۱۴۰۲ بهمن ۵, پنجشنبه

 

حوثی ها می گویند که یک کشتی جنگی آمریکا را هدف قرار دادند

حوثی ها  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2024
اشتراک
جنبش شیعی انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که در جریان درگیری نیروهای دریایی این گروه با ناوشکن‌ها و کشتی‌های آمریکایی در خلیج عدن و تنگه باب المندب، یک کشتی جنگی آمریکایی هدف قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، یحیی سریع، سخنگوی ارتش حوثی ها نوشت: "در خلیج عدن و تنگه باب المندب با تعدادی ناوشکن و ناو جنگی آمریکایی که از دو کشتی تجاری آمریکایی حفاظت می کردند، برخورد شد".
یحیی سریع خاطرنشان کرد: در نتیجه این عملیات یک ناو جنگی آمریکایی مورد اصابت مستقیم قرار گرفت و دو کشتی تجاری آمریکایی مجبور به انحراف از مسیر حرکت خود شدند.
به گفته وی، این درگیری بیش از دو ساعت به طول انجامید و نیروهای مسلح یمنی از موشک های ضد کشتی استفاده کردند.
روز چهارشنبه، فرماندهی مرکزی پنتاگون گزارش داد که حوثی ها به یک کشتی کانتینربر با پرچم آمریکا در تنگه عدن حمله کردند و سه موشک ضد کشتی شلیک کردند که رهگیری شدند.
پس از آغاز حملات آمریکا و انگلیس به مناطق تحت کنترل حوثی ها در 12 ژانویه، حوثی ها گفتند که کشتی های آنها اکنون اهداف قانونی ارتش یمن هستند. آنها در عین حال تاکید کردند که به دلیل بمباران آمریکا به یمن، حملات به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا رفتن به بنادر آن را متوقف نمی‌کنند، اما هیچ چیزی کشتی‌های دیگر را در دریاهای سرخ و عرب تهدید نمی‌کند.

هیچ نظری موجود نیست: