۱۴۰۲ بهمن ۶, جمعه

 

زلنسکی تاوان سقوط هواپیمای ایلوشین-76 را خواهد داد

Президент Украины Владимир Зеленский слушает во время встречи с президентом Джо Байденом в Вашингтоне, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2024
اشتراک
رسانه: زلنسکی پس از انهدام هواپیمای ایلوشین-76 با خشم اوکراینی ها مواجه خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه چینی گلوبال تایمز در مقاله ای نوشت که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به دلیل حمله به هواپیمای ایلوشین-76 در استان بلگورود که حامل اسرای اوکراینی بود با مشکلات بزرگی مواجه است.
این نشریه به نقل از کوی هنگ، دانشمند مرکز تبادلات و همکاری حقوقی سازمان همکاری شانگهای چین نوشت: بر اساس اطلاعات منتشر شده، به نظر می رسد که اوکراین هواپیمای حامل شهروندان خود را سرنگون کرده است.
کوی هنگ گفت: اگر این موضوع تأیید شود، دولت زلنسکی با چالش بی‌سابقه‌ای از سوی مردم مواجه خواهد شد، مردمی که خشم آنها نسبت به دولت خود حتی ممکن است از نفرت آنها از دشمنشان فراتر رود.
وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد یک هواپیمای ترابری ایلوشین-76 نیروی هوافضای روسیه با 65 اسیر اوکراینی که برای مبادله در حال انتقال بودند و همچنین خدمه و افراد همراه در استان بلگورود سقوط کرد. در اثر این حادثه 74 نفر جان خود را از دست دادند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، کی یف به خوبی از انتقال قریب الوقوع اسرا برای مبادله، که قرار بود روز چهارشنبه انجام شود، آگاه بود. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سقوط هواپیمای ایلوشین-76 "یک سوال بزرگ در مورد احتمالات حداقل برخی از توافقات" با کی‌یف ایجاد می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست: