۱۴۰۲ بهمن ۸, یکشنبه

 

اولویت اصلی برای آمریکا، عادی سازی روابط با روسیه

روابط آمریکا و روسیه، واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.01.2024
اشتراک
مسکو پذیرای پیشنهادهای واقعاً سازنده برای حل و فصل دیپلماتیک اوضاع پیرامون اوکراین است.
به گزارش اسپوتنیک، اسکات ریتر، افسر سابق اطلاعات نظامی آمریکا، در شبکه اجتماعی X"ایکس" نوشت که عادی سازی روابط با روسیه اولویت اصلی واشنگتن است.
به گفته ریتر، اوکراین در حوزه منافع ایالات متحده قرار ندارد. اهمیت استراتژیک آن هم برای واشنگتن و هم برای ناتو صفر است. احیای روابط با روسیه باید اولویت اصلی ما باشد.
پیشتر در 28 ژانویه الکسی پولیشچوک، رئیس بخش دوم کشورهای مستقل مشترک المنافع در وزارت خارجه روسیه، گفت که مسکو پذیرای پیشنهادهای واقعاً سازنده برای حل و فصل دیپلماتیک اوضاع پیرامون اوکراین است.
روسیه عملیات نظامی ویژه خود را در 24 فوریه 2022 پس از درخواست جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک برای دفاع از خود در برابر تحریکات اوکراینی آغاز کرد. در واکنش به عملیات روسیه، کشورهای غربی کمپین تحریمی جامعی را علیه مسکو به راه انداخته و به اوکراین تسلیحات می‌فرستند.ایالات متحده قصد دارد به اوکراین تضمین های امنیتی برای ده سال ارائه دهد، این طرح شامل چهار مرحله است. به گفته خبرگزاری واشنگتن پست، مقامات آمریکایی که از نزدیک با این برنامه ریزی در ارتباط هستند، اعلام کردند که این سند در چهار مرحله تنظیم شده است: مبارزه، ساخت، بازسازی و اصلاح. انتظار می رود که واشنگتن پشتیبانی از عملیات نظامی کوتاه مدت و همچنین تقویت نیروهای مسلح اوکراین در آینده را تضمین کند تا بتوانند در برابر ارتش روسیه مقاومت کنند.
این سند شامل "وعده‌ها و برنامه‌های خاص برای حفاظت، بازسازی و گسترش پایگاه صنعتی و صادراتی اوکراین و همچنین کمک به این کشور برای اجرای اصلاحات سیاسی لازم برای ادغام کامل با نهادهای غربی است." در این نشریه آمده است: مرحله "ساخت" استراتژی بر تعهدات برای ایجاد نیروهای امنیتی آینده اوکراین در زمین، دریا و هوا متمرکز است. علاوه بر این، این طرح شامل قابلیت‌های دفاع هوایی اضافی برای ایجاد "حباب‌های" محافظ در اطراف شهرهای اوکراین خارج از کی یف و اودسا است.

هیچ نظری موجود نیست: