفر افزایش یافته است. رژیم صهیونیستی طی چند ساعت اخیر ۵۳ جنایت جدید مرتکب شده که به شهادت ۳۷۷ نفر منجر شده است. 

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی از شب گذشته با قطع کامل اینترنت و همه ارتباطات در غزه، یک عملیات زمینی علیه نوار غزه کلید زد و در مقابل نیز شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که  در حال مقابله با حمله زمینی اشغالگران در بیت حانون و شرق البریج است.

هیچ نظری موجود نیست: