۱۴۰۲ بهمن ۷, شنبه

 

پیام سربازان اسیر اسرائیلی: با حماس توافق کنید

گردان‌های شهید عزالدین القسام شب گذشته جمعه ۲۶ ژانویه ویدئویی از سه سرباز زن اسیر اسرائیلی منتشر کرد که در آن از دولت خود می‌خواهند جنگ در نوار غزه را متوقف کرده و با حماس وارد توافق شود.

پیام سربازان اسیر اسرائیلی: با حماس توافق کنید

«تمام مدت زیر آتش حملات و بمباران‌ها زندگی می‌کنیم؛ از هر جا به جای دیگر در حال فراریم و بارها نزدیک بود ما را بکشید»، این بخشی از پیام اسرای اسرائیلی در دست حماس بود.

یک سرباز اسرائیلی دیگر در این پیام ارتش اسرائیل را به «قتل دوستانش» متهم کرده و خطاب به اسرائیلی‌ها گفت «به خیابان بیایید؛ ما به اندازه کافی تا به اینجا جنگ را باخته‌ایم».


این ویدئو در حالی منتشر شده که روند اعتراضات خانواده‌های اسرای اسرائیلی از هفتادمین روز جنگ علیه غزه، شدت بیشتری گرفته و مخالفان ادامه جنگ، چندین بار در میدان کاپلان مرکز تل‌آویو تجمع کرده و یا در مقابل مقر وزارت جنگ اسرائیل دست به تظاهرات زده‌اند.

با گذشت ۱۱۳ روز از جنگ علیه غزه بدون دست‌یابی تل‌آویو به اهداف اعلامی، اعتراضات اسرائیلی‌ها به مقابل خانه نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو رسیده و حالا آن‌ها با صدایی بلندتر خواستار بازگشت اسرای خود هستند؛ به ویژه در شرایطی که بمباران و عملیات نظامی زمینی اسرائیل منجر به کشته‌شدن تعدادی از اسرای صهیونیست شده است.



این سه زندانی زن اسرائیلی در غزه به نام‌های کارینا، دانیل گیلبوآ و دورون هستند که در بخش دیگری از ویدئوی منتشر شده از کابینه اسرائیل خواستند تا جنگ در نوار غزه را متوقف کرده و آن‌ها را به خانه‌هایشان بازگرداند.

این اسرا با متهم کردن کابینه بنیامین نتانیاهو به اهمال در آزادی آن‌ها، از خانواده‌های خود خواستند تا برای تظاهرات به خیابان‌ها بریزند و «دولت را با هدف توافق تبادل اسرا با حماس تحت فشار قرار دهند».

پایان پیام/م

هیچ نظری موجود نیست: