۱۴۰۲ بهمن ۶, جمعه

 

نیروی دریایی بریتانیا از حمله موشکی به یک کشتی در سواحل عدن خبر داد

غارت اموال یمن توسط نیروهای وابسته به امارات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2024
اشتراک
سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد که 2 موشک در نزدیکی یک کشتی در سواحل عدن یمن منفجر شد.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) اعلام کرد که اطلاعاتی در مورد یک حادثه در 60 مایلی جنوب غربی بندر عدن دریافت کرده است، به گفته کاپیتان یک کشتی در این منطقه، دو موشک در نزدیکی این کشتی منفجر شده است.
در بیانیه سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا آمده است: این سازمان گزارشی از یک حادثه در 60 مایلی (تقریباً 111 کیلومتری) در جنوب غربی عدن، یمن دریافت کرد. کاپیتان گزارش می دهد که دو موشک در فاصله کمی از گزارشی از یک حادثه در 60 مایل دریایی (تقریباً 111 کیلومتری) در جنوب غربی عدن، یمن دریافت کرد. کاپیتان گزارش می دهد که دو موشک در فاصله کمی از سمت چپ عرشه در آب منفجر شده است.
گفتنی است که این کشتی در حال حرکت به سمت بندر بعدی است، نیروهای ائتلاف در حال واکنش به این حادثه هستند. سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا از آن به عنوان "حمله" یاد کرد.
مقامات در حال بررسی این حادثه هستند. سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا به کشتی ها توصیه کرد با احتیاط در منطقه حرکت کنند و هرگونه فعالیت مشکوک را گزارش کنند.
جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، قبلاً در مورد قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده و از سایر کشورها خواسته است که خدمه خود را از آنها فراخوانده و به آنها نزدیک نشوند. تعدادی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند تردد از طریق دریای سرخ را متوقف کنند.

هیچ نظری موجود نیست: