۱۴۰۲ بهمن ۴, چهارشنبه

 

وزارت دفاع روسیه: کی یف هواپیمای روسی را سرنگون کرد تا روسیه را به قتل سربازان اوکراین متهم کند

وزارت دفاع روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2024
اشتراک
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد رژیم نازی کی یف یک هواپیمای ترابری نظامی روسیه را که حامل پرسنل نظامی اوکراینی برای مبادله بود، سرنگون کرد تا روسیه را به قتل سربازان ارتش اوکراین متهم کند.
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره آمده است: "ساعت 11:15 روز چهارشنبه به وقت مسکو، کی یف مرتکب یک حمله تروریستی شد که در نتیجه آن یک هواپیمای ترابری نظامی روسیه که در امتداد مسیر فرودگاه چکالوفسکی- بلگورود برای انتقال پرسنل نظامی اوکراینی جهت مبادله در حال پرواز بود، سرنگون شد. در هواپیما 6 خدمه، 65 پرسنل نظامی اوکراینی برای تبادل و سه پرسنل نظامی روسی بود که آنها را همراهی می کردند. همه آنها کشته شدند.
سقوط هواپیمای ایلیوشین ایل-76 در استان بلگورود روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2024
توضیحات وزارت خارجه روسیه درباره سقوط هواپیمای ایلیوشین ایل-76 در استان بلگورود روسیه
در این اطلاعیه تأکید شده است: "رژیم نازی کی یف این اقدام را با هدف متهم کردن روسیه به نابودی سربازان ارتش اوکراین انجام داده است".
به گفته آندری کارتاپولوف، رئیس کمیته دفاعی دومای روسیه ، این هواپیما توسط ارتش اوکراین با "سه موشک ضد هوایی - پاتریوت یا IRIS-T" سرنگون شد. ویاچسلاو ولودین، رئیس دوما دستور داد پیامی برای کنگره ایالات متحده و بوندستاگ، پارلمان آلمان در رابطه با سقوط هواپیمای ایل-76 تهیه شود و همچنین پیشنهاد کرد که بررسی شود از چه موشک ها و پرتابگرهایی برای ساقط کردن آن استفاده شده است.

هیچ نظری موجود نیست: