۱۴۰۲ بهمن ۶, جمعه

 

ارتش اسرائیل: شمار نظامیان کشته شده با آتش خودی وحشتناک است

یک سخنگوی ارتش اسرائیل شمار نظامیانی از این رژیم که بر اثر آتش خودی در جنگ غزه کشته می‌شوند را «چیزی وحشتناک» توصیف کرد.

ارتش اسرائیل: شمار نظامیان کشته شده با آتش خودی وحشتناک است

یک سخنگوی ارتش اسرائیل میزان تلفات نظامیان این رژیم بر اثر آتش خودی در جنگ غزه را «چیزی وحشتناک» توصیف کرده است.

«دانیل هاگاری»، سخنگوی ارتش اسرائیل در مصاحبه‌ای با ان‌بی‌سی گفته نیروهای ارتش اسرائیل در حال عملیات در شرایطی دشوار در غزه هستند. او گفته نیروهای حماس از شبکه وسیع تونلی خود در غزه برای کمین زدن استفاده می‌کنند.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: «ما داریم از هر حادثه‌ای یاد می‌گیریم و درس‌های آموخته‌شده‌مان را به کار می‌بندیم تا از وقوع رویدادهای تصادفی وحشتناک جلوگیری کنیم.»

شبکه ان‌بی‌سی به شرح رویدادی در روز ۸ ژانویه پرداخته که در آن بر اثر شلیک اشتباهی نظامیان اسرائیل به سمت نیروهای خودی ۶ نفر از آنها کشته و ۱۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند. در آن حادثه مهندسان نظامی اسرائیل در حال کار گذاشتن مواد منفجره در یک ساختمان حماس بوده‌اند که از طرف تانک به سمت آن ساختمان شلیک شده و باعث انفجار شده است.

ان‌بی‌سی نوشته مرگ این نظامیان اسرائیلی تنها یکی از مجموعه اتفاقاتی از زمان ۷ اکتبر است که در آن نظامیان این رژیم بر اثر شلیک خودی کشته شده‌اند. طبق آخرین اطلاعاتی که ارتش اسرائیل ارائه داده از میان ۱۷۰ نظامی اسرائیلی که سال گذشته در غزه کشته شده‌اند ۲۹ نفر از آنها در شلیک خودی یا در حادثه‌های دیگر کشته شده‌اند.

بسیاری از تحلیلگران آمارهای ارائه‌شده از سوی ارتش اسرائیل درباره تلفات غیرنظامیان را مشکوک و پایین‌تر از ارقام واقعی می‌دانند

جیمز استاوریدیس، افسر سابق نیروی دریایی آمریکا که سابقاْ یکی از فرماندهان ارشد نیروهای ناتو بوده گفته است: «نرخ شلیک به سمت نیروهای خودی در میان نظامیان اسرائیل بالا است.»

انتهای پیام/

هیچ نظری موجود نیست: