۱۴۰۲ بهمن ۴, چهارشنبه

 

توضیحات وزارت خارجه روسیه درباره سقوط هواپیمای ایلیوشین ایل-76 در استان بلگورود روسیه

سقوط هواپیمای ایلیوشین ایل-76 در استان بلگورود روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2024
اشتراک
رودیون میروشنیک، سفیر ویژه وزارت امور خارجه روسیه در خصوص جنایات رژیم کی یف در کانال تلگرامی خود نوشت : حادثه سقوط هواپیمای ایلیوشین ایل-76 در استان بلگورود روسیه این سوال را مطرح می کند که آیا رسیدن به هرگونه توافق با کی یف اصلاً ممکن است.
به گزارش اسپوتنیک، میروشنیک نوشت : "این حادثه خونین سوال بزرگی را در مورد احتمال حداقل رسیدن به برخی از توافقات و در هر قالبی مطرح می کند. تضمین هایی که آنها می دهند، اگر هنوز نقض نشده باشد، قطعا نقض خواهد شد. و در این شکی نیست."
وی تاکید کرد که کی یف امروز چهارشنبه مرتکب یک عمل وحشیانه و دیوانه ئار شد که نشان دهنده بی توجهی کامل به زندگی انسان هاست. همچنین، میروشنیک افزود، کیف در سال 2014 جنگ را با سرنگونی هواپیمای مسافربری پرواز MH17 مالزی آغاز کرد و با تیراندازی به زندانیان خود در یلنووکا ادامه داد و اکنون 65 نفر از هموطنان خود را نابود کرده است.
میروشنیک خاطرنشان کرد: "دیکتاتوری اوکراین آنها را قربانی تمایل خود به نشان دادن "ماهیت خونین روسیه" کرد و با قتل کسانی که ظاهراً برای آنها "جنگیدند" و منتظر آنها بودند، ماهیت غیرانسانی نازیستی آنها را به نمایش گذاشت."
سقوط هواپیمای ایلیوشین-76 در استان بلگورود روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2024
سقوط هواپیمای نظامی ایلیوشین-76 در استان بلگورود روسیه + ویدئو
او در پایان نوشت مسئولیت این جنایت بر عهده همه مقامات رژیم کی یف خواهد بود.
وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد یک هواپیمای ترابری ایل-76 نیروی هوافضای روسیه با 65 اسیر اوکراینی که برای مبادله در حال انتقال بودند ، خدمه و افراد همراه در منطقه بلگورود سقوط کرد.
به گفته آندری کارتاپولوف، رئیس کمیته دفاعی دومای روسیه ، این هواپیما توسط ارتش اوکراین با "سه موشک ضد هوایی - پاتریوت یا IRIS-T" سرنگون شد. ویاچسلاو ولودین، رئیس دوما دستور داد پیامی برای کنگره ایالات متحده و بوندستاگ، پارلمان آلمان در رابطه با سقوط هواپیمای ایل-76 تهیه شود و همچنین پیشنهاد کرد که بررسی شود از چه موشک ها و پرتابگرهایی برای ساقط کردن آن استفاده شده است.

هیچ نظری موجود نیست: