۱۴۰۲ بهمن ۶, جمعه

 

واکنش هیئت روسی در وین به سقوط هواپیمای ایلوشین-76

Фрагмент упавшего военно-транспортного самолета Ил-76 в Рязанской области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2024
اشتراک
عضو هیئت روسی در مذاکرات امنیت نظامی و کنترل تسلیحات در وین گفت که اوکراین با حمله تروریستی به ایلوشین-76 چهره واقعی خود را نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، یولیا ژدانووا، عضو هیئت روسی در مذاکرات امنیت نظامی و کنترل تسلیحات در وین گفت که با انجام حمله تروریستی به ایلوشین-76 و کشتن خلبانان روسی و شهروندان اوکراینی، رهبری اوکراین دوباره چهره واقعی خود را نشان داد.
وی اظهار داشت: رهبری اوکراین به خوبی می دانست که طبق رویه معمول، امروز پرسنل نظامی اوکراینی با هواپیماهای ترابری نظامی برای مبادله به فرودگاه بلگورود منتقل می شوند.
ژدانووا روز چهارشنبه در یکصد و شصت و هفتمین نشست عمومی مجمع همکاری امنیتی سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: با این حال، رژیم نازی کی یف با هدف متهم کردن روسیه به تخریب ارتش اوکراین دست به این اقدام زد. با ارتکاب این حمله تروریستی، رهبری اوکراین بار دیگر چهره واقعی خود را نشان داد و خلبانان روسی را کشت و شهروندان خود را نابود کرد.
وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد یک هواپیمای ترابری ایلوشین-76 نیروی هوافضای روسیه با 65 اسیر اوکراینی که برای مبادله در حال انتقال بودند و همچنین خدمه و افراد همراه در منطقه بلگورود سقوط کرد. در اثر این حادثه 74 نفر جان خود را از دست دادند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، کی یف به خوبی از انتقال قریب الوقوع اسرا برای مبادله، که قرار بود روز چهارشنبه انجام شود، آگاه بود. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سقوط هواپیمای ایلوشین-76 "یک سوال بزرگ در مورد احتمالات حداقل برخی از توافقات" با کی‌یف ایجاد می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست: